تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815171044




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميز خبر


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: ميز خبر
از سوي كارگزاران و مجمع روحانيون مبارز انجام شد;
تكذيب خبر ديدارانتخاباتي هاشمي و خاتمي

گروه سياسي: سخنگوي حزب كارگزاران سازندگي برخي اخبار منتشر شده در روزهاي اخير مبني بر حضور حزب كارگزاران و مجمع روحانيون مبارز در منزل رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام را تكذيب كرد. حسين مرعشي به خبرنگار ايسنا گفت:سراسر اين خبرها خيال پردازي است و اصلا چنين ديداري برگزار نشده است كه اعضاي كارگزاران در ضيافت شامي با حضور آقايان خاتمي و هاشمي شركت كرده باشند. همچنين مجيد انصاري دبير اجرايي مجمع روحانيون مبارز نيز با تكذيب اين خبر گفت: اين خبر صحت ندارد و بعيد است كه چنين ديداري برگزار شده باشد. خبرگزاري فارس ديروز در گزارشي نوشت: جمعه شب گذشته سيدمحمد خاتمي رئيس جمهور سابق و رئيس مجمع روحانيون مبارز همراه با سيدمحمد موسوي خوئيني ها، سيدعبدالواحد موسوي لاري، مجيد انصاري و محمدعلي ابطحي در نشستي مشترك با سران ارشد حزب كارگزاران سازندگي به بحث و تبادل نظر درباره انتخابات دهمين دوره رياست جمهوري پرداختند. در اين نشست كه به صرف شام در منزل اكبر هاشمي رفسنجاني برگزار شد، برخي از نزديكان رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچون محمد و مهدي هاشمي بهرماني و حسين مرعشي نيز حضور داشتند. به گزارش تابناك، اين در حالي است كه خاتمي جمعه شب در زادگاهش اردكان حضور داشته است.
در ادامه گزارش فارس كه ديروز بلافاصله پس از انتشار از سوي حزب كارگزاران و مجمع روحانيون مبارزتكذيب شد، آمده است: اگر چه مجيد انصاري و محمد هاشمي بهرماني از اظهار نظر در اين زمينه خودداري كردند و سيدعبدالواحد موسوي لاري نيز، بدون تكذيب چنين خبري صرفا نسبت به برگزاري يا عدم برگزاري آن ابراز بي اطلاعي كرد اما دو نفر از اعضاي دو تشكلي كه در منزل هاشمي رفسنجاني گردهم آمدند، برگزاري اين نشست و انتخاباتي بودن آنرا تائيد كردند.

قائم مقام وزير خارجه مطرح كرد;
پاسخ مشابه ايران به هر گام مثبت واشنگتن

گروه سياسي: قائم مقام وزير امور خارجه ايران اعلام كرد: تهران به هر گام مثبت واشنگتن با گامي مشابه پاسخ خواهد داد. به گزارش ايسنا، عليرضا شيخ عطار كه با شبكه خبري العام سخن مي گفت، مشاركت آمريكا در نشست اخير ژنو را گامي مثبت ارزيابي كرد و گفت: دولت آمريكا اكنون در خصوص تكيه بر ديپلماسي يا گزينه نظامي براي تعامل با پرونده هسته اي صلح آميز ايران دچار دو دستگي شده است. وي افزود: يك گروه آمريكايي نه تنها براي ايجاد موانع در برابر نظام جمهوري اسلامي تلاش مي كند بلكه در حد توان براي سرنگوني آن در حال فعاليت است، زيرا بر اساس تصور خود اين نظام را خطري براي منافع آمريكا مي داند. شيخ عطار اظهار داشت: در مقابل گروهي معتقدند كه جمهوري اسلامي ايران پس از سه دهه از پيروزي انقلاب اسلامي به واقعيتي انكار ناپذير تبديل شده و از امكانات و توانمندي هاي عظيمي در همه زمينه ها برخوردار است، بنابراين مي تواند نقش موثري در ترسيم آينده منطقه ايفا كند. معاون وزير امور خارجه كشورمان گفت: دولت آمريكا پس از انواع تهديدات و اعمال فشارها مجبور شد براي حل مشكل خود با ايران به منطق عقل و درايت روي آورد و بر گزينه ديپلماسي تكيه كند كه حضور مستقيم در نشست ژنو سرآغاز بود. وي خاطرنشان كرد: مشاركت مستقيم واشنگتن درمذاكرات ژنو در نهايت به پذيرش ايران به عنوان يك قدرت منطقه اي منتهي شد البته پس از آنكه آمريكا برخي واقعيت هاي موجود را مد نظر قرار داد. وي اظهار داشت: آمريكايي ها سعي دارند در اين مرحله تلاش هاي گروه ميانه رو دولت بوش در تعامل با ايران را آزمايش كنند تا شايد به برخي دستاوردها دست يابند اما اين مساله براي تهران سرنوشت ساز نيست زيرا تهران به اصول ثابت ملي و در راس آنها حق مشروع خود در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي پايبند است. شيخ عطار به العالم خاطرنشان كرد: اگر آمريكايي ها خواهان استفاده از نتايج مذاكرات مستقيم با ايران هستند بايد تصميم روشني درباره چگونگي تعامل با اين موضوع به دور از شيوه تشنج آفريني يا اشاره به رويارويي اتخاذ كنند. معاون وزير امور خارجه گفت: اگر آمريكايي ها ايران را به عنوان يك قدرت موثر در منطقه و حق قانوني اين كشور در استفاده از توانمندي ها و منابع آن به رسميت بشناسند آنگاه مي توان اطمينان يافت كه مذاكرات آينده نتايج مفيدي در حل مشكلات باقي مانده خواهد داشت. شيخ عطار ارتباط بين موافقت واشنگتن با ورود به مذاكرات مستقيم با تهران و انتخابات رياست جمهوري آمريكا را بعيد ندانست و گفت: بر كسي پوشيده نيست كه احزاب آمريكا سعي دارند دستاوردهاي محسوسي در مرحله كنوني به نفع خود در انتخابات آينده كسب كنند.

ابطال يك بخشنامه درباره سربازي

گروه سياسي: هيئت عمومي ديوان عدالت اداري بخشنامه ستادكل نيروهاي مسلح مبني بر تضييق شرايط داوطلبان استفاده از معافيت سربازي را ابطال كرد.به گزارش فارس، ستادكل نيروهاي مسلح طي ابلاغيه اي كه در سال 1381 به ارتش داشته، اعلام كرده است كه افرادي كه به هر طريق از خدمت اخراج شده اند، مشمول اعطا» امتيازات استفاده از تسهيلات معافيت سربازي فرزندانشان نخواهند بود. با توجه به اينكه در مصوبه تائيد شده فرماندهي معظم كل قوا تنها شرط عدم امكان استفاده از اين شرايط، جرم جاسوسي و يا محكوميت به مجازات محارب بوده است اما ستادكل نيروهاي مسلح مفاد ديگري نيز به اين بخش اضافه كرده است. هيات عمومي ديوان عدالت اداري نيز با بررسي اين موضوع و با يادآوري اينكه اعطا» امتيازات ويژه فوق و تعيين شرايط و ضوابط آن از اختيارات مقام معظم فرماندهي كل قوا است، بند 3 بخشنامه مورخ 1381/10/14 معاون نيروي انساني ستاد كل نيروهاي مسلح كه علت اخراج به هر طريق به استناد ماده 129 قانون ارتش را سالب حق استفاده از امتياز مذكور اعلام داشته، خارج از حدود اختيارات ستاد كل نيروهاي مسلح تشخيص داده و آنرا باطل كرد.

سفر سرپرست وزارت كشور به پاكستان

گروه سياسي: سرپرست وزارت كشور جمهوري اسلامي ايران ديروزدر صدر هياتي سياسي ، انتظامي و امنيتي براي ديدار و گفتگوها با مقامات پاكستاني به اسلام آباد رفت.سيد مهدي هاشمي در فرودگاه چكلاله اسلام آباد مورد استقبال "كمال شاه" قائم مقام وزير كشور پاكستان همچنين سفير جمهوري اسلامي ايران در پاكستان و مديران و كاركنان نهادهاي ايراني مستقر در پاكستان قرار گرفت.هاشمي در بدو ورود به اسلام آباد درگفتگو با خبرنگار واحدمركزي خبر; پاسخ به دعوت مقامات پاكستان و ديدار و گفتگو با آنان رااز اهداف سفر خود وهيات همراه به پاكستان اعلام كرد و گفت: در اين سفر و در ديدار با مقامات پاكستان در خصوصي مسائل مختلف همكاريهاي دو جانبه در زمينه هاي انتظامي، امنيتي و اطلاعاتي و همچنين حركت در راستاي تامين امنيت بيشتر در مرزهاي دو كشور تبادل نظر خواهد شد. وي همچنين با اشاره به اهميت همكاري هاي دوكشور در زمينه هاي مختلف از جمله انتظامي و امنيتي خاطرنشان كرد: در اين سفر در خصوص توافقات صورت گرفته پيشين و همچنين چگونگي اجراي آنها تبادل نظر مي شود. قرار است هاشمي در اين سفر با "يوسف رضا گيلاني" نخست وزير و "رحمان ملك" مشاور نخست وزير در امور كشور ، "آصف علي زرداري" سرپرست حزب مردم و ديگر مقامات انتظامي و امنيتي پاكستان ديدار و گفتگو كند. سرپرست وزارت كشور جمهوري اسلامي ايران را در اين سفر 2 روزه ، "محتاج" معاون امنيتي وزارت كشور، "ذوالفقاري" جانشين فرماندهي ناجا ، "حسين آبادي" رييس پليس مبارزه با مواد مخدر و برخي از مسئولان وزارت امور خارجه همراهي مي كنند.

نشست مشترك آمريكا و اعراب با محوريت ايران

گروه سياسي: وزيران امور خارجه آمريكا و شش كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس به اضافه مصر، اردن و عراق، ديروز در ابوظبي درباره تحولات منطقه به ويژه برنامه هسته اي صلح آميز ايران و نشست اخير ژنو در اين باره، بحث و تبادل نظر كردند. به گزارش مهر به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، منابع آگاه مصري اعلام كردند : قرار است روزدوشنبه در ابوظبي پايتخت امارات نشستي با حضور كاندوليزا رايس و وزيران خارجه و مسئولاني از 6 كشور عضو شوراي همكاري خليج فارس به اضافه مسئولان مصر، اردن و عراق برگزار شود و اين نشست به نشست " 1 +3 + 6 " معروف است.به گفته اين منابع ، محور مذاكرات اين نشست را موضوع ايران و تحولات مربوط به روند مذاكرات هسته اي اين كشور تشكيل مي دهد.درعين حال منابع ديپلماتيك عربي در قاهره اعلام كردند: در نشست مذكور مسئولان امنيتي كشورهاي ( 1 + 3 + 6 ) هم حضور دارند.پيش ازاين اعلام شده بود: ويليام برنز فرستاده آمريكا به مذاكرات ژنو نيز دراين نشست حضور خواهد يافت.اين درحالي است كه حسام زكي سخنگوي وزارت امورخارجه مصر اعلام كرد: نشست روزدوشنبه با هدف تبادل نظر كشورهاي شركت كننده درباره تحولات منطقه و همچنين بررسي آخرين نتايج به دست آمده مذاكرات غرب با ايران در خصوص برنامه هسته اي اين كشور برگزار مي شود.وي افزود : پيش بيني مي شود دراين نشست همچنين درباره اوضاع عراق نيز ارزيابي هايي صورت گيرد.پيش از اين در سال 2007 چنين نشستي در شرم الشيخ با حضور كاندوليزا رايس و مسئولاني از سازمان اطلاعات مركزي آمريكا برگزار شد كه در آن زمان به نشست ( 1 + 2 + 6 ) معروف شد اما در نشستي ديگر در 21 آوريل گذشته در بحرين تصميم گرفته شد تا عراق هم به اين جمع بپيوندد و سرانجام اين نشست با حضور عراق به ( 1 +3 +6) تبديل شود.آمريكا بارها با اعزام نمايندگان خود به كشورهاي منطقه خاورميانه در چارچوب طرح خصمانه "ايران هراسي" تلاش كرده است آنها را نسبت به فعاليتهاي هسته اي صلح آميز كشورمان در تلاش براي منحرف كردن نگاه ها از زرادخانه هسته اي مخوف رژيم صهيونيستي بدبين كند،اما تا كنون اين تلاشها نتيجه مورد نظر واشنگتن را محقق نكرده است.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 91]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن