تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 14 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بسم اللّه‏، شفاى هر دردى و يارى كننده هر دارويى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804529245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازتاب گفتگوي ايران با 1+5 در مطبوعات بحرين


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: بازتاب گفتگوي ايران با 1+5 در مطبوعات بحرين
خبرگزاري فارس: اخبار مربوط به گفتگوي دبير شورايعالي امنيت ملي كشورمان با 1+5 ديروز و امروز در مطبوعات بحرين بازتاب گسترده‌اي داشت.


به گزارش خبرگزاري فارس، خبر گفتگوي سعيد جليلي رئيس هيئت ايراني مذاكره كننده پيرامون پرونده هسته‌اي كشورمان با خاوير سولانا هماهنگ كننده سياست خارجي اتحاديه اروپا در ژنو با حضور نماينده آمريكا در شماره ديروز يكشنبه مورخ 30/4/87 مطبوعات بحرين بازتاب نسبتا گسترده‌اي داشت. به طوري كه روزنامه الايام اين خبر را در صفحه اول خود و چاپ عكسي از نشست با تيتر "آمريكا، ايران را بين همكاري يا درگيري مخير كرد" منعكس كرد.
روزنامه الايام در جزييات اين خبر به اظهارات سخنگوي وزارت خارجه آمريكا و اظهارات سولانا در يك كنفرانس مطبوعاتي در پايان مذاكرات ژنو اشاره و اظهارات جليلي در اين خصوص و نيز بازتاب حضور نماينده آمريكا در جلسه مذاكرات، همچنين اظهارات منوچهر متكي در مورد مذاكرات و گفتگوي تلفني رؤساي جمهور ايران و روسيه در مورد مسئله هسته‌اي كشورمان را در صفحه مربوط به اخبار بين‌المللي خود منعكس كرد.
روزنامه الوسط نيز خبر مذكور را در صفحه اول خود و با تيتر "آمريكا: ايران بايد بين همكاري يا درگيري انتخاب كند" منعكس كرد.
روزنامه الوسط اظهارات سخنگوي وزارت خارجه آمريكا، خاوير سولانا و جليلي را در صفحه اول خود و جزييات اين خبر را در صفحات داخلي خود همراه با چاپ عكسي از نشست و با تيتر درشت: "سولانا: شش كشور هنوز در انتظار پاسخ ايران هستند" منعكس كرد كه در آن به اظهارات وزير خارجه كشورمان و گفتگوي تلفني رؤساي جمهور ايران و روسيه نيز به طور مفصل‌تر اشاره شد.
همچنين روزنامه الوقت خبر فوق را در صفحه اول خود و با تيتر: "واشنگتن خطاب به ايران: يا "همكاري" يا "درگيري و انزوا" منعكس و متن اين خبر را به اظهارات سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اختصاص داد.
اين روزنامه در ادامه اين خبر در صفحه اخبار بين‌المللي خود با تيتر: "ايران با بررسي متوقف كردن غني سازي اورانيوم مخالفت كرد" و با چاپ عكسي از جليلي در كنفرانس مطبوعاتي، به اظهارات وي و سولانا اشاره كرد و نوشت كه حضور يك مسئول بلندپايه آمريكايي در نشست ژنو و اظهارات مسئولين ايراني كه از احتمال اقدام آمريكا و اسرائيل به تهاجم به ايران كاست، موجب اميدواري نسبت به حصول پيشرفت شد و به ثبات قيمت نفت كمك كرد.
روزنامه الوقت همچنين نوشت: ولي اصرار آمريكا بر اينكه عليرغم حضور فرستاده اين كشور، امكان ندارد مذاكرات واقعي قبل از اقدام ايران به متوقف كردن فعاليت‌هاي حساس هسته‌اي خود آغاز شود، موجب كاهش خوش بيني شد زيرا اين گامي است كه تهران بارها آن را بعيد دانسته است.
از سوي ديگر، روزنامه الوطن خبر مذاكرات و جزييات آن را تنها در صفحه مربوط به اخبار بين‌المللي خود و همراه با چاپ عكسي از جليلي به همراه سولانا در حالي كه وارد سالن مذاكرات مي‌شوند و با تيتر درشت: "آغاز مذاكرات در ژنو با حضور آمريكا و ايران متوقف كردن غني سازي را بعيد دانست"، منعكس كرد.
روزنامه اخبار الخليج نيز خبر ياد شده را در گوشه‌اي از صفحه مربوط به اخبار بين‌المللي خود و با چاپ عكسي از نشست با تيتر: "سولانا: شش كشور بزرگ هنوز در انتظار پاسخ ايران هستند" و روزنامه الميثاق همچنين اين خبر را در صفحه مربوط به اخبار بين‌المللي خود و با تيتر "عدم حصول پيشرفت قابل ملاحظه در مذاكرات پرونده هسته‌اي ايران با حضور نماينده آمريكا" و چاپ عكسي از نشست درج كردند.
خبر مذاكرات بين ايران و اتحاديه اروپا در مطبوعات امروز بحرين نيز بازتاب داشت و روزنامه الايام اظهارات محمود احمدي‌نژاد، اظهارات سعيد جليلي در ملاقات با معاون وزير خارجه روسيه در ژنو، همچنين اظهارات منوچهر متكي در پايان نشست هيئت دولت را در اين رابطه در صفحه اخبار بين‌المللي خود و با تيتر "تاكيد تهران بر جدي بودن در حل اختلاف هسته‌اي" منعكس كرد.
روزنامه‌هاي اخبار الخليج و الوسط نيز خبرهاي فوق را با تيتر به ترتيب «ايران ديدار ژنو را گامي به جلو به شمار آورد و غرب در انتظار پاسخ آن طي دو هفته مي‌باشد» و «تهران مذاكرات را "گامي به جلو" به شمار آورد و غرب در انتظار پاسخ آن طي دو هفته مي‌باشد» در صفحات مربوط به اخبار بين‌المللي خود منعكس كردند.
روزنامه‌هاي الوسط و الوقت همچنين به اظهارات يك مسئول اسرائيلي بلند پايه مبني بر تهاجم آمريكا به ايران در صورت شكست مذاكرات و ادامه غني سازي از سوي ايران اشاره كردند.
روزنامه الوقت در يك گزارش خبري گفتگوي تلفني وزراي خارجه بحرين و ايران را بي ارتباط با نزديكي حاصله بين ايران و آمريكا ندانست و اين نزديكي را مقدمه‌اي در جهت اتخاذ گام‌هاي ديگري دانست كه شايد به توافقاتي منجر شود كه در روابط آمريكا و كشورهاي خليج فارس به ويژه در سايه نگراني‌هاي موجود تاثير بگذارد.
در اين گزارش همچنين به سؤال يكي از ناظران در مورد علت آرامش صحنه عراق در سايه نزديكي بين ايران و آمريكا اشاره شده و اينكه آيا پشت پرده توافقي صورت گرفته كه به آرامش در بغداد شروع و به آرامش در خليج فارس منتهي خواهد شد.
از سوي ديگر، روزنامه الوطن اظهارات احمدي نژاد در مورد مذاكرات ايران با اتحاديه اروپا را در صفحه اول خود و با تيتر "ايران، مذاكرات ژنو را "گامي به جلو" به شمار آورد" منعكس كرد.
اين روزنامه جزييات اين خبر را به همراه اظهارات منوچهر متكي، اظهارات فرمانده ستاد ارتش آمريكا و اظهارات علاء‌الدين بروجردي در صفحه بين‌الملل خود و با تيتر درشت « اختلاف ايراني – غربي در ارزيابي مذاكرات ژنو پيرامون هسته‌اي» درج كرد.
همچنين روزنامه الميثاق اظهارات احمدي نژاد، اظهارات روز گذشته سخنگوي وزارت خارجه آمريكا و نيز اظهارات جليلي در مورد مذاكرات با اتحاديه اروپا را در صفحه اول خود و با تيتر «واشنگتن تهران را بين همكاري و درگيري مخير كرد» و جزييات اين خبر را با همين عنوان در صفحه اخبار بين‌المللي خود منعكس كرد كه در آن به اظهارات وزير خارجه آمريكا در مورد حضور نماينده اين كشور در جلسه مذاكرات بين ايران و اتحاديه اروپا و نيز اظهارات روز گذشته وزير خارجه كشورمان در مورد مذاكرات انجام شده، اشاره شد.
انتهاي پيام/خ
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن