تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812932391




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مخالفت مفتي دمشق با تخريب مقبره «بلال حبشي»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مخالفت مفتي دمشق با تخريب مقبره «بلال حبشي»
گروه بين‌الملل: «شيخ عبدالفتاح البزم» مفتي دمشق درخواست برخي مبلغان جوان اين كشور براي تخريب مقبره بلال حبشي ـ مؤذن و صحابه نزديك رسول اعظم(ص) ـ را ردكرد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني العربيه‌نت، شيخ عبدالفتاح البزم ديروز 30 تير، در گفت‌وگو با اين رسانه خبري گفت: برخي مبلغان جوان به تازگي در نشست‌هاي ديني كه در شهرهاي مختلف سوريه برگزارشد، بر صحت نسبت اين مقبره به بلال حبشي در دمشق شك‌ و ترديدكرده، آن را ساختگي دانسته و بر نابودي و تخريب آن تأكيدكرده‌اند.

وي افزود: متأسفانه، در حال حاضر سه مقبره نسبت داده‌شده به بلال حبشي در مناطق مختلف سوريه وجوددارد، اما مقبره صحيح اين صحابه پيامبر(ص) در مدخل «باب كيسان» دمشق، نزديك به مركز اسلامي «الفتح» اين شهر قراردارد.

شيخ عبدالفتاح البزم تصريح‌كرد: ما اهل غلو و تقدس‌گرايي‌ نيستيم، اما در عين حال اجازه نابودي مراقد ديني و منع مسلمانان از زيارت ‌قبور صحابه پيامبر(ص) را نخواهيم‌داد، چرا كه رسول خدا(ص) بر زيارت اهل قبور تأكيدمي‌كرد.

وي خاطرنشان‌ كرد: مسلمانان با زيارت قبور صحابه پيامبر(ص) درخواست استجابت دعا و يا شفا نمي‌كنند؛ چرا كه تنها خداوند است كه دعاهاي بندگان خود را اجابت‌‌مي‌كند.

مفتي دمشق در ادامه اين گفت‌وگو اظهاركرد: متأسفانه در كشورهاي اسلامي براي پادشاهان و رؤساي كشورها موزه‌هاي فاخر اختصاص‌مي‌دهند، اما برخي مبلغان مسلمان با ساخت مقبره براي صحابه پيامبر(ص) مخالفت‌ و به نابودي آن دعوت‌مي‌كنند.

يادآوري‌مي‌شود مقبره بلال حبشي در مدخل باب كيسان(واقع در شرق دمشق) از مراقد ديني است كه همه ساله پذيراي تعداد زيادي از زايران و گردشگران است.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 494]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن