تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815413335




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو كميسيون بهداشت مجلس هشتم در گفت و گو با فارس: ساماندهي بيمه‌هاي درمان اولويت اصلي كميسيون بهداشت است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: عضو كميسيون بهداشت مجلس هشتم در گفت و گو با فارس: ساماندهي بيمه‌هاي درمان اولويت اصلي كميسيون بهداشت است
خبرگزاري فارس: عضو كميسيون بهداشت مجلس هشتم گفت: ساماندهي بيمه‌هاي درمان اولويت اصلي كميسيون بهداشت مجلس هشتم است، بعد از آن تامين پزشكان و تقويت مراكز بهداشتي- درماني مناطق محروم اولويت دارد.


عبدالعزيز جمشيدزهي در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي فارس، افزود: نابساماني بيمه‌هاي خدمات درماني در كشور اصلي‌ترين چالش نظام سلامت است كه موجب آسيب‌پذيري اقشار كم درآمد در دريافت خدمات درماني مي‌شود، بنابراين كميسيون بهداشت مجلس بايد تمام توان خود را براي نظارت و اصلاح مقررات لازم براي ساماندهي بيمه‌هاي درماني به خصوص براي روستائيان و ساكنان مناطق محروم به كار گيرد.
نماينده سراوان در مجلس شوراي اسلامي گفت: مسئله مهم ديگر نبود امكانات و پزشك به خصوص پزشك متخصص در مناطق محروم و شهرهاستان‌هاي دور افتاده است زيرا با توجه به قوانين موجود و به علت ضعف امكانات پزشكان انگيزه‌اي براي حضور در اين مناطق ندارند به همين علت ساكنان اين مناطق دسترسي مناسبي به امكانات درماني و پزشكان كارآزموده ندارند و مجبورند براي درمان به شهرهاي بزرگ سفر كند.
وي ادامه داد: توجه به اقشار كم درآمد براي دريافت مناسب خدمات سلامت بايد اولويت مجلس هشتم در حوزه سلامت باشد.
وي گفت: مسئله ديگر تامين سبد غذايي مناسب و توجه به سلامت و امنيت مواد غذايي به خصوص در مناطق دورافتاده است، مسئله‌اي كه به شيوع سوء تغذيه و عوارض شديد آن در اين مناطق منجر شده است.
جمشيد زهي گفت: مجلس هشتم بايد با تصويب قوانين مناسب و تامين منابع لازم نظارت بر مواد غذايي و عرضه مواد غذايي سالم و در دسترس بودن آن را براي تمام مناطق كشور تضمين كند.
وي افزود: خدمات بهداشتي نيز كه توسط خانه‌هاي بهداشت در روستاها ارائه مي‌شود، جوابگوي نياز مردم اين مناطق نيست و بايد قانون مناسبي در اين زمينه در مجلس به تصويب برسد تا وزارت بهداشت مكلف به تقويت كمي و كيفي خدمات خانه‌هاي بهداشت در كشور شود.
وي گفت: ساماندهي اورژانس هاي پيش بيمارستاني به خصوص در جاده‌ها و مناطق بين راهي و نيز كاهش نقاط حادثه خيز جاده‌ها كه در قانون برنامه توسعه چهارم هم به آن تاكيد شده اما عملياتي نشده است نيز موضوع ديگري است كه حتماً بايد مورد توجه مجلس هشتم باشد، بر اساس اين قانون حداكثر به جاده‌هاي اصلي كشور توجه شده است و جاده‌هاي فرعي شهرستان‌ها به هيچوجه ساماندهي نشده است و بسيار حادثه خيزند.
وي ادامه داد: براي ارتقاي سطح سلامت مردم نبايد فقط به مشكلات ساكنان شهرهاي بزرگ توجه شود بلكه بايد به همه مناطق كشور به طور همزمان توجه شود و البته براي ارتقاي سطح سلامت مردم در شهرها نيز نيازمند منابع كافي هستيم كه بايد تامين شود.
جمشيد زهي گفت: انتظار از وزارت بهداشت نيز بايد مطابق منابعي باشد كه در اختيار دارد، نمي‌شود از اين دستگاه اجراي انتظار رفع همه مشكلات را داشت اما منابع لازم را در اختيار آن قرار نداد، با منابع موجود و امكاناتي كه در كشور در نظام سلامت وجود دارد نمي‌توان انتظار زيادي داشت.
نماينده مردم سروان در اين گفت و گو همچنين به موضوع شيوع بيماري ناشناخته در اين شهر در سال گذشته اشاره كرد و گفت: در آن زمان من مسئول شبكه بهداشت سراوان بودم، مسئولان كشوري اعلام كردند كه بر اساس علايم موجود، بيماري شايع شده در سروان تب خرگوشي است اما آزمايشات لازم براي تشخيص اين بيماري انجام نشد.
انتهاي پيام/ز
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن