تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803265125




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( دريچه )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( دريچه )
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي: آثار برگزيده جشنواره امام رضا(ع) در معرض ديد عموم قرار مي گيرد

خراسان امروز - طيراني: ششمين جشنواره بين المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع) همزمان در 30 استان كشور و 8 كشور جهان با محوريت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و با هدف گسترش سيره و معارف اهل بيت(ع) و همچنين تجليل از پديد آورندگان و توليد كنندگان آثار فرهنگي و فرهنگ منور رضوي برگزار مي شود.
مدير كل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي در نشست خبري با اشاره به اينكه جشنواره بين المللي فرهنگي هنري امام رضا(ع) در طول برگزاري پنج رويكرد را دنبال مي كند، گفت: در رويكرد داخلي استانهاي مختلف با 36 عنوان برنامه جشنواره را ميزباني مي كنند و در رويكرد خارج از كشور در 14 نقطه جهان كشورهاي مختلف ميزبان جشنواره مي باشند.به گفته سيد جواد جعفري برپايي مراسم ويژه در شلمچه، جشنهاي مردمي، نمايشگاه فرهنگ رضوي با مشاركت استانهاي كشور در 11 منطقه مختلف، اجراي مراسم جشن ميلاد در تالار وحدت تهران و برگزاري مراسم بزرگداشت شاهچراغ در شيراز و همچنين برپايي مراسم بزرگداشت در ابركوه يزد از جمله فعاليتهاي برنامه ريزي شده اين جشنواره مي باشد.وي افزود: برگزاري همزمان هشت برنامه به نام هشتمين امام در كشورهاي آذربايجان، آلمان، ازبكستان، پاكستان، تايلند، تركمنستان، تركيه و هند به صورت بين المللي از ديگر برنامه هاي ششمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) است.
وي در خصوص برنامه هاي بخش بين المللي جشنواره گفت: اين فعاليتها به صورت برنامه هاي فرهنگي در قالب همايش پژوهشي سيره نبوي(ص)، فرهنگ رضوي، جشنواره شعر رضوي، جشنواره سفرنامه و خاطره نويسي رضوي و جشنواره خوشنويسي رضوي و همچنين جشن كرامت ويژه ميلاد امام رضا(ع) اجرا خواهد شد.
جعفري با اشاره به اجراي 38 برنامه در بخش ملي اذعان داشت: ششمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) در قم كليد مي خورد و طي زمان برگزاري كه دهه كرامت نامگذاري شده است (فاصله ولادت باسعادت فاطمه معصومه و امام رضا(ع) از يكم تا يازدهم ذيقعده) استانهاي مختلف برنامه ها و جشنواره هاي خود را اجرا و سرانجام مراسم اختتاميه آن در مشهد برگزار خواهد شد.
وي در خصوص برنامه هايي كه در خراسان رضوي برگزار خواهد شد، گفت: همايش علمي پژوهشي حديث سلسلة الذهب توسط بنياد پژوهشهاي اسلامي آستان قدس رضوي، جشنواره محصولات فرهنگي رضوي توسط مؤسسه خدمات مشاوره اي جوانان و پژوهشهاي اجتماعي آستان قدس رضوي، همايش علمي پژوهشي «جاده ولايت» توسط سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري برگزار خواهد شد.
وي همچنين از برگزاري همايش علمي پژوهشي «آرمان شهر رضوي» توسط سازمان فرهنگي و تفريحي شهرداري مشهد، جشنواره سرود رضوي از طرف سازمان آموزش و پرورش استان و اختتاميه ششمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در مشهد خبر داد.

بلاتكليفي جشنواره فيلم و عكس رضوي
وي در ادامه تصريح كرد: جشنواره فيلم و عكس رضوي توسط شهرداري مشهد و مركز گسترش سينمايي مستند و تجربي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از جمله موضوعهاي تخصصي ششمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) است كه متأسفانه تا اين لحظه به دليل عدم جمع بندي و توافق بين حوزه معاونت سينمايي و شهرداري مشهد از نظر دبيرخانه داراي ابهامهايي است كه اميد مي رود تكليف اين جشنواره نيز مشخص گردد.
جعفري يادآور شد: اگر امسال جشنواره فيلم و عكس رضوي در مشهد برگزار نگردد با وجود مقاومت دبيرخانه به دليل اعلام آمادگي داوطلبان ساير استانها، جشنواره فيلم و عكس رضوي در سالهاي آتي به استان ديگري واگذار خواهد شد.
وي همچنين به همايش «خوزستان؛ دروازه ورود تشيع و امام رضا(ع) به ايران» اشاره كرد و گفت: مراسم ويژه اي در «شلمچه» به عنوان دروازه ورود امام رضا(ع) به ايران و گراميداشت ياد شهداي 8 سال دفاع مقدس و همچنين استقبال از جشنواره امام رضا(ع) با محوريت اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خوزستان برگزار خواهد شد.
دبير جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) گفت: اين جشنواره دبيرخانه اي ملي در مشهد دارد كه از طريق آن امور مربوط به هماهنگي و پيگيري عنوانهاي جشنواره بررسي و تصويب مي شود. جعفري با بيان اينكه دبيرخانه ملي در خصوص نوع برنامه ها هيچگونه پيشنهادي ارائه نمي دهد، گفت: اين موضوع به برگزاركنندگان برنامه ها و جشنواره ها در استانها واگذار شده است كه برنامه ها توسط شوراي سياست گذاري تصويب و يا رد مي شود.

احداث موزه رضوي
وي با بيان اينكه بايد مركزي براي نگهداري توليدات داخلي و خارجي اين جشنواره تأسيس كرد، اظهار داشت: پيشنهاد موزه رضوي در دستور كار قرار گرفته كه هم اكنون در دست بررسي است. وي از برنامه ريزي هاي انجام شده در سه حوزه هنرهاي تجسمي، خوشنويسي و سنتي به عنوان مجموعه اقدامهايي كه طي سال جاري به منظور دستيابي به آثار برتر صورت گرفته ياد كرد و گفت: به منظور تحقق اين اقدامها، علاوه بر فراخوان جشنواره به هنرمندان مطرح كشور نيز سفارش اثر داده شده ضمن آنكه به منظور افزايش سطح كيفي آثار، اثر برگزيده اول نيز خريداري خواهد شد.
وي در ادامه افزود: بخشي از آثار برگزيده سه حوزه مذكور در نمايشگاه بين المللي مشهد ارائه مي شود تا به اين وسيله توليدات ششمين جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) نيز در معرض ديد بازديدكنندگان قرار گيرد.
وي همچنين از تشكيل اتاق فكر به منظور همفكري با دبيرخانه خبر داد و خاطرنشان ساخت: 100 نفر از چهره هاي سرشناس هنري در رشته هاي گوناگون و با ايجاد هشت كارگروه فعال تخصصي به صورت داوطلبانه به دبيرخانه كمك فكري مي كنند.
به گفته اين مسؤول، جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) كاري اعتقادي است و توليدات آن قابل پيش بيني نيست.
وي در خصوص ملاكهاي ارزشيابي در رد و يا تصويب برنامه هاي جشنواره گفت: در منشورنامه جشنواره ملاكهايي آورده شده است كه به اعتقادات و عواطف مردم گره خورده، از اين رو نمي توان جشنواره مذكور را فاقد تعريفي ظريف و دقيق دانست، به اين ترتيب تمام عنوانهاي جشنواره با نام و ساحت مقدس امام رضا(ع) مطابقت داشته و براساس ارادتمندي به آن حضرت تدوين شده است.
جعفري با بيان اينكه تاكنون هيچگونه اعتبار ملي براي برگزاري جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) در نظر گرفته نشده است، پيشنهاد كرد: اگر اعتبار ويژه اي براي برگزاري جشنواره مذكور در استانها پيش بيني شود، بخشي از دغدغه هاي برگزاري اين جشنواره كاهش يافته و شركت كنندگان با فراغ خاطر بيشتري مي توانند در جهت ارتقاي سطح كيفي و برگزاري جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) گام بردارند.

در همايش فرهنگي - آموزشي انديشه هاي آسماني عنوان شد؛ ضرورت بهره گيري از نظرات كارشناسان در فعاليتهاي فرهنگي

خراسان امروز - شهرآبادي: كانونهاي فرهنگي و هنري مساجد، پايگاهي براي تبليغ زيباييهاي دين مبين اسلام است.
حجة الاسلام و المسلمين مهدي ماندگاري از استادان حوزه و دانشگاه در همايش كشوري فرهنگي - آموزشي انديشه هاي آسماني با اشاره به نقش بي بديل كانونهاي مساجد در پيشبرد مسايل فرهنگي و هنري گفت: امروزه در زندگي، كار و حتي مديريت سه عنصر انگيزه، برنامه و امكانات نقش بسيار مؤثري در شكوفايي فرد دارند و به فرموده آيات وحي اگر بتوانيم عنصر اول را در برنامه هاي خود مد نظر قرار دهيم، موفقيت ما در تمام زمينه ها فراهم مي شود.
وي با بيان اينكه افراد نبايد با رويكردي غير از مسايل اعتقادي و ايمان به خدا در كانونهاي فرهنگي مساجد كار كنند، افزود: اين كانونهاي معنوي نبايد به عنوان سكوي پرش كسب شهرت و ثروت تلقي شوند و اگر با اين انگيزه ها وارد كانون شويم، آسيب خواهيم ديد.
حجة الاسلام والمسلمين ماندگاري با اشاره به اين نكته كه همه ما در برابر هدايت افراد با توجه به آيات قرآن و تبليغ دين مسؤول هستيم، اظهار داشت: اين كار نيز به مدد وجود انگيزه الهي و ايمان و اعتقاد راسخ ميسر است و اگر غير از اين باشد، در اين فعاليتهاي معنوي موفق نخواهيم بود.
رئيس گروه تفحص سيره شهدا، برنامه ريزي در كانونهاي فرهنگي و هنري مساجد را براساس تقوا ضروري دانست و اظهار داشت: پايه اين كار بايد در كانونهاي مساجد تقويت شود و در تمام برنامه ها از قبيل اردوهاي فرهنگي، تفريحي و يا آموزشهاي ديني و هنري رعايت چارچوب تقوا همواره بايد مدنظر قرار گيرد.
وي خواستار بهره گيري از نظرات كارشناسان و امامان جماعت مساجد براي پيشبرد اهداف فرهنگي و هنري شد و افزود: اگر بخواهيم برنامه هايمان در اين راستا به بار بنشيند بايد آن را كارشناس محور كنيم و برنامه هاي فرهنگي و هنري را در جهت رشد و شكوفايي آن با قشر ياد شده در ميان بگذاريم.
حجة الاسلام والمسليمن ماندگاري به نقش آيات قرآن در هدايت انسانها اشاره كرد و گفت: در دين اسلام انسانها توسط خدا و با سه عنصر معرفت ديني، تقوا و جهاد ارزيابي مي شوند و كانون فرهنگي مساجد براي تبيين و تشريح اين مسايل براي جوانان نقش بسيار اثر گذاري دارد.
وي گفت: تاكنون برنامه ريزيهاي ما در جهت اين مسايل مطلوب بوده كه با توجه به هجمه هاي فرهنگي دشمن، مي طلبد با جديت برنامه هاي فرهنگي و هنري را در كانونهاي فرهنگي و هنري مساجد دنبال كنيم و نسل جوان را از خطرات فرهنگي غرب مطلع كنيم.
وي تصريح كرد: امروزه دشمن با وسايل و تجهيزات از راه جنگ با ما وارد كارزار نمي شود، بلكه دشمنان ايران اسلامي از راه تخريب فرهنگي قصد دارند به ما ضربه بزنند كه بايد شيوه هاي اين هجمه فرهنگي و راه هاي مقابله با آن براي مردم و جوانان بيان شود تا آنان از اين خطر مصون بمانند.

يادواره اميران و 5245 شهيد ارتش در خراسان

شهيد محمود لاچيني
شهيد امير سرتيپ دوم محمود لاچيني در اسفند ماه سال 1327 در شهرستان قوچان متولد شد. تحصيلاتش را تا دبيرستان در قوچان گذراند. سپس با خانواده به شهر مقدس مشهد آمد و جهت گذراندن يك دوره تخصصي تانك و زره پوش عازم انگلستان شد. او فردي متدين، غيور، وظيفه شناس، مهربان و پر تلاش بود. در اولين روزهاي آغاز جنگ به همراه گردان تانك- كه فرماندهي آن را به عهده داشت- روانه جبهه و در آنجا حماسه هاي ماندگار آفريد. هنگام عزيمتش در نامه اي خطاب به همسرش چنين نوشت، همسرم! هم اكنون كه اين يادداشت را برايت مي نويسم قرار است طي يكي دو روز آينده به مأموريت جنوب اعزام شوم با تمام وجود مايلم در اين نبرد شركت نموده و در راه اسلام جانفشاني كنم. چون از روز اول جنگ ناراحت بودم كه چرا ارتش ما بايد اين چنين باشد و اجازه بدهد ارتش مزدور قسمتي از خاك ايران را تصرف نمايد. حالا مي خواهم بگويم من بدون دغدغه و بدون هيچ ناراحتي از طرف خودم به اين مأموريت مي روم.اين فرمانده شجاع و حماسه آفرين در مدتي كه در جبهه ها حضور داشت مخلصانه جنگيد تا اينكه سرانجام در تاريخ 23/7/1359 در منطقه دزفول هنگامي كه با تانك به نيروهاي دشمن هجوم مي برد مورد اصابت موشك متجاوزان بعثي قرار گرفت و به درجه رفيع شهادت نائل آمد. پيكر اين شهيد والا مقام در حرم مطهر رضوي به خاك سپرده شد.

گنجينه هداياي مقام معظم رهبري نشان دوستي عميق كشورهاي جهان

* رضا نظامي سريدار
دلتنگ بودم و آرزومند زيارت بارگاه ملكوتي امام رضا(ع)، دلم براي خواندن زيارت نامه، نجواي عاشقانه، جلوه هاي عارفانه، دلم براي عرض ارادت خالصانه، سقاخانه، نقاره خانه همه و همه تنگ شده بود و حالا كه چند روزي است ميهمان سفره معنويت و كرامت حضرت رضا(ع) هستم؛ بيشتر در حال زيارتم تا سياحت. در خبرها شنيدم كه يكي از مسؤولان كشورهاي جهان پس از بازديد از گنجينه هداياي مقام معظم رهبري در موزه آستان قدس رضوي گفته است: گنجينه هداياي مقام معظم رهبري نشان دوستي عميق شما با كشورهاي جهان است؛ امروز به موزه آستان قدس رضوي آمده ام تا با اين گنجينه آشنا شوم. پس از بازديد از سنگ مقام شريف رضوي، سكه هاي ولايتعهدي حضرت رضا(ع)، كتيبه هاي رضا عباسي، مدال هاي طلاي جهان پهلوان تختي، تابلوهاي نقاشي استادان كمال الملك و فرشچيان، فرشهاي نفيس هنري و تاريخي و قرآنهاي منسوب به دستخط مبارك ائمه اطهار(ع) به ديدار مجموعه اي بي بديل از تابلوهاي هنري، تابلو فرشها، مجسمه ها، نمادها، قاب ها، چيني ها، مدال ها كه عظمت ايران اسلامي و عشق و ارادت رهبر معظم انقلاب اسلامي را به بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع) مي نماياند مي روم؛ در گنجينه هداياي مقام معظم رهبري، آثار و اشياي اهدايي با هنرهاي متفاوت و فرهنگهاي گوناگون ملل مختلف با اشكال متفاوت وجود دارد كه همه يك پيام مشترك دارند و آن پيام دوستي عميق نسبت به ايران و ايراني است. از كنار هداياي رؤساي جمهور پاكستان، كره، قزاقستان، ويتنام، يمن، مالزي، كوبا، چين و ... مي گذرم تا به هداياي فرزندان شهيد مي رسم؛ جايي كه عشق و محبت و ايثار به اوج خود مي رسد. بي اختيار اشك از چشمانم جاري مي شود؛ هديه فرزندي كوچك به پدري مهربان كه هميشه دستان نوازشگرش لبخند را به لبهاي فرزندان شهيد هديه مي كند و پسر شهيد چه زيبا در سيماي علوي ايشان چهره پدر را مي بيند. نگاهم را وسعت مي بخشم به هداياي خانواده هاي معظم شهدا؛ آثار اهدايي مادر شهيد ساعدي و خانواده هاي شهيد عمادي، حق شناس، علي رضايي، اكبري و... اگر بخواهم برايتان از هداياي جانبازان، آزادگان، رزمندگان، مسلمانان كشورهاي اسلامي،مسلمان شده ها، اسراي عراقي در ايران بگويم وقت زيادي مي طلبد؛ پس شما را دعوت مي كنم پس از زيارت بارگاه ملكوتي حضرت رضا(ع) سري به گنجينه هداياي مقام معظم رهبري در موزه آستان قدس رضوي بزنيد و به تماشاي فرهنگ و هنر ملل مختلف جهان بنشينيد.

افزايش تعداد ناظرين شوراي نگهبان در خليل آباد

خليل آباد- خبرنگار قدس: فرماندار خليل آباد گفت: شوراي نگهبان براي نظام اهميت حياتي دارد و اگر نظارت شورا نباشد، نظام اسلامي به مخاطره مي افتد.
مهدي هنرور كه همزمان با سالگرد تأسيس شوراي نگهبان در حضور مسؤولان و ناظرين شوراي نگهبان سخن مي گفت، اظهار داشت: از ابتداي تأسيس اين نهاد مهم در جمهوري اسلامي، عده اي از بد انديشان كه نمي خواهند موفقيت نظام را ببينند با مخالفتهاي بي مورد در مقابل اسلام سنگ اندازي مي كنند.
وي خدمت به نظام و نظارت بر اجراي دقيق قوانين و احكام را از مهمترين دغدغه هاي فراروي اين نهاد ذكر كرد.رئيس دفتر نظارت شوراي نگهبان شهرستان خليل آباد نيز با بيان اينكه اعضاي شوراي نگهبان وابسته به هيچ حزب و گروهي نيستند از افزايش تعداد ناظرين شهرستان از 120 به 180 نفر خبر داد.سپهريان با اشاره به اينكه بيش از 80 درصد از اعضاي شوراي نظارت شهرستان داراي مدرك كارشناسي هستند، خواستار افزايش تعداد صندوقهاي اخذ رأي براي انتخابات آينده شد. لازم به ذكر است، در آخرين انتخابات برگزار شده در شهرستان تعداد صندوقهاي اخذ رأي 37 صندوق بوده است.

رئيس سازمان بنياد شهيد خراسان جنوبي تأكيد كرد؛ ترويج فرهنگ مهدويت در جامعه

بيرجند - خبرنگار قدس: رئيس سازمان بنياد شهيد خراسان جنوبي، ترويج فرهنگ مهدويت را بهترين راه مقابله با مفاسد اخلاقي و خواسته هاي شيطاني دانست.
عرب پور گفت: مسجد بهترين پناهگاه و اعتكاف بهترين برنامه براي خود باوري و خودسازي نسل جوان است.
وي با تأكيد بر ترويج فرهنگ انتظار خاطر نشان كرد: انسان منتظر بايد به دور از رذائل اخلاقي باشد.

در صورت دارا بودن 60 ماه سنوات خدمتي ؛ آموزشياران استخدام نشده نهضت به ديوان عدالت اداري شكايت كنند

بردسكن- خبرنگار قدس: آموزشياران نهضت سوادآموزي كه داراي بيش از 60 ماه سنوات خدمتي باشند ولي هنوز استخدام آموزش و پرورش نشده اند مي توانند از طريق ديوان عدالت اداري از وزارت آموزش و پرورش شكايت كنند.
با بخشنامه اخير وزير آموزش و پرورش 120 نفر از آموزشياران نهضت سوادآموزي شهرستان بردسكن از كار خود بركنار خواهند شد.
جمعي از آموزشياران نهضت سوادآموزي شهرستان بردسكن در ديدار با نماينده مردم اين شهرستان در مجلس شوراي اسلامي با اعلام اينكه اكثر آموزشياران نهضت سوادآموزي اين شهرستان بالاي 60 ماه سنوات دارند ولي هنوز جذب آموزش و پرورش نشده اند، گفتند: با توجه به شرايط سني و اينكه اكثر آموزشياران داراي كد پرسنلي 8 رقمي هستند بايد سهميه ما با نيروهاي آموزش و پرورش يكسان باشد.
در اين ديدار نماينده مردم بردسكن در مجلس شوراي اسلامي گفت: تاكنون نمايندگان فرهنگي مجلس 3 جلسه با وزير آموزش و پرورش برگزار و طي آن نسبت به صدور بخشنامه آموزش و پرورش انتقاد و مخالفت خود را اعلام كردند.
دكتر محمدرضا خباز افزود: نمايندگان فرهنگي مجلس وزير را از اين كار خود برحذر داشتند و اعلام شد در صورتي كه اين بخشنامه اجرايي شود افراد زيادي در كشور بيكار خواهند شد.
مخبر كميسيون اقتصادي مجلس شوراي اسلامي گفت: وزير آموزش و پرورش حق ندارد به خاطر نداشتن اعتبار جلوي شغل افراد را بگيرد.خباز گفت: كساني كه 60 ماه سنوات داشته باشند مي توانند از دست وزير آموزش و پرورش شكايت كنند و ديوان عدالت اداري نيز حكم مي دهد كه آموزش و پرورش آنها را سركار ببرد.

بهره مندي 70 روستاي بردسكن از كتابخانه سيار نهضت سوادآموزي

بردسكن- خبرنگار قدس: 70 روستاي بردسكن تحت پوشش كتابخانه سيار نهضت سوادآموزي اين شهرستان مي باشند.
يكي از كتابداران سيار نهضت سوادآموزي بردسكن در حاشيه بازديد نماينده مردم بردسكن در مجلس شوراي اسلامي از اين كتابخانه ضمن اعلام اين مطلب گفت: سومين كتابخانه سيار نهضت سوادآموزي خراسان رضوي در اين شهرستان راه اندازي شد و تاكنون خدمات خوبي را به روستاييان ارائه داده است.
وي با اشاره به مخالفت وزير آموزش و پرورش با راه اندازي اين كتابخانه ها گفت: بر همين اساس درصدد جمع آوري كتاب هاي اين كتابخانه ها در سطح روستاها مي باشيم.
خانم حسيني اظهار داشت: اگر مخالفت وزير با راه اندازي كتابخانه هاي سيار ادامه داشته باشد مجبوريم در آينده نزديك اين كتابخانه را به تعطيلي بكشانيم.
وي تعداد كتاب هاي موجود در كتابخانه سيار نهضت سوادآموزي بردسكن را بيش از 4 هزار جلد اعلام كرد.نماينده مردم بردسكن در مجلس شوراي اسلامي ضمن بازديد از كتابخانه سيار نهضت سوادآموزي اين شهرستان طرح انجام شده توسط نهضت سوادآموزي را خوب توصيف كرد.
وي افزود: در اين راستا نمايندگان فرهنگي مجلس تاكنون 3 جلسه با وزير آموزش و پرورش داشته اند.

برگزاري محفل انس با قرآن در سبزوار

سبزوار - خبرنگار قدس: محفل انس با قرآن ويژه خواهران بسيجي در شهرستان سبزوار برگزار شد.
در اين مراسم معنوي كه بانوان بسيجي در رشته قرائت با يكديگر به رقابت پرداختند، خانمها كبري عباس آبادي از پايگاه مقاومت بسيج نرجس و اعظم كيوانلو از پايگاه رهروان حضرت زينب(س) و طاهره آزادي طلب از پايگاه فاطمه زهرا(س) به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را كسب كردند.
خبر ديگري حاكي است: مسابقه بزرگ كتابخواني (نيم نگاهي به آخرين وصيت اميرالمؤمنين) نوشته حجة الاسلام و المسلمين رمضانعلي ثباتي مقدم در بين بسيجيان سبزوار برگزار شد. فرمانده حوزه مقاومت بسيج امام علي(ع)، هدف از برگزاري اين مسابقه را ترويج فرهنگ كتابخواني، بخصوص آشنايي نسل جوان با شيوه زندگي حضرت علي(ع) بيان كرد.
سرگرد پاسدار مسلم كريمي فر با بيان اينكه بيش از 200 بسيجي در اين مسابقه شركت كردند، اظهار داشت: بيش از نيمي از شركت كنندگان اين مسابقه را خواهران بسيجي تشكيل داده اند.

توليد نرم افزار چند رسانه اي «تعهد سرخ» در خراسان رضوي

خراسان امروز: نرم افزار چند رسانه اي ((تعهد سرخ)) ويژه شهداي روحاني استان خراسان رضوي طراحي و توليد شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان خراسان رضوي اين نرم افزار كه مربوط به 34 شهيد روحاني كاشمر و شش شهيد روحاني شهرستان بردسكن مي باشد، اطلاعاتي همچون اطلاعات فردي، زندگي نامه صوتي و نوشتاري، وصيت نامه صوتي و نوشتاري و خاطرات شهدا را در بر مي گيرد.
براساس اين گزارش در اين نرم افزار اطلاعات ديگري از جمله ستاد مرتبط با شهيد، دستنوشته ها، تصاوير، و دفترچه خاطرات به چشم مي خورد.
گفتني است، بيست نوا از نواها و سرودهاي دوران دفاع مقدس از محتويات اين نرم افزار مي باشد.
لازم به ذكر است، اين نرم افزار توسط معاونت پژوهش و ارتباطات فرهنگي سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران خراسان رضوي با همكاري ستاد شهداي روحاني استان طراحي و تهيه شده است.

يك مسؤول: وظيفه ناظرين شوراي نگهبان، دفاع از سنگرهاي دروني نظام اسلامي است

تايباد- خبرنگار قدس: به مناسبت سالروز تأسيس نهاد شوراي نگهبان همايش يك روزه ناظرين شوراي نگهبان شهرستان تايباد برگزار شد. در اين همايش حجة الاسلام والمسلمين محرابي سرپرست دفتر نظارت و بازرسي انتخابات خراسان رضوي(ع) گفت: وظيفه ناظرين دفاع از سنگرهاي دروني نظام اسلامي است.وي خطاب به ناظرين اظهار داشت: همه ما امين مردم شيعه و سني هستيم و اين اتحاد و وحدت بين مردم باعث استحكام پايه هاي نظام اسلامي مي شود. وي با ستايش از وحدت و همدلي مردم شهرستان تايباد گفت: بايد با وجود زمينه هاي خوب و عالي كه در شهرستان وجود دارد در كنار هم و براي تقويت اسلام و نظام اسلامي كار كنيم و بين خود و خدا فقط ملاك قانون حاكم باشد نه منافع حزب و جناح.
وي گفت: حفظ و صيانت از آراي مردم وظيفه شرعي و قانوني همه است و ناظرين به عنوان امين آراي مردم بايستي انجام وظيفه كنند و نقش ناظرين خيلي حساس است.

اجراي 130 هزار حكم قضايي در خراسان رضوي

خراسان امروز: رئيس اداره احكام دادسراي عمومي و انقلاب مشهد از اجراي بيش از 130 هزار حكم در شعب اجراي احكام دادسراهاي عمومي و انقلاب خراسان رضوي خبر داد.
محمد رضا بصيري با اعلام اين خبر گفت: در سال 86، 140 هزار و 189 پرونده وارد شعب اجراي احكام دادسراهاي عمومي و انقلاب استان شد كه از اين تعداد 132 هزار و 226 پرونده پس از سير مراحل اجرايي مختومه شده است.
وي افزود: از اين 132 هزار و 226 پرونده، 102 هزار و 904 پرونده به شعب كيفري وارد كه از اين تعداد 92 هزار و 683 پرونده مختومه شده است.
بصيري گفت: در همين مدت 37 هزار و 285 پرونده مدني نيز براي اجرا به شعب اجراي احكام در سراسر استان وارد كه از اين تعداد با احتساب مانده قبلي 39هزار و 543 پرونده پس از سير مراحل اجرايي مختومه شده است.
وي افزود: اين در حالي است كه تنها در اسفند سال گذشته 9 هزار و 56 فقره پرونده كيفري و مدني وارد شعب اجراي احكام دادسراهاي عمومي و انقلاب سراسر استان شده كه از اين تعداد 8 هزار و 861 فقره پرونده مختومه و بايگاني شده است.
وي گفت: كاهش ورود پرونده ها به مجموعه قضايي قطعاً تأثير مثبتي در روند رسيدگي و اجراي پرونده هاي قضايي خواهد داشت.

ميراث فرهنگي، رتبه اول مسابقات نهج البلاغه خراسان شمالي را كسب كرد

بجنورد - خبرنگار قدس: كسب رتبه اول مسابقات نهج البلاغه استان به كاركنان سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان شمالي تعلق گرفت.
فاطمه ايزانلو، از كاركنان سازمان با شركت در مسابقه سيري در نهج البلاغه در بين 61 دستگاه اجرايي استان حائز رتبه اول شد.
اين مسابقات توسط سازمان امور اقتصاد و دارايي با همكاري سازمان تبليغات اسلامي در بين 61 دستگاه اجرايي انجام شد.

جشن ازدواج 20 زوج دانشجوي دانشگاه آزاد بردسكن

بردسكن- خبرنگار قدس: مراسم جشن ازدواج 20 زوج دانشجوي دانشگاه آزاد اسلامي مركز بردسكن برگزار شد.
در اين مراسم كه خانواده هاي دانشجويان و مسؤولان شهرستان بردسكن حضور داشتند نماينده مردم بردسكن در مجلس شوراي اسلامي برگزاري جشن هاي ازدواج دانشجويي را كار بسيار ارزشمند و سنت حسنه دانست.
دكتر محمدرضا خباز از زوج هاي جوان خواست صداقت، محبت و احترام به يكديگر را در سرلوحه زندگي خود قرار دهند چرا كه زندگي با اين عوامل مستحكم مي شود.
وي به افزايش آمار طلاق در كشور اشاره كرد و علت آن را رعايت نكردن دستورات اسلامي دانست. وي گفت: زن محور و مدير خانواده و محور آرامش مي باشد كه مي طلبد زوج هاي جوان زندگي خود را با محبت و تقوا آغاز كنند.
وي از خانواده ها خواست زمينه يك ازدواج آسان را براي فرزندان خود فراهم كنند. در ابتداي اين مراسم محمدي رئيس دانشگاه آزاد اسلامي بردسكن نيز گفت: همه ساله اين دانشگاه مراسم جشن ازدواج دانشجويي را برگزار كه تاكنون توانسته است سومين مراسم جشن ازدواج دانشجويي اين دانشگاه را به تعداد 20 نفر برگزار كند.
در پايان به هر يك از زوج هاي جوان دانشجو سه سكه تمام بهار آزادي اهدايي دفتر نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاهها داده شد. از سوي دانشگاه آزاد اسلامي مركز بردسكن، نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي، فرماندار و شهردار اين شهرستان نيز به هر يك از زوج هاي دانشجو يك تخته پتو و ربع سكه اهدا شد.

فرمانده انتظامي خراسان جنوبي: وحدت مهمترين رمز پيروزي ايران اسلامي است

بيرجند- خبرنگار قدس: فرمانده انتظامي خراسان جنوبي وحدت و يكپارچگي را مهمترين رمز پيروزي ملت ايران دانست.سرهنگ شرفي گفت: اگر بخواهيم دنباله روي حقيقي سيره علي(ع) باشيم بايد درس وحدت و يكپارچگي را از آن حضرت بياموزيم.
وي بر الگو گرفتن از سيره ائمه اطهار(ع) تأكيد كرد و افزود: حضرت علي(ع) الگويي مناسب براي زنان و مردان مسلمان است.وي با اشاره به توطئه هاي گوناگون استكبار جهاني براي ضربه زدن به ايران اسلامي، خاطر نشان كرد: اين كشور با پشتوانه معنوي همواره توطئه هاي معاندين را نقش بر آب كرده است.فرمانده انتظامي خراسان جنوبي يكي از اولويتهاي موجود در استان را دريافت انتقادات و پيشنهادهاي تمام كاركنان و پرسنل نيروي انتظامي با توجه به سال نوآوري و شكوفايي اعلام كرد.

تا 3 سال آينده ؛ بي سوادي در صالح آباد ريشه كن مي شود

صالح آباد- خبرنگار قدس: بخشدار و رئيس شوراي پشتيباني نهضت سوادآموزي صالح آباد گفت: به زودي با همكاري دهياران اين بخش تمامي افراد بيسواد منطقه شناسايي و سرشماري خواهند شد.
محمد محمدي افزود: با برنامه ريزي مدوني كه در شوراي پشتيباني نهضت سوادآموزي طرح ريزي شده تا سه سال آينده هيچ بيسوادي در صالح آباد نخواهيم داشت.
وي از اهالي بخش خواست در خصوص ريشه كن كردن بيسوادي با دهياران و آموزشياران همكاري كنند تا اين معضل از سطح منطقه برچيده شود. وي همچنين تأكيد كرد: صالح آباد تنها بخشي در سطح استان خراسان رضوي است كه اداره نهضت سوادآموزي آن مستقل شده است.

حمام جاجرمي ها به موزه مردم شناسي تبديل مي شود

بجنورد - خبرنگار قدس: حمام جاجرمي ها در خراسان شمالي با تغيير كاربري به موزه مردم شناسي تبديل مي شود.
رئيس اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گفت: با موافقت شهرداري شهرستان جاجرم حمام جاجرمي ها كه مربوط به قرون متاخر اسلامي مي باشد به موزه مردم شناسي شهرستان تبديل مي شود.
محمدحسين رجب زاده گفت: كار مرمت و بازسازي حمام توسط شركت پارس اسپاخو در حال انجام است و مرمت داخل بنا در آينده نزديك انجام خواهد شد.

رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي خبر داد؛ تأسيس موزه در مدارس

خراسان امروز: رئيس سازمان آموزش و پرورش خراسان رضوي گفت: موزه آموزش و پرورش شامل آثار قديمي موجود در ادارات و مدارس استان تشكيل خواهد گرديد. غلامحسين افسري افزود: در اين موزه آثار قديمي از جمله مدارك تحصيلي، احكام، نامه ها و مكاتبات، ابزار و وسايل قديمي مورد استفاده در ساليان گذشته مدارس كه داراي ارزش و قابليت نگهداري و به معرض ديد قرار دادن در غرفه هاي موزه را داشته باشد، در مشهد راه اندازي خواهد شد.
وي از ادارات آموزش و پرورش استان خواست آثار قديمي منطقه خود را شناسايي، جمع آوري و به هنرستان كاردانش جميله متقيان ميلاني مشهد ارسال نمايند.

«ملكه آفتاب» در خراسان رضوي دوم شد

سبزوار- خبرنگار قدس: نمايش «ملكه آفتاب» از سبزوار موفق به كسب رتبه دوم شد.
در بيست و ششمين جشنواره تئاتر دانش آموزان استان خراسان رضوي كه در شهرستان كاشمر برگزار شد دانش آموزان مقطع متوسطه دختران سبزوار در قسمت تئاتر صحنه اي موفق به كسب رتبه دوم تئاتر استان خراسان رضوي شدند.گفتني است، نمايش ملكه آفتاب علاوه بر كسب مقام دوم استان، رتبه اول طراحي صحنه، رتبه دوم طراحي لباس، رتبه دوم كارگرداني و رتبه سوم موسيقي را از آن خود كرد.

توزيع 200 هزار دلنوشته به امام مهربانيها در مشهد

خراسان امروز: دبير ستاد استاني جشنواره بين المللي آخرين منجي در مشهد اظهار داشت: اين جشنواره در بخشهاي مختلف علمي، ادبي، رسانه هاي ديجيتال و بخشهاي ويژه فيلم كوتاه، نماهنگ و طرحهاي نوين برگزار مي شود.
سيد مجتبي حسيني كفشدار افزود: از آنجا كه مهلت ارسال آثار از 26 تيرماه تا 15 مردادماه سال جاري تمديد شده، ستاد استاني در راستاي جذب آثار اقدام به برگزاري بخش ويژه استاني نموده است.
وي دلنوشته اي به امام مهربانيها امام زمان(عج) را بخش ويژه استاني عنوان كرد و اذعان داشت: بخش ويژه استاني براي همه سنين اعم از كودكان، نوجوانان، جوانان برگزار مي شود كه 200 هزار نسخه از برگه ها در مشهد توزيع شده است.
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 652]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن