تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 8 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشنود گر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1818910776




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نگاهي به اخبار كوتاه سيستان و بلوچستان


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: نگاهي به اخبار كوتاه سيستان و بلوچستان
خبرگزاري فارس: برداشت پياز از سطح 260 هكتار از اراضي خاش، برگزاري ششمين دوره طرح ولايت بسيج فرهنگيان استان در زابل، اختصاص 50 درصد اعتبارات ايرانشهر به عمران و آباداني، انجام كار فرهنگي در 11 فرهنگسرا و برگزاري نخستين جشنواره تجليل از خيران استان از اهم اخبار كوتاه سيستان و بلوچستان است.


به گزارش خبرگزاري فارس از خاش مدير جهاد كشاورزي شهرستان خاش گفت: كار برداشت پياز از سطح 260 هكتار از اراضي خاش آغاز شد.
امان‌الله طوقي افزود: پيش بيني مي‌شود تا پايان فصل برداشت بيش از 7 هزار و 800 تن پياز توسط كشاورزان برداشت و به بازار مصرف خاش و ديگر شهرهاي استان عرضه شود.
وي اظهار داشت: وزن تعداد زيادي از پيازهاي توليدي اين شهرستان به حدود يك كيلوگرم رسيده است.
به منظور حمايت از كشاورزان و ترويج استفاده از بذر اصلاح شده حدود 24 كيلوگرم بذر پياز يارانه‌اي بين كشاورزان توزيع شده است.

* برگزاري ششمين دوره طرح ولايت بسيج فرهنگيان استان در زابل
به گزارش روابط عمومي كانون بسيج فرهنگيان استان سيستان و بلوچستان ششمين دوره طرح ولايت بسيج فرهنگيان استان در زابل برگزار شد.
بيش از هزار نفر از فرهنگيان استان در اين طرح استان شركت كرده‌اند.
اين گزارش مي‌افزايد: اين طرح با هدف افزايش بينش اعتقادي، سياسي و مذهبي فرهنگيان بسيجي هر ساله در فصل تابستان برگزار مي‌شود.
در هفته آينده اين كلاس‌ها در ايرانشهر براي فرهنگيان بومي بلوچستان برگزاري مي‌شود و از جمع 31 هزار فرهنگي بسيجي استان نزديك به 4 هزار نفر از طرح‌ها و برنامه آموزشي اين طرح استفاده كرده‌اند.

* 50 درصد اعتبارات ايرانشهر به عمران و آباداني اختصاص دارد
شهردار ايرانشهر گفت: 50 درصد از اعتبارات شهرستان ايرانشهر به عمران و آباداني اين شهرستان اختصاص دارد.
نعيم پناه گفت: بودجه امسال شهرداري ايرانشهر بيش از 40 ميليارد ريال است كه از اين مبلغ 50 درصد آن صرف عمران و آباداني ايرانشهر مي‌شود.
وي با اشاره به اينكه طرح بازگشايي معابر در ايرانشهر نيز در حال برگزاري است، افزود: براي اجراي اين طرح بيش از 9 ميليارد ريال هزينه در نظرگرفته شده است.
شهردار ايرانشهر اظهار داشت: مرحله اول اجراي طرح توسعه و تعريض معابر ايرانشهر شامل بازگشايي معابر بلوار كشاورز و خيابان‌هاي دكتر فاطمي و الزهرا با تملك اراضي مردم آغاز شده است.
وي تصريح كرد: با اجراي اين طرح علاوه بر كاهش بار ترافيكي مشكل تردد ساكنان حاشيه شهر ايرانشهر نيز برطرف مي‌شود.

* 11 فرهنگسرا در سيستان و بلوچستان كار فرهنگي انجام مي‌دهند
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان سيستان و بلوچستان گفت: 11 فرهنگسرا و مجتمع فرهنگي و هنري در حال خدمات‌رساني به مردم به ويژه جوانان و نوجوانان استان هستند.
نورالله برشان بيان داشت: تاكنون بيش از هزار و 70 فعاليت فرهنگي و هنري در سطح استان صورت گرفته است.
وي افزود: ميزان اعتبارات به دست آمده از منابع طبيعي در سه سال گذشته 30 ميليون ريال بوده است.
وي كسب مقام اول پژوهشگري در سال 84، كسب سه رتبه نخست خوشنويسي در سطح كشور را از مهم‌ترين عناوين به دست آمده توسط هنرمندان استان در مسابقات مختلف فرهنگي هنري ذكر كرد.

* برگزاري نخستين جشنواره تجليل از خيران استان سيستان و بلوچستان
جانشين معاونت مشاركت‌هاي مردمي استان سيستان و بلوچستان گفت: نخستين جشنواره تجليل از خيران و نيكوكار در استان برگزار مي‌شود.
حاج مراد سرگزي گفت: اين جشنواره به منظور توسعه و ترويج فرهنگ مشاركت در استان برگزار مي‌شود.
وي محورهاي مورد بحث در اين جشنواره را فلسفه و اهميت مشاركت‌هاي مردمي، مشاركت از ديدگاه فقهي و انتظارات خيران از سازمان‌هاي اجرايي اين مشاركت‌ها بيان كرد.
وي تصريح كرد: اين جشنواره با حضور نماينده ولي فقيه در استان، مديركل مشاركت‌هاي بهزيستي كشور و مديركل اوقاف و امور خيريه استان در روز 31 تير ماه جاري در سالن كنفرانس شهيد فياض بخش ستاد مركزي سازمان بهزيستي استان برگزار مي‌شود.
انتهاي پيام/ص
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 115]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن