تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815188545




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقشه‌هاي گروه سارقان براي حمله به پانزده بانك و مركز تجاري‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: نقشه‌هاي گروه سارقان براي حمله به پانزده بانك و مركز تجاري‌


سرويس حوادث: عمليات ضربتي پليس آگاهي عليه يك گروه تبهكار در پايتخت فعاليتهاي آنها را براي اجراي 15 طرح سرقت خطرساز ديگر در شهر ناكام گذاشت.

سرهنگ محمديان رئيس پليس آگاهي در تشريح عمليات دستگيري اعضاي اين شبكه گفت: به دنبال عمليات ضربتي پليس و دستگيري 5 مرد كه همگي آنها مسلح بودند، ماموران در بررسي وسايل موجود در مخفيگاه آنان به دفترچه‌اي برخوردند كه با شناسايي 15 محل تجاري از جمله 2 بانك، ساعات دقيق ورود و خروج پول به اين محل‌ها ثبت شده بود كه حكايت از آن دارد اين سارقان قصد حمله به اين اماكن و سرقت مسلحانه داشتند و متهمان نيز در بازجويي نزد قاضي روشن بازپرس پرونده، به اين موضوع اذعان كرده‌اند.

وي گفت: متهمان اين پرونده كه 2 تن از آنها برادر هستند و در به شهادت رساندن يك مامور انتظامي در سال 85 نيز دخالت داشتند اعتراف كرده‌اند كه تاكنون 3 بار قصد سرقت پول‌هاي سيرك ايران و ايتاليا و پارك ارم را داشته اند اما با وجودي كه در محل حاضر شدند، به دليل شلوغي محل از ارتكاب بر سرقت منصرف شدند، اما به دنبال فرصت مناسب براي اجراي اين سرقت‌ها بوده اند.

محمديان اضافه كرد: اين سارقان در سرقت‌هاي خود معمولاً از خودروها و موتوسيكلت‌هاي سرقت شده استفاده مي‌كردند. اعضاي اين گروه سرقت و تبهكاري با مراجعه به آگهي‌هاي فروش خودرو‌ در روزنامه‌ها، با فروشنده قرار مي‌گذاشتند و پس از مراجع به محل به بهانه امتحان خودرو، خودرو خود را كه آن هم سرقتي بود در محل جا مي‌گذاشتند و با خودرو فروشنده از محل متواري مي‌شدند.

وي افزود: سارقان با اين شيوه 3 دستگاه خودرو زانتيا، پژو 206 و دوو سي يلو را دزديده بودند.

محمديان در تشريح نحوه فعاليت‌هاي اين گروه گفت: سركرده اين شبكه به نام عباس داراي سوابق سرقت در سالهاي 80 تا 84 است وي پس از آزادي از زندان به همراه برادرش (اميرحسين) فعاليت‌هاي مجرمانه خود را از سر گرفت تا اينكه در آذرماه سال 85 هنگامي كه اين دو برادر با يك دستگاه خودرو دوو و يك دستگاه موتوسيكلت قصد ارتكاب سرقت مسلحانه از بانك مسكن شعبه يوسف‌آباد را داشتند، در تور ايست و بازرسي ماموران غافلگير شدند. وي افزود: در جريان اين عمليات هنگامي كه استوار دوم حسن‌زاده از ماموران كلانتري 125 يوسف‌آباد اميرحسين را سوار بريك دستگاه موتوسيكلت متوقف كرده بود تا از او بازرسي بدني كند، عباس كه در خودرو دوو درآن طرف خيابان شاهد اين صحنه بود، اقدام تيراندازي به سوي ماموران كرد كه با به شهادت رسيدن اين استوار پليس و مجروح شدن همكارش، دو برادر تبهكار با سرقت سلاح مامور و برجا گذاشتن موتوسيكلت از محل متواري شدند.

رئيس پليس آگاهي تهران گفت: در جريان پيگيري اين پرونده و انجام چهره‌نگاري، شماري از مظنونان دستگير شدند و با پيدا شدن خودرو دوو سرقتي مورد استفاده متهمان، مشخص شدكه شيوه سرقت خودرو نيز به چه نحوي بوده است. سارقان با توجه به اطلاع از پيگيري پرونده مدتي فعاليتهاي مجرمانه خود را ادامه ندادند تا اينكه در 25 خرداد ماه گذشته 3 تن از اعضاي اين شبكه با ورود به يك آژانس هواپيمايي در شهرك غرب و تيراندازي هوايي مبلغ 3 ميليون و 700 هزار تومان پول و يك چك 17 ميليون توماني را به سرقت بردند. دزدان دراين سرقت نيز از يكدستگاه خودرو سرقتي زانتيا استفاده كرده بودند.

وي افزود: با انجام چهره‌نگاري از سارقان و تطبيق آن با چهره سارقاني كه به مامور تيراندازي كرده بودند، تشابهاتي به دست آمد تا اينكه سارقان در هشتم تيرماه جاري به يك سوپرماركت در خيابان آيت‌الله كاشاني دستبرد زدند، اما به دنبال مقاومت مالك سوپر ماركت با مجروح كردن وي، با خودرو زانتيا از محل متواري شدند. با بررسي مرمي گلوله سلاح شليك شده و همچنين تطبيق چهره‌نگاري‌ها مسلم شد كه اين سرقت‌ها كار يك گروه واحد است. از اين رو كارآگاهان اداره يكم پليس آگاهي در تحقيقات دقيق‌تر توانستند از ميان مظنونان قبلي، سارقان اصلي را شناسايي كرده و با كشف مخفيگاه اين سارقان در شهرك نفت، در عملياتي شبانه و در حالي كه اين افراد با سلاح‌هاي آماده محل اقامت خود بودند توانستند آنها را به دام بيندازند.

محمديان گفت: سركرده اين شبكه اقرار كرده است كه تصور نمي‌كرد كه دستگير شود ولي با اين حال هميشه در حالت مسلح بود.

وي افزود: اين سارقان به تيراندازي منجر به شهادت يك مأمور، سرقت مسلحانه از آژانس و سوپرماركت و سرقت خودروها و موتوسيكلت‌ اعتراف كرده‌اند.

محمديان از دستگيري 3 زن نيز در اين پرونده خبر داد و گفت: زنان دستگير شده كه از بستگان سارقان هستند، در پوشش جمع خانوادگي و براي پوشش گذاشتن بر فعاليت‌هاي مجرمانه اين گروه همراه آنها بودند و در جريان عمليات پليس، يكي از آنها به دليل مقاومت در مقابل مأموران، مجروح شد.

رئيس پليس آگاهي تهران گفت: متهمان انگيزه خود از اين اقدام‌ها را كسب پول عنوان كرده‌اند، اما وجود اوراق و مداركي در ميان وسايل آنها و مجلاتي كه شيوه‌هاي به كارگيري سلاح و يا تغييرات در آنها را به خوبي آموزش مي‌دهد، حكايت از آن دارد كه اين گروه با عمليات مسلحانه خود در سطح پايتخت و طراحي سرقت‌هاي ديگر، قصد ايجاد ناامني و اخلال در جامعه داشته‌اند و برخي اعتراف‌هاي آنها در اين خصوص در حالت پيگيري جدي است.

سخنان قاضي‌

قاضي روشن بازپرس دادسراي جنايي كه در عمليات شبانه پليس در كنار آنها حضور داشت نيز گفت: پس از جمع‌بندي پرونده‌ها و به دست آمدن سرنخ‌هاي اصلي اين فعاليت‌ها، تصميم بر عمليات جدي گرفته شد و با توجه به اينكه ما منتظر جمع شدن گروه در مخفيگاهشان بوديم، طي 3 شب محل تحت محاصره درآمد و مأموران با اطلاع از مسلح بودند سارقان، با نيت شهادت در محل حاضر شدند و عمليات را انجام دادند. وي با قدرداني از تلاش رئيس اداره يكم آگاهي تهران و همكارانش در صحنه درگيري گفت: در اين عمليات يك قبضه كلاشينكف با 3 خشاب پر از گلوله، 2 قبضه كلت كمري، گاز اشك‌آور و دستبند به دست آمد.

وي افزود: در جريان دستگيري اين سارقان، معلوم شد كه آنها از 45 روز قبل در اين خانه‌ها در يك مجتمع ساكن شده بودند و با وجودي كه همسايه‌ها متوجه رفت و آمدهاي مشكوك آنها شده و حتي يكي از آنها را نيز مسلح ديده بودند، اما در اين خصوص گزارشي به پليس اعلام نشده بود در حالي كه شهروندان موارد مشكوك از اين قبيل را حتماً بايد به پليس گزارش كنند.

بازپرس پرونده گفت: با صدور قانوني بازداشت موقت براي اين متهمان، تحقيقات براي كشف ساير جرايم ارتكابي آنها در تهران و ساير شهرها ادامه دارد و در صورتي كه انگيزه اصلي آنها از اين اقدام‌هاي مجرمانه تشخيص داده شود، مي‌توان در حد محارب آنها را مجازات كرد.




 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 144]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن