تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):كسى كه از حق دَم مى زند با سه ويژگى شناخته مى شود: ببينيد دوستانش چه كسانى هستند؟ نم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813092677




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهاي ‪/۱۶‬آمريكا در ژنو چه مي‌خواست؟


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خبرهاي ‪/۱۶‬آمريكا در ژنو چه مي‌خواست؟
يك منبع آگاه از علت واقعي حضور برنز نماينده آمريكا در مذاكرات ديروز ژنو پرده برداشت.

وي در گفت و گو با خبرنگار خبرهاي ‪ ۱۶‬ايرنا علت واقعي حضور غيرمنتظره آمريكا در مذاكرات اخير را جلوگيري از شكل‌گيري توافق ميان ايران و اروپا عنوان كرد و گفت: نماينده آمريكا در مذاكرات روز گذشته به اهداف خود براي بر هم زدن روند مثبت مذاكرات دست پيدا نكرد و ناكام ماند.

وي واكنش مناسب و مقتدرانه به موضع‌گيري آمريكا از سوي جليلي نماينده مذاكره‌كننده ايران در ژنو از يك سو و واكنش سرد و منفي از سوي سولانا، نماينده كشورهاي اروپايي از سوي ديگر را علت ناكامي آمريكا در مذاكرات روز گذشته ذكر كرد و از مطالب منتشر شده در مطبوعات و رسانه‌هاي غربي به عنوان شاهدي بر اين مدعا نام برد.

نيويورك تايمز امروز در مطلبي از عدم هماهنگي ‪ ۵‬كشور مذاكره‌كننده غربي با آمريكا خبر داده و لس آنجلس تايمز نيز در يادداشتي نوشت: آمريكا در مذاكرات به اهداف خود نرسيد.

***** تجمع در مقابل ايران خودرو ديزل در اعتراض به نقص فني خودروهاي كشنده ......................................................................

...........................

تعدادي از خريداران خودروهاي كشنده هوو (‪ )howo‬به دليل نقص فني موتور خودروهاي تازه تحويل و عدم توانايي ايران خودرو ديزل در ارايه خدمات پس از فروش اين خودروها، روز يكشنبه با تجمع در مقابل ساختمان فروش ايران خودرو ديزل ، دست به اعتراض زدند.

يكي از معترضين كه حاضر نشد نام خود را فاش كند ،در گفت وگو با خبرنگار ايرنا با بيان اين مطلب مدعي شد كه تعداد خودروهاي معيوب به ‪ ۱۰۰‬دستگاه نيز مي‌رسد و اين خودروها به محض تحويل به دست مالكان به دليل نقص فني دچار مشكل مي‌شوند كه تنها راه اصلاح آنها، تعويض كامل موتور خودرو مي باشد كه اين امر هزينه سنگيني براي خريداران در پي دارد.

معترض ديگري نيز از عدم توانايي تامين سريع موتور اين خودروها توسط شركت سهامي گواه كه عهده دار ارايه خدمات پس از فروش خودروهاي شركت ايران خودرو ديزل است ، شكايت داشت .

به گفته وي ، تعداد زيادي از خريداران به صورت اقساطي نسبت به خريداري اين نوع خودرو از شركت‌هاي ديگري از جمله ليزينگ پارسيان ، اقتصاد نوين ، صنعت و معدن و پاسارگاد اقدام كرده‌اند كه موظف به پرداخت اقساط خودروها هستند، در حالي كه امكان استفاده از اين خودروها نيست .

***** مسوولان بهداشت قم و كنترل بيماري وبا
......................................................................

...

مديرگروه مبارزه با بيماري‌هاي مركز بهداشت قم گفت : بيماري التور (وبا) دراين استان تحت كنترل است، اما اين به معناي برطرف شدن خطر شيوع بيماري نيست.

دكتر رامبد سلطان شاهي در گفت وگو با خبرنگار خبرهاي ‪ ۱۶‬ايرنا، افزود:
ميكروب التور تا زماني كه رعايت مسايل بهداشت فردي و عمومي وجود داشته باشد گسترش نيافته و به اپيدمي تبديل نمي‌شود.

وي با اشاره به شناسايي مواردي از ابتلا به وبا در قم گفت : اين موارد به صورت تك‌گيري بوده و آمارها نيز نسبت به سال گذشته رشد نداشته است .

مديرگروه مبارزه با بيماري‌هاي مركز بهداشت قم موارد سال گذشته را زير ‪۱۰‬ مورد اعلام كرد،اما اشاره‌اي به آمارهاي سال جاري نكرد.

وي اضافه كرد: خطر بيماري‌هاي منتقله از آب و غذا هميشگي است و با فصل گرما كه قدرت انتشار ميكروب بيشتر است احتمال گسترش بيماري نيز افزايش مي يابد.

***** تخريب ‪ ۵۰‬واحد مسكوني ساخته شده در زمين‌هاي زراعي در بجنورد
......................................................................

...................

‪ ۵۰‬واحد مسكوني غيرمجاز با دستور دادستان بجنورد در مناطق حاشيه‌اي اين شهر تخريب شد.

اين واحدهاي مسكوني در مناطق حاشيه شهر بجنورد بدون دريافت پروانه و در اراضي زراعي فاقد كاربري مسكوني ساخته شده بود.

فرماندار بجنورد در اين خصوص به خبرنگار خبرهاي ‪ ۱۶‬ايرنا، گفت: اين واحدهاي مسكوني به صورت غيرمجاز در زمين‌هاي مزروعي بدون اخذ تغيير كاربري ساخته شده بود.

غلامحسين آرام افزود: ‪ ۵۰‬مورد از واحدهاي مسكوني در منطقه حاشيه شهر بجنورد فاقد پروانه ساخت و ساز بوده كه با دستور قضايي تخريب شد.

***** جايزه بي‌تفاوتي در مقابل جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي
......................................................................

........

مدير شبكه العربيه و هيات تحريريه روزنامه الشرق الاوسط به دليل خوش خدمتي به طور مشترك برنده جايزه كنفرانس دوستان اسرائيل شدند.

يادآوري مي‌شود العربيه و الشرق الاوسط تندترين انتقادات و تحليل‌ها را از عملكرد جمهوري اسلامي ايران به ويژه دولت نهم داشته اند.

***** حاشيه نشيني در آبادان و تهديد براي آينده شهر
......................................................................

........

فرمانده منطقه انتظامي آبادان گفت: مساله حاشيه نشيني كه اخيرا در برخي از مناطق شهري آبادان پديد آمده است، آينده شهر را تهديد مي‌كند.

عليرضا متين راد در گفت و گو با خبرنگار خبرهاي ‪ ۱۶‬ايرنا، افزود: برخي از افراد كه عمده آنان از ساير شهرها به اينجا آمده‌اند با هجمه به زمين هاي موجود در حاشيه شهر اقدام به ساخت و سازهاي غيرمجاز كرده اند.

وي افزود: ساخت وسازهاي صورت گرفته بدون رعايت اصول شهرسازي انجام شده كه خود مشكلاتي را در جهت خدمات رساني ايجاد كرده است.

وي ضمن اعلام آمادگي دستگاه متبوع خود در امر تخليه اين افراد از زمين‌هاي غارت شده، از مسوولان امر خواست تا ضمن برنامه ريزي صحيح در جهت رفع اين معضل و اجراي سياست‌هاي توسعه شهري به شكل واگذاري اصولي زمين با رعايت اصول شهرسازي و پيش بيني فضاهايي براي حضور خدماتي از جمله پليس، امداد، آتش نشاني، اورژانس و عمران شهرداري اقدامات عاجلي صورت دهند.

***** اعتراض به بي‌برنامگي در مراسم تشييع جنازه خسرو شكيبايي
......................................................................

....................

شركت‌كنندگان در مراسم تشييع هنرمند و بازيگر با سابقه و توانمند سينما، تئاتر و تلويزيون خسرو شكيبايي، نسبت به بي‌برنامگي و عدم نظم در مراسم اعتراض كردند.

گفتني است سيستم صوتي اين مراسم بارها قطع شد و مشكلاتي را براي سخنرانان به وجود آورد.

به دليل انبوه جمعيت شركت‌كننده در مراسم تشييع، بارها نظم مراسم بر هم خورده و مسوولان برگزاري مجبور به بازگرداندن پيكر اين هنرمند به داخل محوطه تالار وحدت شدند.

برگزاري اين مراسم همچنين باعث راه بندان‌هاي شديد در خيابان‌هاي منتهي به تالار وحدت شده بود.

***** بوش و رويكرد ديپلماتيك در پايان عمر سياسي
......................................................................

.........

خبرگزاري فرانسه روز يكشنبه از كرافورد تگزاس گزارشي را در خصوص تغيير رويكرد آمريكا و انعطاف پذيري بوش رييس جمهوري اين كشور منتشر كرد.

فرانس پرس نوشت: در ماه‌هاي پاياني عمر سياسي بوش، كاخ سفيد رويه آشنا و قديمي خود را در زمينه برخورد با مهمترين چالش‌هاي سياست خارجي كنار گذاشته و ديپلماسي را در پيش گرفته است.

بوش طي بيش از هفت سال گذشته اغلب از رويكرد تك روي پيروي كرده و در برابر مخالفت‌هاي بين‌المللي ، حتي بر آن تاكيد نيز ورزيده است.

دولت آمريكا اخيرا در تلاش براي افزايش تكيه بر روش‌هاي ديپلماتيك به منظور كمك به بهبود ميراث به جا مانده از بوش ، انعطاف پذيري نوظهوري را از خود نشان داده است.

در خصوص ايران، واشنگتن هفته جاري براي نخستين بار با كشوري تماس برقرار كرد كه از بيش از دو دهه پيش تاكنون هيچ رابطه‌اي با آن نداشت.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن