تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اى على! از ارجمندى مؤمن در نزد خدا اين است كه برايش وقت مرگ، معيّن نفرموده است...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814729651




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كارشناس ارشد سازمان بهره‌وري انرژي ايران: كشورهاي صنعتي 82 درصد انرژي كره زمين را مصرف مي‌كنند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: كارشناس ارشد سازمان بهره‌وري انرژي ايران: كشورهاي صنعتي 82 درصد انرژي كره زمين را مصرف مي‌كنند
خبرگزاري فارس: كارشناس ارشد سازمان بهره‌وري انرژي ايران گفت: مصرف سرانه انرژي در جهان شش برابر شده و كشورهاي صنعتي با 32 درصد جمعيت جهان بيش از 82 درصد از انرژي كره زمين را مصرف مي‌كنند.


به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، شيوا مقصود ظهر امروز در همايش بزرگ بانوان مديران صرفه جويي در سنندج با نگاه به وضعيت انرژي در ايران افزود: براساس بررسي‌هاي انجام شده طي قرن بيستم توليد ناخالص جهاني 20 برابر، جمعيت سه برابر و مصرف انرژي 40 برابر شده است.
وي ادامه داد: سهم نفت در سبد جهاني از 10 درصد به 40 درصد افزايش يافته و تنها طي 20 سال گذشته تقاضاي جهاني نفت 20 ميليون بشكه در روز افزايش يافته است كه 70 درصد از اين افزايش تقاضا، يعني 14 ميليون بشكه در روز متعلق به كشورهاي در حال توسعه است.
وي افزود: پيش بيني مي‌شود تا سال 2 هزار و 20 تقاضاي نفت به 30 تا 40 ميليون بشكه در روز افزايش يابد.
مقصود با اشاره به اينكه افزايش بي‌رويه مصرف انرژي در ايران، اقتصاد ملي كشور را در معرض خطر قرار داده تصريح كرد: تا سال 1400 تمامي نفت در داخل كشور مصرف مي‌شود كه سالانه 120 ميليون دلار برآورد شده است.
وي اضافه كرد: اگر تنها 10 درصد از مصرف حال حاضر برق در كشور صرفه جويي شود برق مصرفي وزارتخانه يك ميليون نفري آموزش و پرورش را مي‌تواند تأمين كند و بودجه فعلي آن را تا دو برابر افزايش دهد.
وي ادامه داد: ما مي‌توانيم با اعمال سياست‌هاي بهينه‌سازي مصرف و مديريت انرژي، حداقل 20 درصد در انرژي مصرفي كشور صرفه‌جويي كنيم بدون آن كه به توليد و رفاه عمومي لطمه‌اي وارد شود.
مقصود اظهار داشت: هر گونه مصرف بي رويه و كاهش توان صادراتي نفت خام مي‌تواند كشور توليد كننده نفت را به وارد كننده اين محصول تبديل كند.
وي افزود: در حال حاضر بيش از چهار درصد كل انرژي و 32 درصد برق توليدي در بخش خانگي مصرف مي‌شود و اين بخش نسبت به بخش‌هاي ديگر رتبه اول مصرف برق را دارد.
كارشناس ارشد سازمان بهره‌وري انرژي ايران گفت: در سال 84 كل مصرف نهايي انرژي كشور 9/942 ميليون بشكه معادل نفت خام بوده كه توجه به رشد متوسط 10 درصد در طول سال‌هاي معاصر ميزان مصرف نهايي انرژي كشور در سال 86 از مرز يك هزار و 100 ميليون بشكه معادل نفت خام عبور كرد.
مقصود مصرف نهايي كل انرژي كشور در بخش‌هاي مختلف را در بخش كشاورزي چهار درصد، بخش حمل و نقل 29 درصد، صنعت 21 درصد و خانگي و تجاري 46 درصد عنوان كرد.
وي همچنين روشنايي و معابر را در بخش خانگي 33 درصد، صنعت 32 درصد، عمومي 12 درصد، تجاري شش درصد و كشاورزي 12 درصد دانست.
مقصود شاخص شدت انرژي در ايران را بيش از 10 برابر ژاپن، پنج برابر آلمان و سه برابر آمريكا عنوان كرد.
انتهاي پيام،/ب
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن