تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن در گرفتارى صبور است، و منافق در گرفتارى بى تاب.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806703449




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي 900 هزار نفر از طريق بنگاه هاي زود بازده اشتغال ايجاد شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: براي 900 هزار نفر از طريق بنگاه هاي زود بازده اشتغال ايجاد شد
تهران-خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): معاون توسعه و اشتغال و كارآفريني وزات كار و امور اجتماعي گفت : تاكنون 557 هزار و 549 طرح ايجاد بنگاه هاي زود بازده در بانك هاي كشور به مرحله عقد قرارداد رسيده و اين امر سبب شده است كه براي 900 هزار نفر در كشور اشتغال ايجاد شود .


به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، "حميد حاجي عبدالوهاب "روز شنبه در چهاردهين اجلاس سراسري مديران ستادي و اجرايي وزارت كار و امور اجتماعي افزود: تا پايان خرداد ماه امسال يك ميليون و 34 هزار و 904 طرح توسط كارگروه هاي اشتغال در استان ها به بانك ها معرفي شده است .
وي با اشاره از روند كند شدن تخصيص تسهيلات به بنگاه هاي زود بازده از سوي بانك مركزي تصريح كرد: روند كند شدن تخصيص اعتبارات از سوي مسئولان نظام بانكي روند معرفي طرح ها را به بانك هاي كشور به تاخير انداخته است .
اين مقام مسئول در ادامه اظهار داشت : وزات كار بر دارا بودن توجيه فني طرح هاي اقتصادي تاكيد دارد. اولويت دوم مربوط به طرح هاي نيمه تمام و اولويت سوم براي طرح هاي جديد است .
معاون توسعه اشتغال و كارآفريني وزارت كار و امور اجتماعي اظهار داشت : طرح هايي را كه تاكنون در بانك ها به عقد قرارداد رسيده اند، 557 هزار و 549 طرح است و از يك ميليون و 34 هزار و 904 طرح معرفي شده به بانك ها 699 هزار و 937 طرح در انتظار انعقاد قرار داد هستند.
معاون وزارت كار سپس اولويت پرداخت تسهيلات در قالب بنگاه هاي زود بازده امسال را تخصيص سرمايه در گردش اعلام كرد.
حاجي عبدالوهاب تعداد طرح هاي رد شده توسط بانك ها را 135 هزار مورد اعلام و تاكيد كرد: طرح هاي به قرار داد رسيده تا پايان خرداد ماه سال جاري ، 898 هزار و 295 شغل را ايجاد كرده اند.
وي پيش بيني اشتغال طرح هاي به قرارداد رسيده را يك ميليون و 462 هزار و 289 نفر عنوان كرد .
به گفته اين مقام مسئول ، سرانه ايجاد هر شغل در بخش كشاورزي 9 ميليون و 250 هزار تومان ، بخش صنعت ومعدن 16 ميليون و 750 هزار تومان ، بخش خدمات 11 ميليون و 580 هزار تومان و بخش گردشگري نيز 20 ميليون و 80 هزار تومان است .
وي علت بالا بودن سرانه ايجاد اشتغال در بخش گردشگري را بالا بودن هزينه ساخت هتل و ديگر امور در اين بخش ، عنوان كرد.
حاجي عبدالوهاب با اشاره به انجام بررسي مشترك طرح هاي زود بازده با بانك مركزي افزود : براي بررسي عملكرد بنگاه هاي زود بازده 9 هزار طرح به صورت تصادفي انتخاب و بررسي شدند .همچنين تمام طرح هايي كه بيش از يك ميليارد تومان تسهيلات بانكي دريافت كرده بودند ، مورد بررسي قرار گرفت .نتايج اين بررسي ها حكايت از عملكرد مثبت بنگاه هاي زود بازده داشت .
معاون توسعه اشتغال و كارآفريني وزارت كار و امور اجتماعي همچنين از اجراي طرح مشترك بررسي طرح هاي زود بازده با مركز پژوهش هاي مجلس خبر داد و افزود: سه هزار طرح در اين خصوص به صورت تصادفي مورد بررسي قرار مي گيرد.
حاجي عبدالوهاب همچنين به استاندارد سازي مشاغل و تكميل فرهنگ اشتغال اشاره كرد و گفت : به زودي استاندارد سازي مشاغل كشور با سه ويژگي شرح شغل ، وظايف شاغل و شرايط احراز شغل اجرا مي شود
وي در ادامه بيان داشت : آئين نامه جديد براي فعاليت كاريابي هاي بخش خصوصي تدوين شده كه طي آن ، موسسه هاي يادشده موظف هستند فرصت هاي شغلي حوزه خود را شناسايي كنند و كارجويان باشگاه كار را كه به زودي به بازار كار تغيير نام مي يابد، در اولويت قرار دهند.
اين مقام مسئول همچنين از تجديد نظر آيين نامه مربوط به موسسه هاي مشاوره شغلي و كاريابي خبر داد و گفت : تلاش مي شود اطلاعات بازار كار به روز نگهداري شود.اطلاعات ثبتي با كمك كاريابي ها تشكيل مي شود.
حاجي عبدالوهاب از آيين نامه ديگري براي تاسيس شركت هاي مشاوره كار آفريني خبر داد و گفت : هم اكنون اين آيين نامه در كميسيون اجتماعي دولت در دست بررسي است .
وي جرائم نقدي تقلب هاي كاريابي ها را براي بار نخست سه ميلون تومان ،بار دوم 15 ميليون تومان و براي بار سوم 25 ميليون تومان ذكر كرد.
معاون توسعه اشتغال و كارآفريني وزارت كار و امور اجتماعي در ادامه سخنانش با اشاره به آئين نامه فعاليت شركت هاي مشاوره توسعه كار آفريني گفت : در سال 85 تعداد 116 هزار و 637 نفر توسط كاريابي هاي بخش خصوصي به كار گمارده شدند كه اين رقم در سال 86 به 224 هزار و 817 نفر رسيد.
معاون وزير كار با اشاره به اجراي طرح كارورزي 100 هزار نفر فارغ التحصيل داشنگاه در سال جاري گفت :اين طرح با همكاري دستگاه هاي مختلف و سازمان آموزش فني و حرفه اي كشور اجرا مي شود.
وي زمان كارورزي متقاضيان را يكسال اعلام و تصريح كرد: در اين دوره نيمي از هزينه كارورزي توسط وزارت كار و نيمي ديگر توسط دستگاه پذيرنده پرداخت مي شود.
به گفته حاجي عبدالوهاب ،كارورزان بايد پيش از شروع دوره 40 ساعت آموزش از طريق سازما ن آموزش فني و حرفه اي كشور كسب كنند.
اقتصام ** 9123 ** 1557
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 220]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن