تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):انسان بلند مرتبه چون به فهم و دانايى رسد، متواضع مى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812860362




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين وداع با خسرو شكيبايي/خداحافظ اي شعر شب‌هاي روشن...


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آخرين وداع با خسرو شكيبايي/خداحافظ اي شعر شب‌هاي روشن...
وزير ارشاد در مراسم تشييع پيكر زنده‌ياد خسرو شكيبايي پيام تسليت رئيس جمهوري را به مردم هنردوست و هنرمندان رساند و آن مرحوم را هنرمندي توصيف كرد كه بازي‌ها و خاطراتش در ذهن همه مي‌ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشييع پيكر مرحوم خسرو شكيبايي ساعت 30/9 صبح امروز يكشنبه 30 تيرماه از مقابل تالار وحدت آغاز شد. در ابتداي اين برنامه پرويز پرستويي مردم و علاقمندان اين هنرمند سينما را به مهرباني و دوستي دعوت كرد تا با سكوت خود مراسمي درخور و شايسته وي برگزار كنند.

وي در ادامه افزود: از شما خواهش مي‌كنم مثل هميشه با مهرباني و دوستي راه را باز كنيد تا پيكر آن مرحوم در جايگاه قرار بگيرد. شكيبايي متعلق به همه شماست و ما همه اين كارها را براي شما انجام مي‌دهيم. پس از خواهش‌هاي مكرر مدير مراسم تشييع پيكر مرحوم شكيبايي آياتي از قرآن كريم قرائت شد.

سپس پرستويي مردم را به سكوت دعوت كرد و از حسين بختياري خواست قطعه "بهار دلنشين" را كه مورد علاقه آن مرحوم بود بخواند. وي پس از عذرخواهي از مردم و هنرمندان گفت: من معذرت مي‌خواهم صداي خود را بلند كردم. اين كارهاي شما از عشق به مرحوم شكيبايي است. مي‌دانم همه شما او را بسيار دوست داريد. پس از شما خواهش مي‌كنم سكوت را رعايت كنيد.

پرستويي در ادامه افزود: اين صحنه گواه علاقه شما به مرحوم شكيبايي است. ما از هنرمنداني چون ژاله علو مادر مهربان سينماي ايران، سيروس الوند و مسعود كيميايي دعوت كرده بوديم تا در اين مراسم صحبت كنند، اما متاسفانه به دليل ازدحام بيش از حد جمعيت نتوانستيم از حضور آنها بهره ببريم.

وي ادامه داد: حال اصغر بيچاره هنرمند پيشكسوت به دليل اين ازدحام جمعيت بد شد. روح شكيبايي ناظر ماست... از شما خواهش مي‌كنم سكوت را رعايت كنيد... خسرو رفيق و يار همه ما بود. فقط به احترام او سكوت كنيد. او تا هميشه به ياد ما خواهد بود. بگذاريد بيشتر با او باشيم.

پرستويي سپس متني را از زبان شكيبايي خواند و بعد از آن ايرج راد مدير عامل خانه تئاتر در سخناني گفت: اين همه علاقه و شور مردم جاي تشكر دارد. مردم اين هنرمند بزرگ و برجسته را بسيار دوست داشتند. متاسفانه يكي از پديده‌هاي بازيگري از بين ما رفته است. او از افتخارات ما بود و براي به وجود آمدن چنين هنرمندي بايد سال‌ها منتظر بود.

وي دامه داد: خسرو شكيبايي 50 سال در عرصه سينما و تئاتر اين كشور زحمت كشيد و خدمت كرد. او پس از موفقيت در حوزه تئاتر در عرصه سينما نيز نقش‌آفريني‌هاي بسيار كرد. فرصت نيست. مي‌خواستم درباره ارزش‌هاي بازيگري اين هنرمند صحبت كنم اما ازدهام جمعيت چنين اجازه‌اي به من نمي‌دهد.

پويا پسر مرحوم شكيبايي هم در بخشي از مراسم تشييع پيكر پدرش گفت: از همه شما تشكر مي‌كنم. پدر اينجاست و اين وسعت جمعيت را كه مي‌بيند خوشحال است. از همه شما ممنونم كه چقدر مهربانانه پدرم را دوست داشتيد.

سخنران بعدي مراسم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي بود كه گفت: من از جلسه هيئت دولت مي‌آيم و حامل ابلاغ سلام رئيس جمهوري به دوستداران و خانواده مرحوم شكيبايي هستم. رئيس جمهوري معقتد است از شكيبايي در ذهن جامعه ما تصويري روشن وجود دارد. او هنرمندي است كه كارها و خاطراتش در ياد ما مي‌ماند.

محمدحسين صفار هرندي در ادامه سخنان خود افزود: هنرمندان دو دسته هستند؛ يكي آنها كه اعتبار خود را از جريان هنري مي‌گيرند و دسته دوم به هنر حيثيت مي‌بخشند. شكيبايي با كارها و اخلاق خود به جريان هنري اعتبار مي‌بخشد. از خداوند براي وي طلب مغفرت مي‌كنم.

در پايان مراسم تشييع پيكر مرحوم شكيبايي در مقابل تالار وحدت انوشيروان ارجمند از مردم خواهش كرد اجازه بدهند يك تشييع جنازه درخور و شايسته نام آن مرحوم برگزار شود. در پايان هم پيكر زنده‌ياد شكيبايي روي دوش مردم و هنرمندان به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) تشييع شد.

دكتر محمدحسن بنيانيان رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي، محمدرضا جعفري جلوه معاون سينمايي وزير ارشاد، مدير عامل و اعضاء هيئت مديره خانه سينما، هنرمندان صنوف مختلف سينما و تئاتر، مديران سينمايي و تئاتري و خيل عظيم جمعيت دوستدار شيكيبايي در اين مراسم حضور داشتند.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 301]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن