تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به آنچه می ‏داند عمل كند، خداوند دانش آنچه را كه نمی ‏داند به او ارزانى م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814965739




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با اتمام مسابقات ملي مهارت جوانان ماهر ايراني مهياي رقابت جهاني مي‌شوند بررسي عملكرد ايران در مسابقات پيشين جهاني


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: با اتمام مسابقات ملي مهارت جوانان ماهر ايراني مهياي رقابت جهاني مي‌شوند بررسي عملكرد ايران در مسابقات پيشين جهاني


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كار و اشتغال

پس از اتمام نهمين دوره مسابقات ملي مهارت در روز گذشته و معرفي برگزيدگان اين دوره، اين افراد به همراه برگزيدگان دوره هشتم مسابقات ملي مهارت كه تعدادشان 112 نفر است، اردوهاي خود را شروع خواهند كرد تا منتخب اين افراد، در مسابقات جهاني مهارت سال 2009 شركت كنند.

به گزارش خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نهمين دوره مسابقات ملي مهارت در 26 رشته در روز گذشته به پايان رسيد تا منتخبي از برگزيدگان اين دوره و دوره قبل، بعد از شركت در اردوهاي آماده‌سازي به مسابقات جهاني 2009 كانادا اعزام شوند.

* گذري بر 9 دوره مسابقات ملي مهارت

مسابقات ملي مهارت در ايران در سال‌هاي قبل از انقلاب اسلامي نيز برگزار مي‌شد كه نخستين دوره آن بين كارگران ماهر و متخصصان جوان كشور پس از تصويب اساسنامه مسابقات ملي مهارت در خرداد سال 1350 برگزار شده بود و بعد از آن نيز اين مسابقات، به‌صورت سالانه تا سال 1357 برگزار شد.

پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز مسابقات ملي مهارت كشور در سال 1379 مجدداً با مسووليت سازمان آموزش فني و حرفه‌اي كشور از سر گرفته شد كه اين مسابقات همه ساله در سه مرحله شهرستاني، استاني و كشوري در بين جوانان زير 22 سال برگزار ‌شده و تاكنون نيز 9 دوره از اين مسابقات برگزار شده است.

در نخستين دوره اين مسابقات در سال 79 در مرحله استاني، پنج هزار و 162 نفر در 35 رشته شركت كرده بودند و بعد از آن نيز، در دوره‌هاي دوم و سوم كه در سال‌هاي 80 و 81 برگزار شد، در مرحله استاني به ترتيب 14 هزار و 599 نفر در 52 رشته و 24 هزار و 154 نفر در 54 رشته شركت كردند.

همچنين در چهارمين و پنجمين دوره نيز كه در سال‌هاي 82 و 83 برگزار شد، در مرحله استاني آن به ترتيب 10 هزار و 700 نفر در 20 رشته و سه هزار و 800 نفر باز هم در 20 رشته شركت كردند.

اما آخرين دوره مسابقات ملي مهارت نيز در 26 رشته آجرچيني، الكترونيك صنعتي، تاسيسات الكتريكي، تراش CNC ، جواهر سازي، جوشكاري، خياطي زنانه، ساخت و توليد تيمي، طراحي صفحات وب، فرز CNC ، فناوري اتومبيل، فناوري اطلاعات ـ كاربرد نرم‌افزارها، فناوري اطلاعات كامپيوترهاي شخصي ـ پشتيباني شبكه، فناوري برودتي، فناوري طراحي گرافيك، قاليبافي، قنادي، كابينت‌سازي(چوبي)، كاشي‌كاري ديوار و كف، كنترل صنعتي، لوله‌كشي، مكانيك صنايع، منبت‌كاري، نجاري، نقشه‌كشي صنعتي و طراحي فضاي سبز از خرداد ماه امسال در مرحله استاني شروع و روز گذشته در مرحله نهايي به پايان رسيد كه برگزيدگان آن شش مرداد تقدير خواهند شد و به همراه برگزيدگان مرحله كشوري هشتمين دوره مسابقات ملي مهارت در اردوي آماده‌سازي مقدماتي و تخصصي مسابقات جهاني كه در شهريور ماه 1388 در كشور كانادا برگزار مي‌شود شركت خواهند كرد تا نفرات برتر، راهي مسابقات جهاني مهارت 2009 در كالگاري كانادا شوند.

* حاصل هفت دوره حضور ايران در مسابقات جهاني مهارت؛ 9ديپلم افتخار و تنها يك مدال برنز

به گزارش ايسنا اولين حضور ايران در مسابقات جهاني مهارت نيز در سال 1354 بود كه به همراه ايران 16 كشور ديگر در اين مسابقات كه در اسپانيا برگزار مي‌شد، شركت كرده بودند كه در مجموع 293 شركت كننده در 31 رشته به رقابت پرداختند كه از هشت شركت كننده ايراني تنها يك ديپلم افتخار به جهت حضور تنها زن ايراني در رشته سنگيني فزركاري كسب شد.

در دوره بعدي نيز، در سال 1356 در كشور هلند كه 17 كشور شركت كرده بودند، در مجموع از 291 شركت‌كننده در 34 رشته، 10 شركت كننده ايراني بودند كه هيچ افتخاري نتوانستند كسب كنند.

در دوره سوم حضور ايران در سال 57 نيز كه 14 تيم در كشور كره براي برگزاري اين مسابقات حاضر شده‌بودند، در مجموع 245 نفر شركت كننده در 33 رشته با يكديگر به رقابت پرداختند و 13 شركت كننده ايراني اين بار هم هيچ مقامي نتوانستند كسب كنند.

اما از سال 57 تا 80 ايران در اين مسابقات حاضر نشد تا اين‌كه در سال 1380 در مسابقات جهاني مهارت كشور كره شركت كرد. در اين دوره 661 شركت كننده از 35 كشور در 44 رشته به رقابت پرداختند و 16 شركت كننده ايراني باز هم موفق به اخذ افتخاري نشدند.

در دوره بعد، يعني سال 82 كه 637 شركت كننده از 36 كشور در كشور سوييس در 45 رشته به رقابت پرداختند شش شركت كننده ايراني موفق به كسب يك ديپلم افتخار در رشته فناوري اطلاعات سخت‌افزار شدند.

در سال 84 نيز كه در كشور فنلاند اين مسابقات برگزار شد، 15 شركت‌كننده ايراني يكي از 38 تيم حاضر در اين مسابقات بودند و در مجموع 650 شركت كننده در 45 رشته به رقابت پرداختند. سهم ايران از اين مسابقات كسب چهار ديپلم افتخار در رشته‌هاي فناوري اطلاعات نرم‌افزار، طراحي صفحات وب، جوش‌كاري و ماشين‌كاري CNC بود.

در سال 86 نيز 812 شركت كننده از 46 كشور در 47 رشته در ژاپن به رقابت پرداختند كه 15 شركت‌كننده ايراني توانستند يك مدال برنز در رشته نرم‌افزار و سه ديپلم افتخار در رشته سخت‌افزار، طراحي گرافيك و فرز CNC كسب كنند.

حال بايد منتظر ماند و ديد كه جوانان ماهر ايراني بعد از شركت در اردوهاي آماده‌سازي، آيا مي‌توانند در مسابقات جهاني مهارت خوش بدرخشند و كارنامه حضور ايران در اين مسابقات را بهبود ببخشند؟

انتهاي پيام
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 153]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن