تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813138401




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقدامات موثر دولت متقاضيان مسكن در استان اردبيل را اميدوار كرده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: اقدامات موثر دولت متقاضيان مسكن در استان اردبيل را اميدوار كرده است
داخلي. اقتصادي. مسكن.

اقدامات موثر اخير دولت نهم در بخش مسكن بويژه در اجراي طرح ‪ ۹۹‬ساله اقشار كم درآمد و افراد فاقد مسكن در استان اردبيل را به تامين سرپناه اميدوار كرده است.

تامين مسكن درحال حاضر بعنوان يكي از مهمترين مشكلات اقشار متوسط و كم درآمد دراستان اردبيل بشمار مي‌رود و بگفته كارشناسان مهاجرت پذيري شهرها، افزايش جمعيت، تغيير بافت خانواده از گسترده به مستقل، عدم توان بالاي مالي و گراني نرخ زمين و مسكن در سالهاي گذشته از جمله عواملي است كه اين قبيل افراد در تامين مسكن ارزان قيمت با مشكل مواجه ساخته است.

در ماههاي اخير به دنبال اقدامات تاثيرگذار دولت نهم در بخش مسكن، نرخ زمين و مسكن در شهر اردبيل كاهش و خريد و فروش آن در هفته‌هاي اخير در حالت ركود قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ايرنا، دست اندركاران خريد و فروش زمين و مسكن در اردبيل مي‌گويند: نرخ زمين و مسكن از ابتداي امسال در مقايسه با ماههاي قبل ازآن ‪ ۲۰‬تا‪ ۳۰‬درصد كاهش يافته است.

صاحب يك مشاور املاك در اردبيل مي‌گويد: علت اصلي پايين آمدن قيمت مسكن در اين شهر كاهش تقاضا از سوي مردم است.

افشار احمدي افزود: طرح واگذاري مسكن مهر از سوي دولت با ايجاد نوعي اميد دربين مردم براي صاحب مسكن شدن سبب شده است كه متقاضيان ديگر تمايلي براي خريد مسكن نداشته باشند.

مديركل تعاون استان اردبيل هم گفت: طرح مسكن مهر دراين استان از استقبال خوبي برخوردار است.

اژدر محمدي دوست افزود: پس از بررسي پرونده‌هاي افراد ثبت نام‌كننده سهم اوليه اين استان براي احداث مسكن ، ‪ ۳۷‬هزار واحد در قالب مسكن ‪ ۹۹‬ساله تعيين شده است.

مديركل مسكن و شهرسازي استان اردبيل تعداد متقاضيان مسكن مهر در سطح اين استان را بيش از يكصد هزار نفر و تعداد واجدين شرايط را ‪ ۳۷‬هزار نفر عنوان كرد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، جهانگير كنعانپور گفت: افرادي كه توانايي پرداخت ‪ ۱۰‬ميليون ريال وديعه اوليه مسكن را ندارند در قالب پروژه مسكن محرومين بهزيستي و بنياد مسكن انقلاب اسلامي صاحب مسكن مي‌شوند.

وي با تاكيد بر اين كه پروژه مسكن مهر تحت نظارت دستگاههاي مختلف دولتي اجرا مي‌شود، افزود: تا پايان پروژه مسكن مهر، مبالغي ديگر به عنوان كمك هزينه از متقاضيان اخذ خواهد شد.

وي گفت: در اجراي طرح مسكن ‪ ۹۹‬ساله مبلغ ‪ ۱۰‬ميليون ريال از هزينه آماده سازي زمين توسط متقاضيان و ‪ ۱۰‬ميليون ريال نيز با كمك دولت از طريق تسهيلات بانكي تامين مي‌شود.

به گفته‌ي وي، درمرحله ساخت ‪ ۲۰‬درصد از هزينه احداث از افراد واجد شرايط اخذ و مبلغ ‪ ۱۴۰‬ميليون ريال نيز تسهيلات مسكن به اين افراد واگذار مي‌شود.

رييس سازمان مسكن و شهرسازي استان اردبيل در ادامه ازآغاز عمليات آماده سازي اراضي براي احداث ‪ ۱۱‬هزار واحد مسكوني در قالب مسكن مهر و مسكن اجاره‌اي در اين استان خبر داد.

وي افزود: عمليات آماده‌سازي اين اراضي با يك ميليون ‪ ۷۷۲‬هزارو ‪ ۹۵۳‬متر مربع و حجم عملياتي ‪ ۸۷۶‬هزار و ‪ ۳۶۰‬مترمربع و ميزان سرمايه‌گذاري دوهزارو ‪ ۷۵۴‬ميليارد ريال در استان شروع شده است.

وي گفت: با احتساب اراضي ساخت تعداد يكهزار و ‪ ۳۰۰‬واحد مسكن شهري ويژه محرومان كه درشهرهاي زير ‪ ۱۲‬هزارنفرجمعيت استان براي اجرا به بنياد مسكن واگذارشده هم‌اكنون طرحهاي آماده‌سازي زمين جهت احداث ‪ ۱۲‬هزار واحد مسكوني در شهرهاي مختلف استان اردبيل درحال اجراست.

كنعانپور تاكيد كرد: با پرهيز از اجراي طرحهاي شتاب آلود و كاذب برنامه‌هاي مورد نظر وزارت مسكن و شهرسازي در خصوص تامين مسكن ‪ ۹۹‬ساله را در سطح استان عملي خواهيم كرد.

استاندار اردبيل نيز از تخصيص يكهزارو ‪ ۸۴۰‬ميليارد ريال تسهيلات براي توسعه بخش مسكن اين استان در سال جاري خبر داد.

علي نيكزاد در جلسه تامين مسكن استان گفت: اين تسهيلات با همكاري شش بانك عامل براي ساخت مسكن در شهرها و روستاهاي استان در اختيار متقاضيان واجد شرايط قرار مي‌گيرد.

وي افزود: بنياد مسكن استان تاكنون براي بهره‌مندسازي مردم روستايي از تسهيلات مسكن‌سازي هشت هزار و ‪ ۳۰۰‬نفر را به بانك‌هاي عامل معرفي كرده است.

وي، از تشكيل پنج ستاد ساماندهي مسكن مناطق حاشيه‌اي شهرهاي استان خبر داد و گفت: مالكان خانه‌هاي قديمي در محلات حاشيه‌اي و بافت‌هاي فرسوده شهرها با معرفي شهرداري مي‌توانند از تسهيلات بانكي ويژه استفاده كرده و خانه‌هاي خود را دوباره بسازند.

نيكزاد، رسيدگي به اشتغال، مسكن و معيشت مردم را شعار و دغدغه‌اصلي دولت دانست و اظهارداشت: در مسير تحقق اين امر گامهاي بلندي در مناطق مختلف استان برداشته شده است.ك/‪۴‬
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 223]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن