تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خود را از تمامى مردم با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم و قل هو اللّه‏ احد حفظ كن. آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813089458




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاخ سفيد : بوش و مالكي با تعيين جدول زماني حضور نيروهاي آمريكايي درعراق به توافق رسيدند


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: كاخ سفيد : بوش و مالكي با تعيين جدول زماني حضور نيروهاي آمريكايي درعراق به توافق رسيدند
واشنگتن اعلام كرد كه در خصوص تعيين جدول زماني كلي براي مدت حضور نظامي نيروهاي آمريكايي در عراق با بغداد به توافق رسيده است .
به گزارش پايگاه اينترنتي شبكه الجزيره كاخ سفيد در بيانيه اي اعلام كرد : جورج بوش رييس جمهور آمريكا در تماس با نوري مالكي نخست وزير عراق در خصوص چشم اندازهاي كلي حضور نيروهاي نظامي آمريكا در عراق به توافق رسيدند و عقب نشيني نيروهاي آمريكايي بدون برنامه ريزي قبلي نخواهد بود.
بر اساس بيانيه كاخ سفيد جورج بوش و مالكي هم چنين مذاكرات خود كه از طريق تلويزيون مدار بسته صورت گرفت در خصوص پايان مذاكرات در زمينه حضور نيروهاي آمريكايي در عراق در سريعترين زمان ممكن توافق كردند.
هم چنين علي دباغ سخنگوي دولت عراق نيز در بيانيه اي اعلام كرد : مالكي و بوش در زمينه تعيين افق زماني براي انتقال كامل مسووليت امنيتي به نيروهاي عراقي به عنوان مقدمه كاهش تعداد نيروها و عقب نشيني آنها از عراق توافق كردند.
دباغ افزود : واشنگتن و بغداد در راستاي افزايش توانمندي ها و عملكرد نيروهاي عراقي و بهبود اوضاع امنيتي براي تحقق اين هدف تلاش خواهند كرد.
وي در عين حال بر تغيير عملكرد نيروهاي آمريكايي باقي مانده در عراق و تبديل آنها به نيروهاي آموزش دهنده و مشورت دهنده به نيروهاي عراقي در ايجاد نيروهاي آماده براي مبارزه با تروريسم تاكيد كرد.
وي تاكيد كرد : نقش جديد نيروهاي آمريكايي كه در عراق باقي خواهند ماند براي مدت زماني معين خواهد بود چرا كه تاكنون نيروهاي آمريكايي و نيروهاي چند مليتي موفقيت هاي مشترك زيادي را رقم زده اند.
دباغ تصريح كرد : دو طرف از عقب نشيني مجموعه نيروهاي آمريكايي كه اخيرا از عراق خارج شده اند استقبال كردند.
سخنگوي دولت عراق اظهار داشت : مالكي و بوش اعلام كردند در مذاكرات كنوني بايد ايجاد روابط گسترده ميان عراق و آمريكا بر اساس اصولي كه هر دو طرف به آن پايبند هستند يعني حفظ حاكميت عراق تحقق منافع مشترك دو ملت عراق و آمريكا در تمام زمينه هاي اقتصادي سياسي و امنيتي بررسي شود.
سخنگوي دولت عراق هم چنين گفت : دو تيم مذاكره كننده هم چنان مذاكرات خود را ادامه مي دهند اما هنوز در خصوص مسايل مهم به توافق نرسيده ايم بويژه در زمينه خروج نيروهاي چندمليتي جدول زمان بندي خروج اين نيروها و شيوه عملكرد آنها در عراق .
وي تصريح كرد : تيم مذاكره كننده عراق حفظ حاكميت اين كشور را در اولويت نقاط مورد بحث اين توافقنامه قرار داده است .
وي در عين حال امضاي توافقنامه دو جانبه طولاني مدت را در پايان ماه جاري بعيد دانست و گفت : احتمالا امضاي اين توافقنامه به دولت آتي موكول مي شود.
ديدار براون با نخست وزير عراق
نخست وزير انگليس صبح ديروز وارد بغداد شد و با همتاي عراقي خود وارد مذاكرات اقتصادي و سياسي شد.
به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگليسي گاردين « گوردون براون » نخست وزير انگليس روز شنبه وارد بغداد شد و به سرعت با « نوري المالكي » همتاي عراقي اش در مورد پيشرفت هاي امنيتي و ثبات سياسي و اقتصادي اين كشور جنگ زده وارد مذاكره شد.
براون تقريبا به مدت يك ساعت در منطقه سبز عراق با مالكي گفتگو كرد و پس از آن نيز به ديدار « جلال طالباني » رئيس جمهور اين كشور رفت .
به گزارش خبرگزاري فرانسه از بغداد براون در مصاحبه با خبرنگاران در بغداد افزود هدف ما كاهش نيروهاي انگليسي است اما قصد ندارم جدول زماني ساختگي براي اين مسئله تعيين كنيم .
براون در سفر به عراق با مقامات اين كشور درباره اوضاع امنيتي جنوب عراق و سرمايه گذاريهاي انگليس در اين كشور گفتگو كرد.
ديدار براون از عراق يك روز پس از توافق بغداد و واشنگتن براي تعيين جدول زماني براي عقب نشيني نيروهاي آمريكا از عراق صورت گرفت كه به عنوان بخشي از توافقنامه امنيتي بين دو كشور محسوب مي شود.
نخست وزير 57 ساله انگليس كه 10 ساله وزير اقتصاد بلر بود در صدد است به رونق اقتصادي بصره كمك كند .
اين در حالي است كه فرماندهان ارشد انگليسي كه در اين منطقه مستقر هستند عقيده دارند كه شرايط كاملا براي پيشرفت اقتصادي بصره فراهم است . انتظار مي رود تا براون حمايتش را از انتخابات محلي عراق كه در مهر ماه برگزار مي شود اعلام كند.
راي مثبت پارلمان عراق به بازگشت وزراي جبهه التوافق و جريان صدر به كابينه
پارلمان عراق ديروز با بازگشت 10 وزير از جمله شش وزير جبهه سني التوافق عراق به ساختار دولت كه رياست آن را نوري المالكي بر عهده دارد موافقت كرد.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري فرانسه منابع پارلماني عراق اعلام كردند مجلس نمايندگان در جلسه صبح ديروز خود به اجماع نظر با بازگشت وزراي جبهه التوافق به كابينه دولت بغداد وبازگشت چهار وزير مستعفي ديگر براي تصدي پست هاي دولتي موافقت كرد . اين جلسه با حضور 190 نماينده از جمع 275 نماينده پارلمان عراق برگزار شد .
اختلاف بين فراكسيون هاي سياسي در دولت عراقن به استعفاهاي پي در پي وزراي دولت نوري المالكي منجر شده بود.
وزراي جبهه التوافق عراق بزرگ ترين فراكسيون اهل تسنن است كه 44 كرسي ازجمع 275 كرسي پارلمان را تصاحب كرده و هم اكنون وزراي آن پس از كناره گيري يكساله خود در تيرماه سال گذشته تصميم به بازگشت گرفتند.
از درخواست هاي جبهه التوافق در هنگام كناره گيري از كابينه مشاركت گسترده در تصميمات امنيتي و آزادي بازداشتي ها بوده است .
« سليم عبدالله » سخنگوي جبهه التوافق ليست اسامي نامزدهاي وزرا و معاون نخست وزير را به نخست وزير عراق تقديم كرده و نوري المالكي با اين اسامي موافقت كرده است .
جريان ضد اشغالگري صدر عراق نيز در فروردين 1386 خروج شش وزير خود از كابينه را در اعتراض به اقدام نخست وزير اين كشور در تعيين جدول زماني خروج نيروهاي آمريكايي از عراق اعلام كردند.
اعضاي پارلمان عراق در مهر 1386 دو نفر را جايگزين وزراي مستعفي بهداشت و كشاورزي دولت مالكي از جريان صدر كرده اما كماكان چهار وزارتخانه ديگر كه به اين جنبش اختصاص داشت بدون مسئول باقي مانده بود.
از سوي ديگر عبدالله اسكندر عضو جبهه العربيه در جبهه گفتمان ملي به خبرگزاري اصوات العراق گفت : صد تن از نمايندگان فراكسيون هاي مختلف در اعتراض به اسامي وزيران جبهه توافق جلسه ديروز پارلمان را ترك كردند.
اسكندر گفت : ليست العراقيه به رياست اياد علاوي جريان صدر فراكسيون العربيه در گفتمان ملي و برخي از اعضاي جريان اصلاحات به رياست ابراهيم جعفري در اعتراض به اسامي وزيران جبهه توافق كه تمامي شان از حزب اسلامي بودند جلسه را ترك كردند.
 يکشنبه 30 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 117]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن