تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814789764




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد رويانيان از وضعيت جاده‌ها و تجهيزات


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: انتقاد رويانيان از وضعيت جاده‌ها و تجهيزات


مديريت ترافيك- همشهري آنلاين:
رئيس راهوار ناجا با تاكيد بر اينكه متاسفانه وضعيت ايمني راه‌ها در كشور مناسب نيست، گفت: هنوز نمي‌توانيم ادعا كنيم يك اتوبان كاملا استاندارد در ايران داريم.

سردار محمد رويانيان در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به اظهارات مديرعامل آكادمي بين‌المللي امنيت جاده‌اي در خصوص نامطلوب بودن ايمني جاده‌ها در ايران و بسته پيشنهادي براي كاهش كشته‌هاي تصادفات گفت: بايد ايمني راه‌ها در كشور افزايش يابد، از سوي ديگر در تابلوها و علايم نيز نقص زيادي داريم چه برسد به راه!

وي با اشاره به اينكه خط كشي‌ها و علائم و ... در راه‌هاي ما ناقص است افزود: راه فقط آسفالت نيست، بلكه علايم، خط كشي‌ها، گاردريل، جدا كننده، عرض، شانه خاكي و ... نيز بايد از استاندارد لازم برخوردار باشد.

رئيس پليس راهور ناجا با تاكيد بر اينكه بايد بپذيريم كه در زمينه راه استاندارد در كشور مشكل داريم تاكيد كرد: اگر منكر اين مسأله شويم، مشكلات حل نمي‌شود.

وي يكي ديگر از راهكارهاي افزايش ايمني ترافيك در كشور را تقويت كنترل پليس به صورت الكترونيكي دانست و گفت: استفاده از ITS كه هم اكنون دنيا به سمت آن رفته است مي‌تواند قدرت و نفوذ پليس را چند برابر كند.

رئيس پليس راهور ناجا اصلاح و بهبود قوانين و مقررات راهنمايي و رانندگي را يادآور شد و گفت: قوانين باز دارنده مي‌تواند از بسياري از تخلفات پيشگيري كند، چرا كه همين كه مردم بدانند قوانين محكم است در جلوگيري از بروز تخلف نقش بسيار اساسي دارد.

وي به ارتقاي ايمني خودروهاي توليدي اشاره كرد و گفت: از سوي ديگر يكي از مهمترين محورهاي اساسي فرهنگ و آموزش است كه اولين گام در اين زمينه آموزش كودكان و نوجوانان بوده است كه با اجراي طرح‌هايي مانند هميار پليس اين آموزش‌ها در حال نهادينه شدن است. از سوي ديگر آموزش رانندگان حرفه‌اي نيز ضروري است.

سردار رويانيان با تشكر از مديرعامل آكادمي بين‌المللي امنيت جاده‌اي گفت:‌ خوشبختانه پيتر ترمولن كاهش كشته‌هاي تصادفات در كشور را تاييد و اعلام آمادگي كرده براي كاهش تصادفات و تلفات به ايران كمك كنند.

وي با اشاره به اينكه جهش بسيار خوبي در كاهش كشته‌هاي تصادفات طي سه سال گذشته در كشور انجام شده است افزود: در سال 85 ثبت تاريخي، توقف رشد كشته‌ها را داشتيم و در سال 86 نيز با كاهش طلايي 17 درصدي مرگ و مير روبرو بوديم به شكلي كه در اين سال 4 هزار و 650 نفر كشته و 32 هزار نفر مجروح نسبت به سال قبل كمتر داشته‌ايم. از سوي ديگر در سه ماهه نخست سال جاري نيز كشته‌هاي تصادفات نسبت به سال گذشته 11 درصد كاهش داشته است كه اين امر نشان مي‌دهد برنامه‌هايي كه آغاز شده با همكاري دستگاه‌هاي ذيربط در حال پيگيري است كه اميدواريم اين برنامه‌ها و كاهش كشته‌هاي تصادفات در كشور تثبيت و تكرار شود تا كشته‌هاي سالانه تصادفات در ايران به رقمي منطقي برسد.

رئيس پليس راهور ناجا افزود: در صورت سرمايه‌گذاري مناسب و تلاش تمامي دستگاه‌هاي مرتبط مي‌توانيم تا 5 سال آينده كشته‌هاي تصادفات را بين 30 تا 50 درصد كاهش دهيم.

وي افزود: اين امر در عين حال مستلزم اصلاح قانون، بازدارنده شدن قوانين، افزايش ايمني راه‌ها، نصب علائم استاندارد، توليد خودروهاي استاندارد و همكاري مردم و صدا و سيما خواهد بود.

سردار رويانيان در خصوص وضعيت فعلي توليد خودروها در كشور و ايمني آنها گفت: عليرغم تلاش‌هاي انجام شده ميزان ارتقاي ايمني خودروهاي توليدي كافي نبوده و از خودرو سازان انتظار بيشتري داريم. از سوي ديگر در تلاشيم تا مشكلات موجود خودروها در زمينه ايمني اصلاح شود.

وي به وضعيت امداد و نجات در كشور اشاره كرد و گفت: در طول دو سال گذشته تحول جهشي در زمينه امداد و نجات در جاده‌هاي كشور صورت گرفت به شكلي كه حمل مجروحان تصادفات با آمبولانس از 14 درصد به حدود 50 درصد افزايش يافت اما در عين حال تا جا به جايي 100 درصد فاصله زيادي داريم.

رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به اينكه طي اين مدت پليس نيز رشد كرده است افزود: در زمينه حرفه‌اي‌گري و استفاده از تجهيزات الكترونيكي رشد قابل توجهي داشتيم اما در عين حال تا رسيدن به نقطه مطلوب هنوز فاصله داريم.

وي با اشاره به اينكه وزارت راه بيش از هزار ميليارد تومان براي اصلاح تابلوهاي موجود در راه‌ها اعتبار نياز دارد گفت: اين در حاليست كه بايد اعتباراتي نيز براي جدا كردن جاده‌هاي ورودي و خروجي تا 30 كيلومتري شهرها، رفع نقاط حادثه خيز و غيره اختصاص دهيم.

سردار رويانيان در خصوص بكار گيري دوربين‌هاي الكترونيكي كنترل و ثبت سرعت در جاده‌ها گفت: امسال قرار بود 800 دستگاه دوربين ثابت و تعدادي دوربين پرتابل خريداري شود كه متاسفانه وزارت راه، دوربين‌هاي ثابت را با توجه به فشارهايي در اين خصوص وجود داشته است تا كنون خريداري نكرده است و در اين زمينه عقب است به شكلي كه هنوز مناقصه آن برگزار نشده و شركت طرف قرارداد نيز مشخص نشده است. اما در عين حال پليس راهور ناجا نيز به دنبال اجراي اين طرح است.

وي افزود: دوربين‌هاي پرتابل نيز در حال خريداري است اما به نظر مي‌رسد بيشتر بروكراسي ها جلوي كارها را گرفته است.

تاريخ درج: 28 تير 1387 ساعت 16:21 تاريخ تاييد: 29 تير 1387 ساعت 20:52 تاريخ به روز رساني: 29 تير 1387 ساعت 20:52
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 135]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن