تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 25 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806579079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاون پارلماني وزير جهادكشاورزي خبرداد: تدوين برنامه جامع خشكسالي بااعتبار3هزار ميليارد تومان براي7سال هدف‌گذاري افزايش توليد كشاورزي از104ميليون تن به300تن


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاون پارلماني وزير جهادكشاورزي خبرداد: تدوين برنامه جامع خشكسالي بااعتبار3هزار ميليارد تومان براي7سال هدف‌گذاري افزايش توليد كشاورزي از104ميليون تن به300تن
خبرگزاري دانشجويان ايران - كرمانشاه
سرويس: شهرستان‌ها

نمايندگان استان كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي در جلسه‌اي با حضور معاون وزير جهاد كشاورزي و مسؤولين بخش كشاورزي استان، فرصت‌ها و چالش‌هاي اين بخش را بررسي كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) منطقه كرمانشاه، رييس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه هدف اصلي تشكيل اين برنامه را بررسي فرصت‌ها و توانمندي كشاورزي استان و پيگيري رفع موانع و ارائه پيشنهادات به وزارت جهاد كشاورزي ذكر كرد.

مهندس رمضان رويين تن با اشاره به ظرفيت‌هاي بالاي بخش كشاورزي استان كرمانشاه، ميزان نزولات جوي استان را 12 ميليارد مترمكعب ذكر و خاطرنشان كرد: حجم آب استان 9 ميليارد مترمكعب (7/7 جاري، 3/1ميليارد متر مكعب زيرزميني) است كه فعلا تنها از 8/1ميليارد مترمكعب يعني در حدود 20 درصد آن استفاده مي‌شود.

رويين تن آب فراوان، خاك حاصلخيز و اقليم متنوع را مهمترين مزيت‌هاي كشاورزي استان دانست .

وي با اشاره به وضعيت موجود كشاورزي استان با نگاه اجمالي به اين بخش اظهار كرد: كل توليدات كشاورزي استان كرمانشاه با 5/1 درصد مساحت كشور و پنج درصد اراضي كشاورزي كشور، 4 ميليون تن است كه در كل كشور اين ميزان 104 ميليون تن محاسبه شده است.

رويين تن ارزش توليدات كشاورزي كشور را 54 هزارميليارد تومان و استان را 900 ميليارد تومان عنوان و افزود: سرانه درآمد جمعيت روستايي در استان 450 هزار تومان و در كشور 771 هزار و 428 تومان تخمين زده شده است.

رييس سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه، با اشاره به طراحي برنامه‌اي ده ساله براي كشاورزي استان از ابتداي برنامه چهارم توسعه، گفت: در استراتژي توسعه كشاورزي استان بايد سطوح اراضي آبي از 200 هزار هكتار فعلي به 5/2 برابر و راندمان آبياري به دو برابر ( از 35 درصد به 70 درصد) افزايش يافت.

وي عنوان كرد: با تحقق برنامه‌ها مي‌توان توليدات كشاورزي استان را از چهار ميليون تن فعلي به 12 ميليون تن، اشتغال را به سه برابر، درآمد سرانه را از 450 هزار تومان به حدود دو ميليون تومان و درآمد بهره‌برداران را از 6 به 26 ميليون تومان افزايش دهيم.

رويين تن با بيان اين كه 80 درصد موفقيت براي توسعه بخش كشاورزي به رفع گلوگاه‌هاي توليد بستگي دارد افزود: با مشاركت مردم بايد سرمايه‌گذاري، هماهنگي، آموزش و ترويج و تحقيقات كاربردي را براي تسهيل امور به كار برد.

رييس سازمان جهاد كشاورزي استان با تاكيد بر توجه مسؤولين و نمايندگان استان به پيشنهادهاي كاربردي سازمان، اظهار كرد: اصلاح آيين‌نامه‌هاي اجرايي، پرداخت مسقيم يارانه آبياري تحت فشار به مجريان، يكپارچه سازي اراضي و افزايش سقف تسهيلات و كاهش نرخ سود تسهيلات بانكي بخش كشاورزي، پذيرش سند اراضي متقاضي به عنوان وثيقه، حذف تعرفه بيمه سهم كشاورزان و ارائه مجوز احداث واحد سرم سازي، پژوهشكده بيوتكنولوژي و بانك ژن و تسريع تهيه اسناد زراعي پيشنهادهاي كاربردي سازمان جهاد كشاورزي استان كرمانشاه به نمايندگان و مسؤولين براي ارائه به مجلس و اتخاذ تصميمات به موقع و صحيح است.

مهندس تراب يوسفي، مدير بخش آب و خاك سازمان جهاد كشاورزي استان نيز پروژه‌هاي پيشنهادي سازمان در استان را احداث 70 هزار هكتار شبكه آبياري و زهكشي با اعتبار مورد نياز 2100 ميليارد ريال، تجهيز و نوسازي 70 هزار هكتار اراضي مدرن با اعتبار مورد نياز يكهزار و 750 ميليارد ريال، يكپارچه سازي 100 هزار هكتار با اعتبار 100 ميليارد ريال، تجهيز و نوسازي 30 هزار هكتار اراضي سنتي با اعتبار مورد نياز 900 ميليارد ريال و احداث 300 كيلومتر كانال‌هاي آبياري با اعتبار مورد نياز 240 ميليارد ريال عنوان كرد .

وي اظهار كرد: در راستاي همين امر احداث ايستگاه‌هاي پمپاژ كوچك و تامين آب بيش از 20 هزار هكتار از اراضي استان و توسعه اجراي سيستم‌هاي آبياري تحت فشار پيشنهاد مي‌شود.

يوسفي با بيان اين كه تمام فعاليت‌هاي زيربنايي در بخش كشاورزي طبق قوانين بودجه ملزم به تامين 20 تا 30 درصد منابع مالي توسط مشاركت بهره‌برداران است، افزود: كشاورزان استان به دليل محدوديت‌هاي استان قادر به پرداخت سهم مشاركت نيستند، بنابراين حذف ميزان مشاركت بهره‌برداران گامي موثر در اجراي پروژه‌هاي زيربنايي ( آب و خاك) محسوب مي‌شود.

وي يكي از موانع توسعه بخش كشاورزي در استان را تعدد قطعات و مساحت بسيار كم آنها بيان و متذكر شد: رفع اين مهم نياز به يكپارچه سازي اراضي و كاهش تعداد قطعات و ساماندهي واقعي اراضي داشته كه در اين راه عدم حمايت قانون از اين طرح بزرگ و اقتصادي(به معناي واقعي خلا قانون) وجود دارد كه نيازمند حمايت نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي است.

وي گفت: مشكلات مربوط به كمبود نيروي برق جهت تامين قدرت مورد نياز ايستگاه‌هاي پمپاژ در مناطق مرزي و كمبود تسهيلات اجرايي سيستمهاي آبياري تحت فشار از ديگر مسائل قابل ذكر در بخش مديريت آب و خاك سازمان جهاد كشاورزي استان است كه بايد به آن توجه كرد و براي رفع آن چاره جويي انجام شود.

مهندس منصور شهبازيان، معاون صنايع و توسعه روستايي سازمان جهاد كشاورزي استان با اشاره به مشكلات بخش صنايع تبديلي، بر لزوم توجه نمايندگان استان در حل اين مشكلات تاكيد كرد و گفت: تداخل محل استقرار صنايع غذايي در كنار صنايع تبديلي در شهرك‌هاي صنعتي و ديگر مناطق از دغدغه‌هاي بخش صنايع و توسعه روستايي در استان بوده و تقاضا داريم كه صنايع تبديلي در شهرك‌هاي جداگانه‌اي تفكيك شوند.

وي بي توجهي به صنايع كوچك را از ديگر دغدغه‌هاي اين بخش خواند و ابراز اميدواري كرد: با هماهنگي بين صنايع كوچك و بزرگ انسجام و مديريتي صحيحي بر روي آنها اعمال شود و صنايع تبديلي نيز در كنار ديگر صنايع كشاورزي تضمين شود.

شهبازيان ارائه تسهيلات بانكي ارزان قيمت با سود تك رقمي را از ديگر عوامل توسعه صنايع تبديلي دانست.

دكتر محمد كرمي راد، نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي اولويت راهبردي استان را پرداختن به كشاورزي و دامپروري عنوان و با اشاره به نامگذاري سال جاري به نام سال شكوفايي و نوآوري، تصريح كرد: قطعا امسال در همه شئون از جمله صنعت، آموزش و ... بايد شاهد نوآوري‌هاي ملموسي باشيم و اين مهم از حوزه كشاورزي نيز جدا نيست و مي‌طلبد كه در اين زمينه يك تغيير و تحول اساسي در بخش ايجاد شود.

وي شرط تحقق توسعه پايدار كشاورزي را لزوم انجام كارهاي تحقيقاتي عنوان كرد.

كرمي راد با بيان اين كه مديريت بحران از وظايف مهم مديران به شمار مي‌آيد، افزود: در بحران خشكسالي‌هاي امسال اگر خوب مديريت مي‌كرديم شاهد مشكلات عديده‌اي در حال حاضر نبوديم.

كرمي راد افزود: ما نمايندگان مجلس به عنوان قانونگذار توقع داريم كه شما(مديران و مسؤولين سازمان) با مطالعات دقيق، برنامه‌هايي را پيشنهاد دهيد تا در رفع مشكلات موجود موثر واقع شويم و با طرح و تصويب قوانيني دراين زمينه راهگشا باشيم.

زماني، نماينده مردم كنگاور، صحنه و هرسين در مجلس نيز گفت: نمايندگان استان در تلاش هستند كه تعامل درست و منطقي با مسؤولين سازمان‌هاي مختلف داشته باشند و اين تعامل نبايد حالت تعارفي به خود بگيرد و از اصل قضيه كه ارائه برنامه و پيشنهاد به نمايندگان در جهت رفع مشكلات سازمانهاي مربوطه است، به بيان صرف گزارشاتي از وضعيت كار سازمان‌ها كشيده شود.

زماني تعامل دوطرفه براي مطرح كردن برنامه‌ها و پيشنهادات را چاره كار دانست و اظهار كرد: برنامه‌ها را ارائه كنيد تا ما نيز در وضع قانون و رفع موانع گريبانگير مردم بتوانيم آنها را اعمال و در اين راه تلاش كنيم.

جهانبخش اميني، نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي نيز به عدم كنترل قيمت بذر، سم و كودهاي كشاورزي اشاره كرد و گفت: با اوضاع خشكسالي سال جاري، كشاورز بايد با قيمت بالا كود، سم و بذر را تهيه كرده و به مصرف برساند، در حاليكه ديده مي‌شود بر قيمت هيچ كنترلي وجود ندارد.

دكتر پيمان فلسفي، معاون پارلماني وزير جهاد كشاورزي نيز در اين نشست از تدوين برنامه جامع خشكسالي با اعتبار 3 هزار ميليارد تومان براي هفت سال خبر داد.

وي با اشاره به مصوبه 2 هزار و500 ميليارد توماني مجلس براي كمك به كشاورزان خسارت ديده از خشكسالي، گفت: تصويب اين لايحه با 206 راي عزم ملي براي حل بحران خشكسالي در كشور بود، اگر چه خسارت‌ها بالاتر از مصوبات برآورد شده است.

فلسفي اظهار كرد: بايد نمايندگان با كشاورزان ارتباط برقرار كنند زيرا كه با 40 درصد جمعيت روستايي و كشاورزي كشور مي‌توان بيشترين پيشنهادات و موارد اجرايي را از اين حوزه داشت و در جهت وضع قوانين لازم مد نظر قرار داد.

وي خاطرنشان كرد: هدف گذاري شده با همين امكانات و منابع موجود، ميزان توليد كشاورزي را از 104 ميليون تن توليد فعلي به 300 ميليون تن برسانيم كه با اين وصف ما نه تنها مي‌توانيم غذاي كل كشور را تامين كنيم، بلكه قادريم سه برابر صادرات را افزايش دهيم.

فلسفي با اشاره به عزم ايجاد تعامل از طرف وزارت جهاد كشاورزي با نمايندگان مجلس شوراي اسلامي، ابراز اميدواري كرد: اعتماد متقابل وزارتخانه با نماينده‌ها بيشتر شود و براساس وظايف در حوزه اجرايي و قانونگذاري عمل كنيم.

انتهاي پيام
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 611]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن