تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): بهشتى‏ها چهار نشانه دارند: روى گشاده، زبان نرم، دل مهربان و دستِ دهنده.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815340662




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

وزير خارجه‌ي فرانسه: اميدواريم روابط ديپلماتيك سوريه و لبنان قبل از پايان سال جاري آغاز شود عربستان و آمريكا موافق حضور اسد در اجلاس مديترانه نبودند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: وزير خارجه‌ي فرانسه: اميدواريم روابط ديپلماتيك سوريه و لبنان قبل از پايان سال جاري آغاز شود عربستان و آمريكا موافق حضور اسد در اجلاس مديترانه نبودند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

وزير امور خارجه‌ فرانسه ابراز اميدواري كرد كه روابط ديپلماتيك ميان سوريه و لبنان قبل از پايان سال جاري آغاز شود.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري كويت، برنار كوشنه وزير امور خارجه فرانسه، در كنفرانس خبري در پاريس اظهار داشت: سوريه به فرانسه گفته است كه برخي مسائل اداري براي از سرگيري روابط ديپلماتيك بايد حل و فصل شود.

وي ابراز اميدواري كرد كه هر چه سريعتر هر گونه موانعي كه در اين زمينه وجود دارد حل و فصل شود و سفارت‌خانه‌هاي سوريه و لبنان در دو كشور قبل از پايان سال جاري گشوده شود.

وزير امور خارجه فرانسه همچنين نسبت به تحولات جديد در خاورميانه به ويژه در زمينه تبادل اسرا ميان اسراييل و حزب‌الله لبنان و آتش بس ميان حماس و اسراييل، مذاكرات سوريه و اسراييل و همچنين قصد سوريه و لبنان براي برقراري روابط ديپلماتيك ابراز خرسندي كرد.

وي پيش‌بيني كرد كه ارتباطات مستقيم ميان سوريه و اسراييل در آينده‌اي بسيار نزديك از سر گرفته شود.

برنار كوشنه گفت: عربستان و آمريكا چندان موافق مشاركت بشار اسد رييس جمهور سوريه در اجلاس اتحاديه‌ي مديترانه در پاريس نبودند.

وي ادامه داد: ما به خوبي دريافتيم كه موضع‌گيري كشورهاي عربي در خصوص برخي مسائل با يكديگر تناقضاتي دارد، اما معتقديم كه همه نيز موضع‌گيري فرانسه را در قبال برقراري صلح و آتش‌بس به خوبي دريافتند.

وي اذعان داشت: من خود چندان از حضور اسد در پاريس خرسند نبودم، اما معتقدم كه اين ديدار بايد صورت مي‌گرفت.

كوشنه درباره موضع‌گيري آمريكا خاطرنشان كرد: تصور نمي‌كنم كه واشنگتن در اين خصوص با ما هم عقيده باشد. من با كاندوليزا رايس وزير امور خارجه آمريكا در جريان سفرش به پاريس در اين باره صحبت كرده‌ام. من معتقدم آمريكايي‌ها به طور عملي با دستاوردهاي جديد برخورد مي‌كنند.

برنار كوشنه همچنين درباره‌ي پيوستن آمريكايي‌ها به مذاكره با ايران در خصوص برنامه‌ي هسته‌يي اظهار داشت: ما نسبت به اين مساله بسيار خرسنديم و نسبت به نتايج آن اميدوار. البته ما هنوز ابتداي راه هستيم و مذاكرات ميان آمريكايي‌ها و ايراني‌ها ادامه خواهد داشت. البته نمي‌توانيم بعد از ديدار ژنو منتظر اتفاق فوري و مهمي باشيم. ما همچنان بايد منتظر بمانيم و ديدار مقامات ايراني و آمريكايي‌ خبر بسيار خوبي بود و ما از آن خوشحاليم.

انتهاي پيام
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن