تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804810022




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محمد رضا جعفرى جلوه، معاون سينمايى وزارت ارشاد: ايستادن در ميانه، صبورى بسيار مى خواهد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: محمد رضا جعفرى جلوه، معاون سينمايى وزارت ارشاد: ايستادن در ميانه، صبورى بسيار مى خواهد
] ايران شيرى]

مهندس محمدرضا جعفرى جلوه معاونت سينمايى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى در مراسم توديع و معارفه اعضاى هيأت مديره سابق و فعلى خانه سينما، ايستادن براى توجه همزمان و اداى حق و تكليف را وظيفه هميشگى مديريت ها بويژه در عرصه مديريت فرهنگى دانسته و گفت: اين دوره از فعاليت دو ساله هيأت مديره قبلى خانه سينما به دلايل گوناگون دوره حساسى بود ، پاسخ گفتن به مطالبات متفاوت و گاه متضاد و معارض در عرصه فرهنگ امرى بسيار مهم و ظريف مى باشد كه همواره بر عهده مديران هوشمند فرهنگى بوده است و خواهد بود. البته اين مقوله كار ساده اى نيست.به گزارش روابط عمومى معاونت امور سينمايى و سمعى و بصرى وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامى، مهندس جعفرى جلوه افزود: از باب انجام وظيفه كه در سنت هاى زيبايمان بوده و هست، سپاسى خواهيم داشت از هيأت مديره سابق ، كسانى كه صحنه را آراستند و با تلاش خود سياق و شيوه و افعالى را به شكل يك در گرانبها به كسانى سپردند كه به صحنه آمده تا كار را با ظرافت و دقت ادامه دهند و ان شاء الله آنها هم از خود سنت حسنه و سيره و ميراثى براى آيندگان بگذارند. به اين عزيزان نيز خيرمقدم مى گوييم.
معاون امور سينمايى و سمعى و بصرى با تأكيد بر سخنانى كه در روز افتتاح خانه شماره ۲ سينما داشت، افزود: در شرايط موجود و در عرصه هاى مختلف عده اى فضا را باز و بدون هر گونه محدوديت مى خواهند و فقط به استيفاى حقوق خود مى انديشند، عده اى ديگر محدوديت هاى مضاعفى را مد نظر دارند و از جماعت صرفاً اداى تكليف طلب مى كنند. در اين شرايط ايستادن در ميانه و مطالبه توأمان حق و تكليف صبورى بسيار و طاقت و تحمل بالا مى خواهد كه اگر چنين اداى وظيفه كند بايد به او دست مريزاد گفت. در عرصه فرهنگ و هنر نيز همين گونه است. مطالبات گوناگونى كه گاه متناقض مى نمايد وجود دارند كه گاه حتى به شكل طنزآميز اين نگاه هاى معارض در كنار هم در يك جريده و حتى در يك صفحه تيتر بندى مى شوند با اين مختصات كه در يك سوى شهر منش ، رويه و فردى را به وادادگى و در سوى ديگر شهر او را به تصلب متهم كرده و مى كنند.
مهندس جعفرى جلوه با اشاره به ايام سپرى شده تيرماه و ياد هفتاد و دو شهيد هفتم تير گفت : در اوايل انقلاب اسلامى هم افرادى چون شهيد بهشتى را داشتيم كه از سويى به تحجر متهم بود و از سوى ديگر او را عنصرى محافظه كار و ليبرال مى خواندند اما او در وسط ايستاده بود و عرصه انديشه و فرهنگ و سياست جامعه را با اصولگرايى و آزادانديشى توأمان تدبير مى كرد تا به آنجا كه راست قامت جاودانه تاريخ شد.
معاون امور سينمايى در ادامه افزود: عرصه فرهنگ امروز با چنين شمايلى توصيف مى شود و در چنين شرايطى در عرصه سينما و در خانه سينما بنا بر اين است كه جمع و طيفى از سلايق و علايق گوناگون حضور داشته و به حداكثر مقدور ، ضمن استيفاى حقوق فردى خود نسبت به انجام تكاليف جمعى و ملى مقيد و متعهد باشند. يعنى مديريت خانه بايد هم به همه اين ديدگاه ها پاسخگو باشد و استيفاى حقوق گسترده از صنوف كند و هم در تكليفى قطعى آنها را در جهت مسئوليت هاى ملى و حركت به سوى و جهتى متعالى سوق و يارى دهد.
وى افزود: در دوره اى كه گذشت و تدبير و اقداماتى كه هيأت مديره خانه سينما داشت و در جناب آقاى سيد رضا ميركريمى بروز و تجلى يافت به سبب صداقت در انديشه و عمل توفيقاتى حاصل شد كه بايد هم آن توفيقات را شكرگزارى كرد و هم بر آن تأكيد نمود.
معاون امور سينمايى و سمعى و بصرى در ادامه اضافه كرد : صادقانه در ميان ايستادن و دستى در فضيلت ها و اصول داشتن و همزمان دستى براى يارى در ميان جماعت گشودن ، طريق صحيح مديريت در عرصه فرهنگ ، هنر و سينماست. در اين عرصه نمى توان هر دو دست را در يك سو نهاد و به يكسو آغوش گشود.
معاون امور سينمايى و سمعى بصرى با اشاره به مراسم گراميداشت ياد قربانيان حادثه سقوط ايرباس ايرانى گفت: يكى از ثمرات اين مديريت صحيح به صحنه كشاندن خودانگيخته سينماگران كشور بود در اين برنامه و در قبال آرمان ، تاريخ ، ميراث معنوى و مظلوميت مكتوم پيشينيان مان كه امروز آرمان و اعتراضى جهانى است. آئين ماندگار و زيبايى بود از عزيزانى كه با همت بالا آن را به انجام رساندند سپاس ويژه داريم.اعم از كسانى كه تدبير كردند و كسانى كه با حضور خود چاووشى خوان حميت و حماسه و عشق شدند.
مهندس جعفرى جلوه در پايان سخنانش ضمن تشكر از هيأت مديره سابق خانه سينما و تبريك به جمع جديد هيأت مديره گفت: شما نيز برآمده از انتخاب جمعى صنوف خانه سينما هستيد و اميدوارم در روندى همچنان رو به اعتلا در حركت باشيد و ان شاءالله در مسئوليت حساسى كه عهده دار شده ايد موفق باشيد.
در ادامه جلسه سيد رضا ميركريمى مدير عامل قبلى خانه سينما نيز با تشكر از تيم صبور و حرفه اى كه در هيأت مديره خانه سينما با آنها همكارى داشته گفت: اين جمع هيچ تلاشى براى ديده شدن نداشت و اجازه داد تمام افتخارها به نام من ثبت شود. اين الگويى است كه اگر خانه سينما شاهد آن باشد بسيارى از مشكلات و حاشيه هايى كه داشتيم ديگر به وجود نخواهند آمد.
ميركريمى افزود: با نزديك شدن به انتخابات خانه سينما جو مطبوعاتى گرم و مناسبى را در اين خصوص شاهد بوديم و اين ميزان از حساسيت و ارزشگذارى به اين جايگاه يك دستاورد مهم بود و هست. اين لطف خداست و مطمئنم جمع هيأت مديره جديد كه قطعاً شاهد بركات و ثمراتشان خواهيم بود قدر اين موقعيت را خواهند دانست.
ميركريمى در ادامه گفت: من بايد از جناب جعفرى جلوه كه از حضورم در شبكه دو افتخار آشنايى با ايشان را داشتم حلاليت بطلبم كه گاه در استيفاى حقوق هم صنف هاى خود رعايت موقعيت ، سن و سال و برخى موارد را نكرده و با سختى و تندى پيگيرى كرده ام. از ايشان عذر مى خواهم و مطمئناً ايشان سماجت هاى بنده را در جهت پيگيرى حقوق سينماگران و خانه سينما خواهند گذاشت.
ميركريمى در ادامه گفت: هيأت مديره جديد مسلماً دقت خواهد كرد كه در چه دوره حساسى مديريت مى كند ما در جامعه متحول و رو به رشدى هستيم كه اگر مقدارى از مطالبات و سرعت رشد و حركتمان كم يا زياد شود از بين خواهيم رفت.
كارگردان «به همين سادگى» افزود: ما جزئى از يك صنف بسيار بزرگ هستيم كه بايد به همان ميزان كه پيگير حقوق بزرگان و نامداران سينما هستيم در پى حقوق يك سياهى لشكر هم كه سى سال در اين عرصه فعاليت كرده نيز باشيم.
ميركريمى گفت: تمام اعضاى هيأت مديره و شخص بنده بيشترين تلاش مان را در تمام موارد و مشكلاتى كه براى فيلم ها، تهيه كنندگان و كارگردانان بوجود آمد انجام داديم و در بسيارى از شرايط هم توانستيم با كمك معاون امور سينمايى و سمعى و بصرى شرايط را تعديل كنيم و مسلماً اين پيگيرى و تعامل در هيأت مديره جديد نيز وجود دارد و ثمره آن براى سينماى ايران قابل وصول خواهد بود.
ميركريمى در پايان سخنانش از پرويز پرستويى براى حضور فعال در برگزارى جشن خانه سينما در سال گذشته و به خاطر فعاليت در پاسداشت بيستمين سالگرد حادثه هواپيماى ايرباس تشكر كرد و اين اقدام را حاصل زحمات محمدرضا شرف الدين، حبيب احمد زاده و حميد آخوندى اعلام كرد.
محمود اربابى مدير كل اداره ارزشيابى و نظارت سينماى حرفه اى نيز در اين نشست با تشكر از اعضاى سابق و جديد هيأت مديره خانه سينما گفت: دوره اى كه گذشت ويژگى بارزى داشت و آن نگاه احساسى گرا توأم با منطق افرادش بود. عقلانيت و احساسى گرايى لازمه عرصه هنر است كه تركيب اين عناصر در دوره سپرى شده بروز پيدا كرد و به موفقيت اين گروه انجاميد و در بستر جديدى كه فراهم شده نيز روزهاى خوبى را براى اهالى سينما پيش بينى مى كنيم.
در پايان مراسم ضمن تقدير جمعى از هنرمندانى كه ياد قربانيان حادثه هواپيماى ايرباس را گرامى داشتند از پرويز پرستويى ، حبيب احمدزاده ، حميد آخوندى و محمدرضا شرف الدين تقدير به عمل آمد.
همچنين با اهداى هدايا ، لوح سپاس و تقديرنامه از اعضاى قبلى هيأت مديره خانه سينما شامل سيدرضا ميركريمى، على معلم، كامران ملكى ، رؤيا تيموريان، محمدرضا سكوت ، محمد سرير، مسعود اطيابى ، ابراهيم مختارى ، اصغر پورهاجريان و عليرضا خمسه قدردانى به عمل آمد و با اهداى هديه اى نمادين به هيأت مديره جديد خانه سينما شامل محمدمهدى عسگر پور ، مرتضى رزاق كريمى، فرهاد توحيدى،
محمد سرسير ، محمدرضا سكوت ، كامران ملكى ، امين تارخ، مسعود اطيابى، امير عابدى، ابراهيم مختارى، محمدرضا صابرى نيز خيرمقدم گفته شد.
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن