تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803157713




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جهان - مك‌كين: سفر خاورميانه‌اي اوباما سياسي است


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: جهان - مك‌كين: سفر خاورميانه‌اي اوباما سياسي است
جهان - مك‌كين: سفر خاورميانه‌اي اوباما سياسي است

گروه بين‌الملل: در حالي‌كه تنها چند روز به آغاز نخستين سفر برون‌مرزي باراك اوباما در مقام كانديداي دموكرات‌ها باقي‌مانده است اخبار انتخاباتي در آمريكا به‌طور عمده حول اين مسافرت اروپايي- خاورميانه‌اي اوباما مي‌چرخند. قرار است كانديداي دموكرات‌ها از كشورهاي فرانسه، آلمان، بريتانيا در اروپا و اسرائيل، اردن، عراق در خاورميانه و نيز افغانستان ديدار كند. در اين ميان اما سفر اوباما به عراق و نيز احتمال سخنراني وي در دروازه تاريخي براندنبورگ برلين از جمله خبرسازتر شده است. جمهوريخواهان با اشاره به هشت‌بار سفر جان مك‌كين به عراق و ذكر اين نكته كه اوباما 921 روز است كه به عراق سفر نكرده است بر كانديداي دموكرات‌ها خرده مي‌گيرند. به گزارش آسوشيتدپرس جان مك‌كين با اشاره به سخنراني احتمالي اوباما در دروازه براندنبورگ در 24 جولاي كه حتي انتقادات سياستمداران آلماني را نيز برانگيخته در اين خصوص مي‌گويد: «اگر او در ساير كشورها دوستان و متحداني سياسي دارد پس سفر وي سفري سياسي است.» همچنين به گزارش سي‌ان‌ان جين هازلبكريكي از سخنگويان مك‌كين با اشاره به انگيزه‌هاي سياسي سفر اوباما مي‌گويد: «اين روشي براي اوباما در راستاي رقابت در حوزه سياست خارجي است.» رابي اوكلي سردبير سياسي سي‌ان‌ان در حوزه مسائل اروپا با اشاره به استقبال اروپايي‌ها از اوباما گفت: «بسياري او را همچون جان اف‌كندي فقيد مي‌دانند.» در همين حال و در آستانه نخستن سفر برون‌مرزي و انتخاباتي اوباما نيويورك تايمز در گزارشي خبر از شكاف شديد ميان راي‌دهندگان آمريكايي داد. به گزارش نيويورك تايمز و به نقل از نظرسنجي مشترك اين روزنامه و شبكه خبري CBS بيش از 80 درصد سياهپوستان تمايل خود به اوباما را نشان داده‌اند و اين در حالي است كه تنها 30 درصد راي‌دهندگان سفيدپوست به كانديداي سيه‌چرده دموكرات‌ها ابراز علاقه كرده‌اند. بر مبناي اين نظرسنجي اگرچه نامزدي اوباما شوق شديدي را در ميان راي‌دهندگان سياهپوست ايجاد كرده اما آنها اين را دليلي بر بهبودي اوضاع‌شان در آمريكا نمي‌دانند. در اين ميان از هر 10 سياهپوست چهار نفر گفته‌اند كه هيچ بهبودي در حذف تبعيض نژادي در كشورشان رخ نداده است. همچنين 40 درصد از سياهپوستان گفته‌اند كه در صورت رسيدن مك‌كين به كاخ سفيد او سفيدپوستان را بر سياهان ترجيح خواهد داد. در پايان گزارش نيويورك‌تايمز تاكيد شد كه سناتور مك‌كين در مقام رئيس‌جمهور ادامه دهنده راه جورج بوش در حوزه اقتصاد و جنگ عراق خواهد بود. از سوي ديگر واشنگتن‌پست و شبكه ABC نيز در يك نظرسنجي مشترك كه سي‌ان‌ان آن را منتشر ساخته خبر داده‌اند كه تنها 48 درصد از آمريكايي‌ها اوباما را فرمانده كل قواي مطلوبي مي‌دانند. اين اما در حالي است كه 72 درصد سناتور مك‌كين 71 ساله را گزينه مطلوب اين پست مي‌دانند.

پلوسي: دوره بوش شكستي همه‌جانبه بوده است
در بحبوحه رقابت‌هاي انتخاباتي و نيز خطر ركود اقتصادي در آمريكا نانسي پلوسي رئيس مجلس نمايندگان اين كشور در گفت‌وگويي با سي‌ان‌ان دوره بوش را شكستي تمام عيار در حوزه‌هاي مختلفي چون اقتصاد، جنگ و سياست‌هاي انرژي خواند. به گزارش آسوشيتدپرس پلوسي روز پنج‌شنبه در اين خصوص گفت: «خدا پشتيبان رئيس‌جمهور آمريكا باشد اما جورج بوش شكستي كامل بوده و تمام اعتبارش را از دست داده است.» بلافاصله پس از سخنان پلوسي داناپرينو سخنگوي كاخ سفيد از بوش دفاع كرد. پرينو گفت: «آنچه رئيس‌جمهور گفته واقعيت است. اين تنها كنگره در طول اين 20 سال است كه حتي يك لايحه در حوزه هزينه‌ها تصويب نكرده است. پس طبيعي است كه رئيس مجلس نمايندگان اين‌گونه نااميد باشد.»
ال‌گور: بحران انرژي بقاي آمريكا را تهديد مي‌كند
ال‌گور معاون رئيس‌جمهور سابق آمريكا در رقابت‌هاي رياست‌جمهوري سال 2000 از جورج بوش شكست خورد و پس از آن درگير مسائل زيست‌محيطي شد اعلام كرد كه «بقاي ايالات متحده در خطر است.» به گزارش سي‌ان‌ان، ال‌گور روز پنج‌شنبه گفت: «من هيچ زماني را همچون امروز به ياد نمي‌آورم كه اين‌گونه بسياري چيزها همزمان و در مسيري غلط پيش روند.» اين دموكرات معروف به دموكرات سبز همچنين افزود: «راهي كه قيمت بنزين را كاهش مي‌دهد پايان بخشيدن به وابستگي ما به نفت و استفاده از منابع انرژي تجديد شونده است.» ال‌گور با اشاره به بحران انرژي در آمريكا تنها راه برون‌رفت از اين بحران را توليد برق از منابع تجديدشونده و فاقد كربن در آمريكا در 10 سال آينده خواند.
 شنبه 29 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 58]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن