تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):علم گنج بزرگی است که با خرج کردن تمام نمی شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805717153




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تازه ها


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: تازه ها
آمريكا در مرز ايران فرودگاه مي زند
يك روزنامه كردستان عراق از اقدام آمريكا براي ساخت فرودگاه در نزديكي مرزهاي عراق با ايران خبر داد. روزنامه « آسو » چاپ سليمانيه عراق به نقل از منابع محلي گزارش داد آمريكا قصد دارد يك فرودگاه نظامي در نزديكي مرزهاي مشترك عراق با ايران احداث كند . اين روزنامه نوشت : تصميم گرفته شده است تا فرودگاه بين المللي در شهر حلبچه ساخته شود لذا 1500 هكتار زمين براي اين پروژه اختصاص يافته است . يك مقام كرد درپاسخ به اين سوال كه آيا اين فرودگاه در اختيار آمريكايي ها قرار مي گيرد گفت : بله اما جزئياتي در اين باره در اختيار ندارم . وي اضافه كرد : مالكين 1500 هكتار زمين در حومه حلبچه نيز برابر قانون مبالغ مالي را در مقابل زمين هاي خود دريافت خواهند كرد.
نمايش يك فيلم اسرائيلي در مصر
30 سال پس از امضا معاهده ننگين كمپ ديويد ميان رژيم صهيونيستي و مصر يك فيلم اسرائيلي در اين كشور به نمايش درآمد.
« بي .بي .سي » اعلام كرد فيلم سينمايي « بازديد گروه » ساخته « اران كوليرين » پنجشنبه در ميان تدابير شديد امنيتي و بدون تبليغات قبلي در هتلي در قاهره براي گروهي از تماشاگران پخش شد. اين فيلم قرار بود پارسال در سي و يكمين جشنواره فيلم قاهره به نمايش درآيد اما پس از اعتراض هنرمندان مصري و دنياي عرب برگزاركنندگان جشنواره آن را از برنامه خارج كردند. سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره از حدود يكسال پيش تلاش مي كرد فيلم « بازديد گروه » را در يك نمايش خصوصي پخش كند. به گفته سفارت اسرائيل حدود 100 نفر در اين برنامه نمايش حضور داشتند كه تنها 30 درصد آنها مصري بودند . اين سفارت خبر پخش فيلم را پس از نمايش آن اعلام كرد. برقراري مناسبات فرهنگي يا اقتصادي با اسرائيل همچنان در مصر با مخالفت هاي شديد مواجه مي شود. فيلم « بازديد گروه » درباره يك گروه نوازنده مصري است كه به اشتباه از شهري در جنوب اسرائيل سر در مي آورند. اين فيلم كه محصول مشترك اسرائيل و فرانسه است پارسال هشت جايزه از جمله جوايز بهترين فيلم و بهترين كارگرداني آكادمي رژيم صهيونيستي را از آن خود كرد.
بازتاب تصميم پر سر و صداي آمريكا
« شان مك كورمك » سخنگوي وزارت خارجه آمريكا گفت ويليام برنز معاون سياسي كاندوليزا رايس وزير خارجه اين كشور در گفت وگوهاي گروه 1 +5 با جليلي مذاكره كننده ارشد ايران در خصوص مساله هسته اي راهي ژنو شد . اين اولين بار است كه يك نماينده از آمريكا در مذاكرات هسته اي ميان تهران و طرف هاي غربي كه قرار است امروز در ژنو برگزار شود حضور يابد. اين تصميم پر سر و صداي مقام هاي آمريكايي براي اعزام نماينده اي به مذاكرات در ژنو با واكنش ها و تحليل هاي مختلف در سطح محافل و رسانه هاي بين المللي روبه رو شد. برخي تحليل گران حضور نماينده آمريكا در مذاكرات را نشانه آب شدن يخ روابط ميان تهران و واشنگتن ارزيابي كرده و برخي ديدگاهها نيز از آن به عنوان « تغيير سياست در دوره رياست بوش بر كاخ سفيد » ياد كردند.
شكل گيري مذاكرات بدون پيش شرط ميان ايران و آمريكا نگاه ديگري به اين رويداد است .
كه از آن به نوعي « عقب نشيني واشنگتن از سياست هاي قبلي » تعبير شده است . در اين ميان راديو لندن آن را گشايشي در گره هسته اي و ابراز علاقه واشنگتن ـ تهران به مذاكرات مستقيم ارزيابي كرده است . روزنامه گاردين چاپ لندن نيز آن را نوعي نرمش واشنگتن و نشانه تغيير سياست آمريكا در قبال ايران تفسير كرد. راديو آمريكا نيز كه منعكس كننده مواضع رسمي دولت اين كشور است در گزارش ها و گفت وگو با كارشناسان خود تحليل هايي را كه نفس حضور يك نماينده از آمريكا در اين دور از مذاكرات را يك تحول و تعديل از مواضع اوليه طرفين ارزيابي مي كنند بازتاب داد. لس آنجلس تايمز نيز اين اقدام را « پاياني بر سياست هاي قبلي كاخ سفيد در قبال ايران » توصيف كرده است . با اينحال مسوولان وزارت خارجه آمريكا در بيان توضيح در خصوص اين تصميم علل حقيقي حضور ويليام برنز در مذاكرات را بطور شفاف بيان نكردند. كاندوليزا رايس وزير خارجه و مك كورمك سخنگوي وزارت خارجه آمريكا اين اقدام را حركتي هوشمندانه در مسير ابتكارات غرب قلمداد كرده و آن را نشانگر تعهد آمريكا به ديپلماسي قلمداد كرده اند و در اظهارات خود مطالب تكراري گذشته را مطرح ساختند. « دانا پرينو » سخنگوي كاخ سفيد نيز به خبرنگاران گفت : « ويليام برنز » معاون وزير امور خارجه آمريكا براي شنيدن صحبت ها و نه براي مذاكره به ژنو مي رود اما مطمئنا او بدون قابليت سخن گفتن به آنجا نمي رود.
نخست وزير استراليا : واتيكان بايد درباره فساد اخلاقي در كليساي كاتوليك پاسخگو باشد
« كوين راد » نخست وزير استراليا همزمان با سفر پاپ بنديكت شانزدهم رهبر كاتوليكهاي جهان به اين كشور اعلام كرد كليساي كاتوليك بايد در برابر همه پرونده هاي مربوط به فساد اخلاقي كشيشان و چهره هاي مذهبي اين كليسا پاسخگو باشد. به گزارش خبرگزاري فرانسه در حاليكه موضوع فساد اخلاقي كشيشان و مقامات مذهبي كليساي كاتوليك بر سفر پاپ به استراليا سايه افكنده است « كوين راد » در واكنش به اين مسائل اعلام كرد البته كليساي كاتوليك بايد در برابر اين مسائل پاسخگو باشد. نخست وزير استراليا افزود اينكه آيا پاپ بايد همانند عذرخواهي از قربانيان اين پرونده در سفر اخير به آمريكا از قربانيان استراليايي فساد اخلاقي در كليساي كاتوليك عذرخواهي كند يا خير چيزي است كه كليسا بايد درباره آن تصميم بگيرد و من به قضاوت مقامات داخلي كليسا در اين خصوص احترام مي گذارم . پاپ بنديكت شانزدهم روز يكشنبه در مسير عزيمت به استراليا در هواپيما به خبرنگاران گفته بود از قربانيان استراليايي فساد اخلاقي در كليساي كاتوليك عذرخواهي خواهد كرد.
اذعان يك سناتور سابق به وجود نژادپرستي در آمريكا
يك سناتور سابق آمريكا اذعان كرد با گذشت چندين قرن هنوز مسئله نژادپرستي در آمريكا حل نشده است . به گزارش شبكه تلويزيوني فاكس نيوز سناتور « ريك سانتوروم » با اشاره به جنجالهايي كه بر ضد سناتور باراك اوباما نامزد حزب دموكرات براي انتخابات رياست جمهوري آمريكا برپا شده است اين مسائل نشان مي دهد همچنان موضوع نژاد در آمريكا به عنوان موضوعي حل نشده مطرح است و اين وضع نشان مي دهد درد نژاد هنوز در آمريكا التيام پيدا نكرده است . اين سناتور سابق آمريكايي در ادامه افزود : اظهارات اخير جسي جكسون فعال حقوق مدني در آمريكا نيز بر ضد سناتور باراك اوباما در همين راستا قابل تاويل است . اين سخنان سبب پيچيده تر شدن موضوع بسيار بغرنج نژاد در آمريكا مي شود حال آنكه اصلا نيازي به اين كار نيست . « ژاگ ديگراف » تحليلگر فاكس نيوز نيز ادامه اين گفتگو افزود : در حال حاضر همه آمريكايي ها در يك قفس زنداني هستند اين قفس مربوط به مسائل نژادي است . در همين راستا موضوع نژاد بار ديگر در رقابتهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا برجسته شده است .
تصويب لايحه تشديد تحريم ايران در كميته بانكي سناي آمريكا
كميته امور بانكي سناي آمريكا به اتفاق آرا طرح غيرعادلانه گسترش تحريم هاي ايران كه پس از آزمايش موشكي اخير جمهوري اسلامي مطرح شده است را تصويب كرد. اين لايحه سخت گيرانه و غيرقانوني مي كوشد مانع صدور كالا و فناوري هاي پيشرفته به ايران شده و تحريم هاي صنعت نفت ايران را به نحو قابل ملاحظه اي تشديد كند اين لايحه با 19 راي موافق و 2 راي مخالف در اين كميته تصويب شد. اين لايحه همچنين صندوق هاي بازنشستگي را ترغيب خواهد كرد تا از سرمايه گذاري در شركت هايي كه در بخش نفت و گاز ايران فعال هستند چشم پوشي كنند. اين لايحه همچنين از دولت آمريكا مي خواهد تا بانك مركزي ايران را به عنوان حامي تروريسم در فهرست نهادهاي حامي تروريسم قرار داده و تحريم هايي عليه آن اعمال كند. گفتني است همزمان با تصويب اين لايحه در كميته امور بانكي سناي آمريكا لايحه مشابهي نيز در مجلس نمايندگان اين كشور در دست بررسي است .
رژيم صهيونيستي به اوباما درباره مذاكره با ايران هشدار داد
معاون وزير خارجه رژيم صهيونيستي به نامزد دمكرات رياست جمهوري آمريكا درباره هر گونه مذاكره با ايران هشدار داد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه « مجالي وهيي » گفت : « اگر اوباما تلاش كند كه باب مذاكره با ايران را باز كند حتما سرش به سنگ خواهد خورد » . وي كه در سفارت رژيم صهيونيستي در آرژانتين در رابطه با صلح در خاورميانه سخنراني مي كرد با تكرار ادعاي بي اساس تل آويو در رهبري تروريسم توسط ايران تاكيد كرد : تجربه به ما ياد داده كه تنها راه مبارزه با تروريسم دست يابي به يك توافق بين المللي است . وي مدعي شد : ايران مي خواهد ايدئولوژي خود را به ديگر كشورهاي جهان صادر كند و با وقت كشي در صدد دستيابي به سلاح كشتار جمعي است . بنابراين بايد جلوي تلاش هاي ايران گرفته شود. اين مقام رژيم صهيونيستي با ادعاي اينكه موشك هاي ايران تهديدي عليه منطقه و اروپا محسوب مي شوند تصريح كرد : چنانچه كشورهاي غربي منتظرند اسرائيل اقدام كثيفي (حمله ) عليه تهران انجام دهد بايد به آنها گفت كه تل آويو به تنهايي در معرض خطر قرار نمي گيرد بلكه شما هم در معرض خطر قرار خواهيد گرفت .
معاون وزير خارجه رژيم صهيونيستي در مراسم چهاردهمين سالگرد حمله به يك مركز صهيونيستي در بوينس آيرس شركت كرد.
تظاهرات ضد جنگ در آمريكا به نفع ايران
يك نهاد غيردولتي ضد جنگ در آمريكا كه با حدود پانصد هزار عضو يكي از مشهورترين گروه هاي ضد جنگ محسوب مي شود تظاهرات بزرگي را در مخالفت با يكي از لوايح ضد ايراني كنگره آمريكا تدارك ديده است . سازمان غيردولتي « آيپك را متوقف كنيد » باني اين تظاهرات است كه قرار است امروز در شهر « سان فرانسيسكو » برگزار شود. بانيان اين گردهمايي تاكيد كرده اند كه اين تظاهرات در اعتراض به لايحه موسوم به 362 برگزار خواهد شد . اين لايحه توسط آيپك (مشهورترين لابي طرفدار اسرائيل در آمريكا) طراحي شده و خواستار محاصره دريايي ايران شده است . اين لايحه به قدري سخت گيرانه و خطرناك است كه حتي دولت تندروي جرج بوش هم آن را عملا رد كرده است . به همين دليل اعضاي لابي آيپك در تلاشي گسترده مي كوشند اين لايحه را با اكثريت دو سوم آرا در كنگره به تصويب برسانند تا رئيس جمهور آن را وتو نكند و ملزم به اجراي آن شود.
 جمعه 28 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 277]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن