تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):حيا از ايمان و ايمان در بهشت است و بدزبانى از بى مهرى و بدرفتارى است و بدرفتارى در جهن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815351179




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در گفتگو با مهر عنوان شد :تست آمادگي جسماني داوران برگزار شد / همه چيز به خوبي پيش رفت


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: در گفتگو با مهر عنوان شد :تست آمادگي جسماني داوران برگزار شد / همه چيز به خوبي پيش رفت
مسعود عنايت با مثبت ارزيابي كردن عملكرد داوران ايراني در تست اخير داوران آسيايي منتخب قضاوت در مسابقات فوتبال بازيهاي المپيك 2008 پكن، از حضور قطعي مسعود مرادي و حسن كامراني فر در اين رقابت ها خبر داد.

رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال كشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بيان اين مطلب افزود: تست آمادگي جسماني 3 داور و 6 كمك داور برگزيده قاره آسيا براي قضاوت در مسابقات فوتبال بازيهاي المپيك 2008 پكن صبح روز پنجشنبه هفته جاري زير نظر "توشيو ايتسومي" مدرس ژاپني آمادگي جسماني درمنطقه آسيا فدراسيون جهاني فوتبال برگزار شد.

وي ادامه داد: اين مدرس ژاپني پيش از حضور در كشورمان با سفر به كشور فيجي داوران منتخب قاره اقيانوسيه براي حضور در بازيهاي المپيك را تست كرده بود. داوران زن آسيايي كه براي قضاوت در بازيهاي المپيك 2008 برگزيده شده بودند نيز چندي پيش مراحل مختلف تست را زير نظر "توشيو ايتسومي" و نمايندگان كنفدراسيون فوتبال آسيا پشت سرگذاشتند.

مسعود عنايت همچنين خاطرنشان كرد: 3 داور و 6 كمك داور برگزيده كنفدراسيون فوتبال گروه هاي 3 نفره را براي قضاوت در بازيهاي المپيك 2008 پكن تشكيل مي دادند. برهمين اساس اگر يك نفر از آنها نمي توانست حدنصاب لازم را به دست آورد كل تيم سه نفره داوري از قضاوت در بازيهاي المپيك محروم مي شدند و تيم رزرو جانشين آنها مي شد. تمام ترس و نگراني ما هم از اين بود كه مبادا در تيم داوري مسعود مرادي يكي از كمك ها نتواند از مراحل مختلف آزمون سربلند خارج شود و تيم داوري او از قضاوت در ميدان معتبري چون المپيك محروم شود.

در اين آزمون گروه هاي سه نفره داوران و كمك داوران به شرح زير بود :
داور: مسعود مرادي (ايران)
كمك ها : حسن كامراني فر(ايران) و لحي صبحي اديب (عراق)
داور: محمدعبداله الهلالي (بحرين)
كمك ها : سالم راشد خالد (بحرين) و محمد صالح المرزوقي (امارات)
داور: ابراهيم خليل الغمدي (عربستان)
كمك ها : حامد محمد الغمدي (عربستان) و الشيخ حمدي (سوريه)

رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال در ادامه با اشاره به اينكه تست آمادگي جسماني داوران از كمك داوران جدا بوده است، خاطرنشان كرد: از ساعت 6 صبح روز پنجشنبه در زمين چمن شماره يك ورزشگاه آزادي (محل انجام تست) حضور پيدا كرديم. تا ساعت 6:30 كارهاي مقدماتي مربوط به انجام آزمون صورت گرفت تا اينكه با حضور تيم ناظر برتست در ورزشگاه از ساعت 7 رسما مراحل آزمون آغاز شد.

در تست آمادگي جسماني، داوران ابتدا مسافت 40 متر را 6 بار مي دوند. داوران اين مسافت را بايد در كمتر از 2/6 ثانيه طي كنند. اگر آنها بيش از يك بار از اين حدنصاب بيشتر بدوند مردود شده و حق شركت در مرحله دوم آزمون را ندارند. بين هر 40 متري كه داوران طي مي كنند مي توانند 5/1 دقيقه استراحت كنند. در پايان تست مرحله اول آزمون آمادگي جسماني داوران مي توانند 5 دقيقه استراحت كرده و خود را براي شركت در مرحله دوم آزمون آماده كنند.

مرحله دوم تست آمادگي جسماني داوران، شامل 20 بار دويدن در مسافت 150 متر است. اين مسافت در دو قسمت 100 متر و 50 متر مجزا مي شود كه داوران بايد مسافت 100 را با دويدن و ثبت حدنصاب كمتر از 30 ثانيه طي كنند. در مسافت 50 متر نيز داوران مي بايست با راه رفتن سريع در فاصله زماني كمتر از 35 ثانيه اين مسير را طي كنند.

آزمون كمك داوران نيز به همين صورت است، در دو بخش با اين تفاوت كه بايد مسافت 40 متر را در كمتر از 6 ثانيه بدوند و در راه رفتن مسير 50 متري نيز مي بايست حدنصابي كمتر از 40 ثانيه داشته باشند.

عنايت در ادامه افزود: آزمون داوران ساعت 9 صبح تمام شد و خوشبختانه هر سه تيم داوري با موفقيت اين مرحله را رد كرده و جواز قضاوت در بازيهاي المپيك را به دست آوردند.

وي با ابراز خرسندي از اينكه هر سه تيم داوري را داوراني از غرب آسيا تشكيل مي دهند، افزود: از قاره آسيا هشت تيم داوري كانديداي قضاوت در مسابقات فوتبال جام جهاني 2010 هستند. در اين بين حداقل 3 و حداكثر 4 تيم داوري شانس قضاوت در جام جهاني را دارند. مسابقات فوتبال نوجوانان و جوانان آسيا، رقابت هاي مقدماتي جام جهاني، بازيهاي المپيك، ليگ قهرمانان آسيا و ... نيز معيار سنجش توانايي اين داوران براي حضور در پيكارهاي جام جهاني است.

رئيس كميته داوران فدراسيون فوتبال تصريح كرد: ما به عنوان ميزبان تست داوران آسيايي المپيك براي پذيرايي از داوران حاضر در اين آزمون چيزي كم نگذاشتيم. هتل المپيك با بهترين امكانات طي روزهاي اخير در اختيار داوران و ناظران كنفدراسيون فوتبال آسيا بود.

داوران حاضر در اين آزمون شب گذشته تهران را به مقصد كشورهاي خود ترك كردند.

وي افزود: براي برگزاري اين تست از داوران و كمك داوران بين المللي مقيم تهران همچون سعيد مظفري زاده، رسول فروغي، مرتضي كريمي، عليرضا يزداني و ... نيز دعوت به عمل آورديم كه در بخش هاي مختلف آزمون به ما كمك كردند.
 جمعه 28 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 186]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن