تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):افطارى دادن به برادر روزه دارت از گرفتن روزه (مستحبى) بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815450935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روزشمار جنگ لبنان(4) نشست وزيران كشورهاي عربي كمكي به پايان تجاوز به لبنان نكرد


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: روزشمار جنگ لبنان(4) نشست وزيران كشورهاي عربي كمكي به پايان تجاوز به لبنان نكرد
خبرگزاري فارس: حملات هوايي رژيم صهيونيستي در شرايطي به خاك لبنان ادامه داشت كه بيشتر كشورهاي جهان از جمله كشورهاي عربي منطقه موضع منفعلانه‌اي در برابر اين حملات داشتند و تنها به محكوم كردن اقدامات اسرائيل بسنده مي‌كردند.


به گزارش فارس، در چهارمين روز تجاوز رژيم صهيونيستي به جنوب لبنان حملات هوايي كوركورانه جنگنده‌هاي صهيونيست به مناطق مسكوني لبنان ادامه پيدا كرد، هواپيماهاي اين رژيم بار ديگر راههاي ارتباطي، پلها و مناطق مسكوني را مورد حمله قرار دادند.
توپخانه رژيم صهيونيستي نيز منطقه تبنين، السلطانيه و روستاهاي اطراف آن را زير باران گلوله‌هاي خود گرفتند، جنگنده‌هاي اسرائيل نيز مناطقي در الحوش در نزديكي صور، الحنيه و البرج شمالي را مورد حملات موشكي قرار دادند، در اين حملات چهار تن به شهادت رسيده و 20تن ديگر زخمي شدند.
همچنين مقر دبيركل حزب‌الله در منطقه "حريك" مورد اصابت موشكهاي دشمن قرار گرفته و به طور كامل ويران شد.
هواپيماهاي جاسوسي اين رژيم با پرواز گسترده در آسمان لبنان اقدام به شناسايي مناطق حساس لبنان نمودند تا در حملات آينده اين مناطق را هدف موشكهاي خود قرار دهند.
تعدادي از مقرهاي ارتش لبنان نيز از اين حملات جان سالم به در نبردند و سه نظامي لبناني در حمله جنگنده‌ها به پايگاههاي ارتش به شهادت رسيده و دو تانك منهدم شد.
نيروهاي امنيت داخلي لبنان اعلام كردند در صورتي كه تنها چهار روز از آغاز اين تجاوزات مي‌گذرد بيش از 84 تن از شهروندان لبناني در اين حملات به شهادت رسيده و بالغ بر 218 تن ديگر زخمي شده‌اند.
در پي اين حملات فرانسه نيز شهروندان خود را از راههاي زميني هوايي و دريايي از خاك لبنان خارج كرد.
حزب‌الله لبنان كه پيش از اين تهديد كرده بود در صورت ادامه حملات ارتش رژيم صهيونيستي حيفا را موشك‌باران مي‌كند براي اولين بار اين وعده خود را عملي ساخت، رژيم صهيونيستي نيز براي مقابله با اين حملات موشكهاي پاتريوت خود را براي رهگيري موشكهاي حزب‌الله در اين مناطق مستقر كرد.
بندر عمشيت و فرودگاه حامات از ديگر مناطقي بود كه هدف بمباران حزب‌الله لبنان قرار گرفت.
وزيران خارجه كشورهاي عربي با برپايي نشستي فوق‌العاده در مقر دبيركل اتحاديه عرب موضوع افزايش درگيريها در لبنان و فلسطين را مورد بررسي قرار دادند و براي تعيين موضع‌گيري كشورهاي عربي در اين باره به گفتگو نشستند.
در حالي كه تجاوزهاي رژيم صهيونيستي به لبنان به شدت ادامه داشت، كشورهاي عربي متحد آمريكا با اتخاذ موضعي منفعلانه در برابر اين حملات، مقاومت كوبنده حزب‌الله لبنان را عامل تشنج آفريني در منطقه دانستند.
روزنامه لبناني "ديلي‌استار" در آن زمان نوشت: دولت‌هاي عربستان سعودي، مصر و اردن بصورت غيرمستقيم حزب‌الله را به صدمه زدن به منافع اعراب در منطقه متهم كرده و در مقابل تجاوزگري اخير رژيم صهيونيستي به لبنان تنها به محكوم كردن صرف بسنده كرده‌اند.
رژيم صهيونيستي براي نخستين بار براي آتش‌بس با حزب‌الله، عقب‌نشيني حزب‌الله به پشت مرز رود ليطاني را مطرح كرد، اين رژيم همچنين اعلام كرد كه حزب‌الله بايد ناوگان موشكي خود را به ارتش لبنان واگذار كند و ارتش در مرزهاي مشترك لبنان و رژيم صهيونيستي مستقر شود.
دبيركل حزب‌الله لبنان در اظهاراتي تلويزيوني با رد اين شرايط اسرائيل، آغاز جنگ تمام‌عيار را عليه اين رژيم اعلام نمود.
در پي اين هشدار حزب‌الله لبنان دهها موشك كاتيوشا از سوي حزب‌الله به سرزمينهاي اشغالي از جمله شهرك صهيونيست نشين صفد شليك شد.
در پي تشديد تجاوزات رژيم صهيونيستي نخست‌وزير اسپانيا از رژيم صهيونيستي خواست به خشونت‌ها در خاورميانه پايان بخشد.
"خوزه لوئيس رودريگرز زاپاترو" در نشست اعضاي حزب سوسياليست اسپانيا گفت:اميدوارم تجربه جنگ عراق به ما آموخته باشد كه مداخله و اشغال باعث تشديد تعصب و بي‌ثباتي در منطقه مي‌شود.
ادامه دارد...
انتهاي پيام/.
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 60]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن