تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه ماه شعبان، وسواس دل و پريشانى‏هاى جان را از بين مى‏برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810018640




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش «جام‌جم» از قطع برق تئاتر شهر ...وقتي چراغ تئاتر هم‌خاموش مي‌شود


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: گزارش «جام‌جم» از قطع برق تئاتر شهر ...وقتي چراغ تئاتر هم‌خاموش مي‌شود
جام جم آنلاين: قطع برق مجموعه تئاترشهر در يكشنبه شب، اجراي نمايش «بيژن و منيژه» را متوقف كرد و ديگر آثار روي صحنه را با مشكل مواجه ساخت.سال گذشته وقتي اين مجموعه بزرگ به بهانه بازسازي و انجام تعميرات اساسي، چند ماهي تعطيل شد، همه فكر مي‌كردند كه پس از بازگشايي، شاهد هيچ‌گونه نقص و مشكلي در اين تالارها نخواهند بود؛ اما بزودي چراغ اين اميد و انتظار خاموش شد.


عدم را‌ه‌اندازي سيستم‌هاي تهويه و رفع نشدن معايب و تجهيزات صدا و نور، با قطع كامل برق اين مجموعه كامل شد و نشان داد كه مهم‌ترين مركز تئاتري كشور به هيچ وجه در شرايط مناسبي به سر نمي‌برد.

خستگي بر تن همه ماند

محمود عزيزي كه اجراي نمايش او 2 شب پيش در تالار اصلي تئاترشهر نيمه‌كاره ماند، درباره اين اتفاق مي‌گويد: بيش از يك ساعت از شروع نمايش نمي‌گذشت كه قطع برق باعث توقف اجرا شد. با توجه به اين كه تئاترشهر داراي هيچ امكاناتي براي اين مواقع نيست، مجبور شديم تماشاگران را در تاريكي از سالن خارج كنيم و بازيگران، كار را نيمه‌كاره رها كنند. با اين اتفاق، خستگي بر تن همه ماند.

وي كه پيش از اين، به دليل عدم راه‌اندازي سيستم‌هاي تهويه و گرماي طاقت‌فرساي سالن اصلي از شرايط اجراي نمايش «بيژن و منيژه» گله كرده بود، تاكيد مي‌كند، چند سالي مي‌شد كه برق تئاترشهر قطع نمي‌شد و خبرها حاكي بود مديران اين مجموعه با مذاكره با مسئولان شركت برق و گوشزد كردن خطرات ناشي از خاموش شدن يكباره تالارها، توانسته‌اند نظر آنها را به اين موضوع جلب كنند كه چنين اتفاقي ممكن است حتي خسارات جاني به دنبال داشته باشد.

هادي مرزبان هم در همين ارتباط گوشزد مي‌كند: اگر خداي ناكرده، به دليل قطع ناگهاني برق در يك تالار پرجمعيت حادثه‌اي رخ بدهد، جواب آن را چه كسي خواهد داد.

اين كارگردان تئاتر با اشاره به بازسازي مناسب تماشاخانه سنگلج مي‌افزايد: برخلاف سنگلج، بازسازي تئاترشهر به هيچ وجه خوب انجام نشد و اين مجموعه همچنان با معايب و كمبودهاي بي‌شماري بويژه در بخش تاسيسات و تجهيزات روبه‌روست.

وي ادامه مي‌دهد: مديران هنري بايد بدانند با ارائه آمار و ارقام كارها درست نمي‌شود و مهم‌ترين وظيفه آنها اين است كه امكانات و شرايط مناسب از قبيل سالن‌هاي استاندارد را براي هنرمندان فراهم كنند.

اجراي نمايش زير نور چراغ قوه‌

يكي از نمايش‌هايي كه يكشنبه شب با قطع ناگهاني برق دچار مشكل شد، «يادگار زريران» با كارگرداني قطب‌الدين صادقي بود كه با بردباري و علاقه تماشاگران، زير نور چراغ قوه‌ها به اجراي خود ادامه داد.

اين كارگردان درباره اين اتفاق مي‌گويد: بعد از قطع برق، بازيگران اجرا را متوقف نكردند و تماشاگران با نور موبايل‌هايشان به طور موقت صحنه را كمي روشن كردند. بعد از آن هم مسوولان تعدادي چراغ قوه به سالن چهارسو آوردند و ما زير نور آن به كار ادامه داديم.

صادقي در ادامه متذكر مي‌شود: مديريت يك مجموعه از تالارها، يعني تامين شرايط اوليه‌اي كه گروه‌ها بتوانند كار خود را به بهترين شكل ممكن انجام دهند. عدم آمادگي تئاترشهر در برابر چنين اتفاقاتي، نشان مي‌دهد در اداره و تجهيز اين مجموعه چندان خوب عمل نكرده‌ايم، چرا كه آماده‌سازي و تجهيز سيستم‌هاي برق، تهويه و... مهم‌تر از چسباندن كاشي به ديوارهاست.

در به در دنبال ژنراتور

در واكنش به انتقادهاي هنرمندان و تماشاگران، مهرداد راياني مخصوص، مدير مجموعه تئاترشهر مي‌گويد: در حال حاضر اين مجموعه سيستم برق اضطراري و ژنراتور ندارد، ولي تقاضاي راه‌اندازي اين سيستم را به دفتر طرح‌هاي عمراني و مسوولان پروژه بازسازي تئاترشهر داده‌ايم كه اميدواريم بسرعت به آن جواب داده شود.

وي اضافه مي‌كند: چاله مخصوص نصب اين سيستم كنده شده است، ولي پيگيري انجام مراحل اجرايي آن، به عهده مديران پروژه بازسازي است. در حالي كه راياني از نصب ژنراتور در آينده خبر مي‌دهد، قطب‌الدين صادقي از ژنراتوري ياد مي‌كند كه سال‌‌ها قبل در اين مجموعه كار مي‌كرده است.

وي مي‌گويد: تئاترشهر، ژنراتور مخصوصي داشت كه آن را جمع كرده و در محل نصبش، تالار كوچكي جنب سالن قشقايي درست كردند كه آن را هم چندي پيش تعطيل كردند. از سرنوشت آن ژنراتور قديمي هم اطلاعي ندارم.

هادي مرزبان هم با اشاره به اين اتفاق تاكيد مي‌كند: اين كه هر فضايي را به تالار تبديل كنيم، هنر نيست. مهم اين است كه تالارهاي مناسب و استاندارد بسازيم و آنها را بخوبي تجهيز كنيم.
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 92]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن