تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه سپر آتش (جهنم) است. «يعنى بواسطه روزه گرفتن انسان از آتش جهنم در امان خواهد بود...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804815761




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

روي خط آفتاب


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: روي خط آفتاب
0815- بابت پاسخ شركت پرشين گلد در مورد خبر معاون وزير معادن توضيح دادند كه در ايران 4 تا معدن طلا‌ بيشتر نيست، قزوين، اردبيل، يزد و اراك. مي‌خواستم خدمتتان عرض كنم كه در آذربايجان غربي، شهرستان تكاب معدن طلاي دره شوران آقا دره هست كه نزديك به 50 سال است از آن برداشت مي‌شود، حالا‌ شايد قرار بر اين است كه اين اصلا‌ وجود نداشته باشد يا مردم از آن خبر نداشته باشند. چون من محل تولدم آنجاست و بچه آنجا هستم مي‌دانم كه اين معادن 50 سال است دارد برداشت مي‌شود و الان هم يك شركت آفريقايي دارند كار و برداشت مي‌كنند و تناژ خيلي بالايي هم دارد. (18/4)

1013- يكي از علما فرموده‌اند سهميه‌بندي بنزين، اقدام مناسبي براي مبارزه با خارج شدن سوخت از كشور بوده و كاهش سود بانكي را نيز اقدامي مناسب و مثبت ارزيابي نمودند. به نظر من ايشان هر دو مورد را يكسويه مدنظر قرار داده‌اند، زيرا اين طور كه استنباط مي‌شود سهميه‌بندي بنزين به منظور آزاد نمودن قيمت آن صورت گرفته و الا‌ كنترل كردن خروج و قاچاق سوخت به آساني امكان پذير بوده است. در رابطه با سود بانكي نيز هيچ اشاره‌اي به اينكه اعطاي تسهيلات به توليدكنندگان از كدام منبع مي بايست تامين گردد ننموده‌ايد زيرا چنانچه اعطاي تسهيلات از محل سپرده‌هاي مردم بخواهد پرداخت گردد لازمه‌اش ايجاد انگيزه براي سپرده گذاران كه همانا پرداخت حداقل سود يعني مطابق با نرخ تورم است مي‌باشد كه با توجه به نرخ بالاي تورم در كشور، اين انگيزه بسيار كمرنگ خواهد شد و چنانچه تسهيلات از محل منابع دولتي بخواهد پرداخت گردد نه تنها دولت توان پرداخت آن را ندارد بلكه با خارج كردن پول توسط سپرده گذاران از بانكها، نقدينگي در سطح جامعه افزايش يافته و به تبع آن تورم به ميزان چندين برابر افزايش خواهد يافت كه بسيار وحشتناك بوده و به هيچ‌وجه به صلاح جامعه نخواهد بود. (18/4)

1625- به عنوان بخشي از سخنراني اخير آقاي ناطق نوري نوشته بوديد كه هميشه ائمه معصومين ، روحانيون و عاملان بحق مورد تهمت قرار گرفته‌اند و خلاصه اينكه روحانيون ، كاخ و كارخانه ندارند و سهام شركتها را هم ندارند و اين ادعاها همه تهمت است. اولا‌ تقاضا مي‌شود حساب ائمه معصومين را با روحانيون جدا بفرماييد، ثانيا خواهشمند است جناب ناطق نوري منصفانه بپذيرند كه بعضي جلوه‌ها و رفتارهاي بعضي روحانيون سوال برانگيز است و روحانيوني كه مورد سوال قرار مي‌گيرند مي‌بايست بدون تعارف درباره موارد ادعا شده، توضيحات درست و قانع كننده بدهند. به هر حال، مردم همان مردم هستند كه قبل و بعد از انقلاب همواره به روحانيون با ديده احترام مي‌نگريستند و دليلي ندارد كه به روحانيون بدگمان بشوند، اما مواردي كه تقريبا مشهود است و مي‌بينند و مي‌شنوند و به ديده‌ها و شنيده‌هاي خود تقريبا اطمينان پيدا مي‌كنند، مسلم است كه بعضاً به بعضي از روحانيون بدگمان هم مي‌شوند. (18/4)

1706- بازنشسته علوم پزشكي هستم. در ارتباط با پيام 1511 مورخ 10/4 مي‌خواستم بگويم وقتي كه يك ماه را با يك كيلوگوشت، از مغازه سركوچه و جنس قرضي آوردن تا سر ماه گذراندي، وقتي شرمنده شدي از اينكه در هواي گرم تابستان نتواني ميوه‌اي براي بچه‌ات بخري، وقتي مجبور باشي دستت را جلوي پدر و مادرت دراز كني اين چه نوع زندگي است؟ و وقتي كه دعا مي‌كني مريض نشوي چون پول دكتر و دارو هم نداري! مطمئن باشيد كسي كه داشته باشد هيچ وقت غرور خود را زير پا نمي‌گذارد كه بگويد ندارم، تازه من خانه‌اي هم از خودم دارم.

تو كز محنت ديگران بي غمي نشايد كه نامت نهند آدمي (18/4)

1740- از شهرستان محلات تماس مي‌گيرم. خدا شاهد است من آدمبي طرفي هستم، ولي گفتن حرف غيردقيق، اصلا‌ خوب نيست. مردم و باور ها يش را از بين مي‌برد، چندروز پيش يكي از مسئولان فرموده بودند كه بيكاري را از16 درصد به درصد پايين رسانديم، الان در منطقه ما تقريبا 50 درصد كارخانه ‌هايي كه فعال بوده با پرسنل 300 نفر 200 نفر، 50 نفر و كارخانه نخ در دليجان همه خوابيده يا بودجه و يا مشتري ندارند، كارخانه‌اي كه كار مي‌كرده خوابيده چطور بيكاري كمتر شده؟ (18/4)

1107- آقاي توكلي مي‌فرمايند جزئيات طرح تحول اقتصادي براي ما روشن نيست، خدمت ايشان عرض مي‌شود روشن نبودن در بسياري از امور وجود دارد شايد بعضي مسئولا‌ن هم نمي دانند، چه مي كنند. زماني كه شما قيمت تمام شده بنزين را 25 تومان اعلام كرديد آيا ريز برنامه براي شما روشن بود؟ (18/4)

2335- قــابـل توجه مقامات و مسئولان رده بالاي مملكت. جوانان تحصيلكرده ما و دانشجويان جهت كسب حداقل نيازمندي‌هاي خود تن به انجام كارهايي مي‌دهند كه در شأن علم و دانشجويي نيست، از جمله كشته شدن تعدادي از همين دانشجويان خط فقري و زير خط فقر و نيازمند در زير آوار ساختماني در سعادتآباد تهران مي‌باشد، چرا به بعضي اقشار كه وضعيت آنها بي شباهت به دانشجويان نيست ماهانه حقوق و امتياز از بيت‌المال پرداخت مي‌گردد، اما به بعضي دانشجويان دانشگاهها خير؟(18/4)

0031- فقط مي‌خواستم از آقاي واحدي تشكر كنم به خاطر سرمقاله مورخ 17/4 حرف دل مردم ايران بود، من به عنوان يك مادر دارم صحبت مي‌كنم، خيلي متشكرم، خدا به داد همه جوانانمان برسد. (18/4)

0014- يكي از معايب طرح تحول اقتصادي اين است كه هر كس بايد خود درآمد و ثروت خود را اعلام كند كه اين امر غيرممكن است و بسياري از مردم درآمد خود را - شايد به دليل دريافت يارانه بيشتر - كمتر از حد واقعي اعلام مي‌كنند و اين خود يك بي عدالتي است و تنها به گفته رئيس مركز آمار ايران كه ما به صداقت مردم ايمان داريم نمي‌توان اكتفا كرد. (18/4)

0251- مي‌خواستم درباره حزب دوم خردادي‌ها بگويم كه اين حسودان و عنودان‌‌ بدگوهر كه نسبت به انديشه‌هاي رئيس‌جمهور محترم در مورد طرح هفتگانه تحولات اقتصادي بخل مي‌ورزند مطمئن باشند مردم براي هميشه دست پليدشان را از سر اين مملكت و سرمايه‌هاي آن قطع كرده‌اند. (18/4)

آفتاب يزد: انشاءالله خير اين برنامه‌ها به شما برسد و اگر خداي نخواسته درحال حاضر با كوچك‌ترين مشكل مالي مواجه هستيد- كه بعيد مي‌دانيم- مشكل شما برطرف گردد. در آن صورت ما هم به خاطر خوشحالي شما خوشحال خواهيم شد.

1109- مي‌خواستم در رابطه با تحول اقتصادي دولت عرض كنم گويا قرار است آب و گاز و برق را به قيمت جهاني تبديل كنند،بهتر است قبل از اين كار اول يارانه ها را كه از طريق دستمزد از مردم مي‌گيرند،به مردم بدهند،دستمزدها را جهاني كنند و سپس انرژي را جهاني نمايند.(19/4)

0831- درود بر شما. آقاي لا‌ريجاني فرموده‌اند كه ما براي مطالبات مردم در اين مجلس جمع شده‌ايم، از ايشان سوال مي كنم در عرض اين دو ماه كدام قدم را براي مردم برداشته ايد؟غير از اينكه حواس خود را فقط به حواشي پرونده انرژي اتمي معطوف كرده‌ايد، در حالي كه انرژي هسته‌اي متوليان بسياري دارد و مجلس وظايف عام نسبت به مردم دارد. (19/4)

آفتاب يزد: از شروع فعاليت رسمي مجلس هشتم، هنوز يك ماه هم نگذشته است.

0200- پيرو پيام 1732 مورخ 16/4 صفحه 11 كه دوست عزيزي پيشنهاد تعويض شعار تحول اقتصادي را با شعار به دولت داده‌اند اضافه مي‌كنم كه اصلح آن است كه دولت به شعور مردم احترام گذاشته و يك عذرخواهي كوتاه و صميمانه از مردم به خاطر وضعيت اقتصادي كشور داشته باشد. (18/4)

1849- آقاي واحدي سرمقاله ديروز شما مورخ 17/4 بسيار جالب بود امروز هم همچنين. آيا اين سرمقاله‌ها را مسئولان مربوطه مي‌خوانند يا نه؟ آيا شما براي آنها نسخه‌اي مي‌فرستيد يا نه؟ اگر نمي‌فرستيد از من معلم 81 ساله بشنويد و يك نسخه براي آنها بفرستيد من حاضرم همه مخارج آن را بپردازم، هرچند كه مي‌دانم شما به آن احتياجي نداريد و از خودگذشتگي مي‌كنيد. من به نوبه خودم حاضرم پول بيشتري بابت روزنامه بدهم. اميدواريم مسئولان مربوطه اين سرمقاله‌ها را بخوانند، اينها به نفع مملكت و دولت است، شما يار واقعي دولت هستيد نه روزنامه‌هايي نظير... (18/4)

2332- پيام از كرج. آقاي رئيس‌جمهور گفته بودند تورم در كشورهاي اطراف دو برابر ايران است و برخي مسئولان هم مي‌گويند تورم دامنه جهاني دارد. مي‌خواستم بگويم يك هفته پيش تورم در كشورهاي كويت و سنگال و كنيا زير 5 و زير 10 درصد بود يعني كويت 9/3، كنيا 4 درصد و سنگال 9 درصد بود و مطلب جديدي در تله تكست آمده كه در مورد كويت مطلب نوشته بود و اين دفعه در مورد مونته‌نگرو است. تورم در كشور مونته‌نگرو 4/3 درصد است مي‌خواستم به اطلاع خوانندگان برسانم اين طور برداشت كردم اين مطلب را از منابع خارجي نگرفتند. از تله تكست تلويزيون خودمان است. (18/4)

آفتاب يزد: آقاي رئيس جمهور گفتند تورم در بعضي كشورها دو برابر شده است. مثلا‌ در يك كشور قبلا‌ 2 درصد بوده حالا‌ به 4 درصد رسيده است.

1236- وزير بازرگاني در تلويزيون با استناد به اينكه در سه ماهه اول سال وزن واردات كاهش و ارزش آن افزايش يافته نتيجه‌گيري كردند كه قيمت‌هاي جهاني بالا‌رفته است، در صورتي كه اين اختلاف از اين جهت است كه قبلا‌ مواد اوليه كه وزن بيشتر و قيمت كمتري دارند وارد مي‌شد و حالا‌ محصولات آماده به مصرف كه سبك‌تر و گران‌ترند، والا‌ بسياري از محصولات خارجي كه ما مرتبا مصرف مي‌كنيم هيچ كدام به اندازه كالا‌ و خدمات ايراني طي اين سالها گران نشده است. (18/4)

آفتاب يزد: نه سخن آقاي وزير بازرگاني مي‌تواند يك حكم كلي باشد نه پاسخ شما به ايشان!

1613- براي انتخابات رياست جمهوري در سال آينده اگر هر سه آقايان احمدي‌نژاد، لاريجاني و قاليباف مي‌خواهند داوطلب شوند خوب است يكي از آنها خود را از جبهه اصلاح طلب معرفي كند تا آراء بيشتر تقسيم شود. (18/4)

1109- از انديمشك تماس مي‌گيرم. از سخنگوي دولت درخواست دارم خدمات افتخارآميز دولت نهم را صراحتا و بدون پروا از طريق رسانه ملي اعلام فرمايند و مردم را از بلاي خانمان سوز شك و شبهه نجات دهند. (18/4)

0203- جالب است همين امسال كه چين 66 ميليارد دلار صادرات نساجي داشته ما بايد اميدوار به 12 ميليارد درآمد كل صنايع پتروشيمي خود بمانيم .اي كاش به جاي صنعت نفت، صنايع قديمي كشورمان را ادامه مي‌داديم. (18/4)

1053- من مي‌دانم كه هيچ مسئولي به سوال من جواب نمي‌دهد، آقاي واحدي خواهشمندم شما جواب بدهيد كه اين كمك‌هاي بلاعوضي كه به كشورهاي ديگر مي‌شود با اجازه مجلس است يا بدون اجازه مجلس؟ در هر صورت چرا علماي ما و مسئولان كشور حرفي نمي‌زنند؟ آيا همه كشورهايي كه پيشرفت كردند، رفتند در كشورهاي ديگر كارخانه ساختند يا كمكهاي بلاعوض كردند؟ پس تكليف جوانان بيكار ما چه مي‌شود؟(19/4)

آفتاب يزد: در سال هاي اخير، مجلس هيچ مصوبه‌اي براي اعطاي برخي كمك‌هاي خارجي نداشته است.

1033- رئيس‌جمهور گفته‌اند كه ملت امريكا دوست ندارند از خزانه آنها صدها ميليارد دلار خرج لشكركشي امريكا شود، اين گفته به جاي خودش درست اما آيا رئيس جمهور اين را نيز مي‌دانند كه اكثريت ملت ايران دوست ندارند پول بيت المال كشورشان به كشورهاي ديگر داده شود، آيا آقاي رئيس‌جمهور اين را مي‌دانند كه من يك كارگر كه با سيلي صورتم را سرخ نگه داشتم هر روز به خاطر نداشته‌هايم كه جزو اسباب اوليه زندگي است بايد پيش خانواده‌ام عرق شرم بر پيشاني‌ام بنشيند و هر روز بايد سرزنش و ملامت شوم و لذا حاضر نيستم حتي يك ريال از پول بيت‌المال كشورم را به كشور ديگر و فردديگري در كشور ديگر حتي اگر احتياج هم نداشته باشم بدهم، حاضر نيستم 7 ميليون تومان به هندي‌ها و پاكستاني‌ها كادو بدهم تا لوله صلح برقرار شود، آن وقت همين كشورها با وقاحت تمام به قطعنامه‌هاي ضدايراني راي دهند! حاضر نيستم يك ريال از پول بيت‌المال كشورم را به كشوري بدهم كه رئيس‌جمهور آن با وقاحت تمام دست مسئول اسرائيلي را مي‌فشارد، جزاير سه‌گانه كشورم را به امارات مي‌بخشد و هزاران مورد ديگر مطمئن هستم خيلي‌ها در ايران هستند كه مثل بنده فكر مي‌كنند، آيا رئيس جمهور اين را مي‌دانند؟ (19/4)

0940- رسانه ملي ما با تبليغات خود به هموطنان القاء مي‌كند كه تمام كشورهاي آسيايي و آفريقايي كشورهاي كم‌اهميتي هستند و در اين ميان مي‌شنويم كه يكي از آنها مثل اردن به جمع كشورهاي تحريم كنندگان پيوسته است واقعا براي ما زجرآور مي‌شود. (19/4)

آفتاب يزد: تا آنجا كه ما مي‌دانيم صدا و سيما و برخي سياستمداران نزديك به دولت نهم، تبحر خاصي در بزرگ كردن بعضي كشورهاي كوچك دارند!

1437- رئيس‌جمهور كشورمان در اجلاس 8D گفتند كه خدمت آقاي رئيس‌جمهور عرض مي‌كنم كه مردم ايران دوست ندارند پول ملت ايران به جيب افغانستان و عراق و هر كشور ديگري برود. مردم ايران دوست ندارند بنزين گران شود. مردم ايران دوست ندارند ماليات بالا‌ برود. ما كه خيلي راحت در مورد امريكا صحبت مي‌كنيم، در مورد مشكلات كشور خودمان نخير. در اجلاس 8D چيزي كه اصلا‌ به آن پرداخته نشد مشكلات تحميل شده بر ملت ايران بوده است. گويا ما بلندگوي منافع كشورهاي ديگر شده‌ايم. پس مردم ايران چه؟ (19/4)

1443- افاغنه كه از آنها 30 سال به عنوان مهمان پذيرايي كرديم و الان به كـشور خودشان به خاطر استفاده از امكانات ايران و درآمدي كه دارند بازنمي‌گردند، اينها 67 هزار شغل در سيستان و بلوچستان اشغال كرده‌اند و اگر يك روزي توطئه‌اي عليه ايران صورت بدهد، آيا فكر نمي‌كنيد بعضي افاغنه‌اي كه اينجا هستند به خاطر پول با امريكا همكاري كنند؟ آيا وجود اينها براي امنيت داخلي ما خطرساز نيست؟ (19/4)

آفتاب يزد: بدون آنكه هيچ‌يك از افغاني‌ها را به همكاري با امريكا يا هر كشور ديگري عليه ايران متهم كنيم، اين ديدگاه قبلي خود را تكرار مي‌كنيم كه با توجه به پايان يافتن جنگ در افغانستان دليلي براي تداوم حضور آنها در كشورمان وجود ندارد.

1759- از نهاوند تماس مي گيرم، خواستم به اين نمايندگان مجلس و به آقاياني كه در دولت هستند بگويم آيا كسي نيست كه از اين وزير آموزشو پرورش بپرسد كه ديواري كوتاه تر از اين مدير و معاونان و فرهنگيان پيدا نكرده اند آخر مدرسه اي كه 350 دانش آموز دارد چرا بايد معاون نداشته باشد؟ اگر يك كلا‌س يك روز معلمش مرخصي باشد اين مدير بايد چه كار كند و چطور مدرسه را اداره كند ؟ از آن طرف هم حق و حقوق معاونين و مديران را كم كرده اند ، آيا نمايندگان مجلس نمي توانند از آقاي وزير بپرسند كه چه كار با آموزش و پرورش مي كنند . اگر اين كارها را بكنند آيا فكر نمي كنيد با اين وضع مدارس ، در آينده بايد چندين برابر رقم هاي فعلي را براي اصلا‌ح عده اي از دانش آموزان هزينه كنند كه مدرسه نتوانسته است آنها را به خوبي كنترل كند؟

1815- ساعت 6 صبح روز 13/4 همسرم را جهت آزمايشاتي به آزمايشگاه بردم و به وي كمك كردم كه داخل آزمايشگاه برود درب ماشين باز بود حتي شيشه هاي ماشين هم پايين بود به محض مراجعت به محل پارك ماشين ديدم كه يكي از ماموران مبلغ 30 هزارتومان مرا جريمه كرد حتي به بازبودن در ماشين و پايين بودن شيشه ها هم توجهي نكرد، در تمام دنيا پليس به مردم و بيماران كمك مي كند ولي اين شخص فقط در اطراف محل آزمايشگاه مي چرخيد و مراقب بود كه چه كسي بيمارش را داخل آزمايشگاه مي برد كه بلا‌فاصله او را جريمه كند . البته مبلغ جريمه در مقايسه با هزينه درمان مبلغ ناچيزي است . (18/4)

آفتاب يزد : آدرس آزمايشگاه در روزنامه موجود است .

1604- قهرمانان رشته هاي مختلف ورزشي از امكانات اين مملكت استفاده كرده اند و به قهرماني رسيدند و به قدر كافي و اضافه بركافي هم ثروت اندوخته اند حالا‌ نوبت آنهاست كه به اين مملكت خدمت كنند نه با پول، بلكه رايگان و به خاطر امكاناتي كه از اين مملكت استفاده كردند، لطفا در اين مورد سرمقاله اي بنويسيد. (18/4)

1216- داروي تركيبي را در استان لرستان با هيچ كدام از دفترچه هاي بيمه نمي دهند ولي استانهاي همجوار با دفترچه مي دهند. (18/4)

1553- گفته مي شود كه به سرمربي تيم ملي براي هر سال 500 ميليون تومان يعني ماهي حدود چهل و خرده اي ميليون تومان براي سرپرستي تيم منظور شده است. بر فرض كه تيم ايران در دنيا و المپيك هم اول شد، در حال حاضر اين موضوع چه نفع مالي و سياسي و تجاري براي ايران دارد كه از بيت المال اين مملكت اين پول را به او مي دهند؟ اكثر اين ملت حقوقي 200، 300 هزار توماني مي گيرند و عده‌اي در فقر مطلق هستند. مملكتي كه اكثر افراد آن در فقر و بدبختي و ضعف مالي زندگي مي كنند قهرمان نمي خواهند ، از طرفي سرپرست هرچه كه باشد از امكانات اين ملت استفاده كرده و قهرمان شده، اينها ديگر افتخار است، از خارج كه خرج نكردند الا‌ن بايد به مردم و مملكت خدمت كنند، اين پول را چرا بايد به سرپرست بدهند؟ مربيان خارجي از باشگاه هاي خودشان استفاده مي كنند نه از بيت المال .(18/4)

1812 - دوچرخه سوار آستارايي هستم. در نظر دارم به منظور حمايت از حقوق كودكان سرطاني دنيا، با دوچرخه ركاب بزنم، من عضو انجمن حمايت از حقوق كودكان هستم با هزينه خودم دور ايران را در حمايت از محيط زيست واگذاري درياي خزر ركاب زدم و در نظر دارم با هزينه شخصي و براي اتحاد و صلح جهاني و حمايت از محيط زيست سالم، دور اروپا را ركاب بزنم تا تشويقي براي جوانان ميهن عزيزمان باشد كه همه جوانان به سوي ورزش و خدمت به كشور بشتابند. (18/4)

آفتاب يزد: براي شما آرزوي موفقيت داريم.

1719- من گله اي داشتم از مسئولا‌ن پيوند اعضا، اين همه تبليغ مي كنند جواني يا كسي كه فوت كرده اعضايش را اهدا كند من به شخصه به شماره تلفن مسئول پيوند اعضا زنگ زدم به من گفتند 7 ماهه فرم ارسال مي شود آن فرم را پر كنم بفرستم معلوم نيست چه موقع كارتم بيايد، شايد در طول اين 7 ماه من مردم و يا نظرم عوض شد. (18/4)

1350- معمولا‌ در همه زبانها به كارگيري واژه‌هاي بيگانه امري عادي است، ولي اين كار به عمد بلكه به ناچار و به علت نبود واژه هاي جايگزين صورت مي گيرد، اما در كشور ما بعضي افراد با آنكه مي توانند به‌‌‌‌‌جايبه كارگيري از واژه‌هاي سخت و دشوار عربي به راحتي جايگزين فارسي آن را به كار برند اين كار را نمي كنند به نمونه‌هايي از اين واژه ها توجه فرمائيد، معارف، اتخاذ، مسدود، اطفال ، تعامل، ارسال، احداث، تردد، تفحص ، توديع ، طبخ ، توصيه، تعلم و تعليم، استفسار و غيره، از همه هم ميهنان به ويژه روزنامه نگاران گرامي خواهشمندم در حد امكان از به كارگيري واژه هاي بيگانه و از جمله عربي خودداري نمايند، ما مسلمانيم ولي عرب نيستيم. (18/4)

آفتاب يزد: سپاسگزار مي شويم كه همراهان انديشمند روزنامه، همراه با گلا‌يه هاي اينچنيني، جايگزين هاي پذيرفتني براي اين واژه ها نيز به ما بگويند.

1244- در مورد كارت سوخت آژانس‌ها خواستم بگويم، هستند كساني‌كه مي‌خواهند ماشينشان را بفروشند و از آژانس‌ها بروند كه در اين وضعيت كارت سوختشان مي‌سوزد، بنابراين مدام سهميه كم مي‌شود و فقط كساني مي‌مانند كه سهميه سوخت دارند. خوب اگر كسي كه در آژانس كار مي‌كند بخواهد ماشينش را عوض كند، تكليف كارت سوختش چه مي‌شود؟ (19/4)

1115- از وزير علوم خواهشمندم سري به دانشگاههاي معتبر سختگير از جمله دانشگاه صنعتي اصفهان، دانشگاه شريف، اميركبير، خواجه نصير، علم و صنعت و ... بزنند و آمار دانشجوياني كه افت تحصيلي نسبت به رتبه‌شان پيدا كرده‌ و كساني كه افسردگي گرفته‌اند را بگيرند و دليل آن را بيابند. به نظرم دليل آن را بايد از خانواده‌هاي دانشجويان سوال كنند. اين دانشجويان با اين همه زحمت و سختگيري استادان مي‌خواهند درس بخوانند و بعد هم بيكار بمانند.(19/4)

0637- الا‌ن حدود 5 روز است كه تلفن من با اينكه حق اشتراك و آبونمان را هم پرداخت كردم قطع است و هرچه از طريق 17و غيره پيام مي دهم متاسفانه براي درست كردنش اقدام نمي كنند. ناچار خودم به منطقه رفتم، در هر اتاق بعضي از متخصصين مشغول انتقال بلوتوث به موبايل هاي هم بودند، من نمي‌گويم اين كار را نكنند چون پليس نيستم ولي ضمن بازي بلوتوث مشكل تلفن ما را هم حل كنند.(19/4)

آفتاب يزد: اي كاش شماره تلفن خود را هم اعلام مي‌كرديد، به هر حال آدرس منطقه مخابراتي موردنظر در روزنامه موجود است.

0118- از خيايان دكتر شريعتي اول خيابان پاسداران تماس مي‌گيرم. علتش هم اين است كه پاسي از نيمه شب گذشته و وارد 19/4 شديم و براي اولين بار است كه ما موقعيت استثنايي نصيبمان شده كه برق و آب آشاميدني و تلفن ثابتمان يك جا قطع است، بنابراين تبريك عرض مي كنم و توفيق وزارت‌ نيرو، مخابرات و ساير دلسوزان و مسئولان را خواهانيم، فقط نمي دانم دعايم را با چه كلماتي بيان كنم كه قابل درج در روزنامه باشد و حمل بر بي‌ادبي نشود.(19/4)

1556- خواستم بگويم امروز وقتي در راه پله ساختمان خودمان خواستم وارد واحد طبقه سوم شوم برق رفت و به خاطر تاريكي مستقيما با ديوار برخورد كردم و بيني‌ام شكست، در طول زندگي‌ام تنها جايي از بدنم كه نشكسته بود همين بيني بنده بود كه آن هم به لطف قطع برق شكست. خواستم با اين تماس از وزير نيرو بابت اين ركورد جديدي كه براي خودم به جاي گذاشتم تشكر كنم. (19/4)

1943- از خوزستان تماس مي‌گيرم. بعضي از كارگران كشت و صنعت نيشكر هفت تپه شوش 5 ماه است كه حقوق نگرفته‌اند. بعضي از اين خانواده‌ها حتي نانشان را هم قرضي ميآورند. هر روز مسئولان مربوطه با وعده‌هاي جورواجور حرف مي‌زنند پس كو عمل؟ به عمل كار برآيد به سخنداني نيست! لطفا چاپ كنيد شايد به گوش مسئولان برسد تا يك كاري بكنند. (19/4)

1129- از روستاي شمشك تماس مي‌گيرم. سه سال است كه شوراي بخش شمشك بودجه‌اي گرفته تا براي اين محله آب بياورد، ولي هنوز از آب خبري نيست. (19/4)

1359- از همدان تماس مي‌گيرم. خواستم بدانم اين آلودگي آب همدان دليلش چيست؟ مي‌گويند علت آن نشت آب فاضلاب به آب شهري است. آيا واقعيت دارد؟ اگر چنين است چرا به مردم نمي‌گويند تا فكري براي خود بكنند؟ (19/4)

1444- پرداخت يارانه‌ها به صورت نقدي كه الان طرح آن را در سيستان و بلوچستان ريخته‌اند، برگه‌هايي در سطح شهر اداره پست پخش كرده كه ملاحظه مي‌شود اكثر افراد ثروتمند با گرفتن اين برگه‌ها و پر كردن آنها چنين وانمود مي‌كنند كه نياز به اين يارانه‌ها دارند. در صورتي كه بعضي افاغنه هستند كه شناسنامه قلابي گرفته‌اند و كارت ملي هم از روي همان شناسنامه درست كرده‌اند و از آن استفاده مي‌كنند. اين درحالي است كه اين يارانه‌ها حق افراد محروم و فقير است. آيا دولت فكري به حال اين افراد محروم كرده است؟ (19/4)

1320- بنده يك سرهنگ بازنشسته هستم. از اين مقالاتي كه در روزنامه‌تان مي‌نويسيد و درددل مردم را اعلام مي‌كنيد، بسيار متشكرم. بنده در سال 1340 از دانشكده افسري فارغ التحصيل شدم با 820 تومان. صدتومان در تهران كرايه خانه مي‌دادم و با 720 تومان زندگي مي‌كردم. حالا‌ همان افسري كه از دانشكده افسري فارغ التحصيل مي‌شود، 360 هزار تومان حقوق مي‌گيرد كه اين مبلغ كرايه خانه‌اش هم نمي‌شود. (19/4)

1209- در مورد بنزين كه به بعضي‌ها مي‌دهند و به بعضي‌هاي ديگر نمي‌دهند خواستم بگويم اين كساني كه ماشين‌هاي 100 ميليوني و 50 ميليوني دارند، اينها آدم‌هاي عادي نيستند، اينها يا به كار تجارت يا دلالي مشغول هستند، يا پزشك يا جراحند و يا كارخانه‌دار هستند. اگر 5 درصد به مخارجشان اضافه شود، 5 درصد روي جنس‌ها و خدماتشان مي‌كشند. احتياج نيست آدم دكتراي اقتصاد داشته باشد تا اينها را بفهمد. (19/4)

1055- از قم تماس مي‌گيرم. درحالي كه در امريكا يك زن در بيمارستان جان مي‌دهد تلويزيون و شبكه‌هاي مختلف، آن را با آب و تاب پخش مي‌كنند، ولي در رابطه با بازار قم كه يك نفر با چاقو عده‌اي از مردم را مجروح كرد هيچ خبري مخابره نشد، جالب است بدانيد قبل از آنكه يكي از روزنامه‌هاي قم اين مطلب را به چاپ برساند مردم به وسيله بلوتوث موبايل از قضيه مطلع شدند. (19/4)

1022- راجع به مرخصي وكلاي مردم در مجلس مي‌خواستم صحبت كنم، طبق صحبت‌هاي آنها كه خودشان را خادمين مردم به حساب ميآورند چنانچه مي‌دانيد مرخصي سالانه براي هر كسي بعد از 6 ماه خدمت شروع مي‌شود كه آن هم در حد 30 روز است با احتساب مرخصي‌هاي روزانه‌اي كه مي‌روند يعني اگر كسي 5 روز مرخصي روزانه برود از مرخصي سالانه‌اش كم مي‌شود، حال من مي‌خواهم ببينم با توجه به اين مسائل، چرا اين قدر در اين موقعيت حاد و مشكلات مملكت، اين آقايان دو تا 15 روز در تابستان هم مي‌خواهند به مرخصي بروند و حتي حاضر نيستند اين مرخصي را استفاده نكنند و يا اينكه حداقل يك 15 روز تابستان و 15 روز را هم 6 ماه بعد بروند.(19/4)

از تهران تماس مي‌گيرم. كاركنان 118 مركز مخابرات پيروزي براي گرفتن دستمزد، بيشتر از ديگران عرق مي‌ريزند! بايد گفت كه از اول تابستان كولرها خراب شده است و به هر مسئولي مراجعه مي‌كنيم نتيجه‌ نمي‌گيريم البته بايد قدر محبت برخي از آنان را هم دانست به خاطر اينكه در بعضي روزها كه هوا زياد گرم مي‌شود، خانم‌هاي باردار و افراد مسن اجازه دارند حدود نيم ساعت زودتر از پايان وقت اداري به منزل بروند.

1624- دبير بازنشسته و 62 سال سن دارم و از تهران تماس مي‌گيرم.آقاي رئيس‌جمهور محترم در سفر به يكي از كشورهاي خارج، در سوال يكي از خبرنگاران در مورد استفاده از ماهواره جواب دادند كه در كشور ما استفاده از ماهواره آزاد است، اما در هفته‌هاي گذشته نيروي انتظامي باغ فيض به طور كتبي به همه مجتمع‌هاي مسكوني پونك اخطار داده كه با دارندگان ماهواره قاطعانه برخورد خواهد كرد و استفاده از آن غيرقانوني و جرم محسوب مي‌شود، خواهشمند است از مسئولان مربوطه سوال بكنيد تا تكليف ما مشخص شود. (17/4)

1535- پس از برخي حواشي مرتبط با مسئله هسته‌اي كشورمان گويا موضوع پرداخت يارانه‌ها به صورت نقدي فعلا‌ نقل محافل شده و همه را مشغول و سرگرم اين مساله بسيار مبهم و پيچيده نموده است، مساله‌اي كه احيانا كارشناسان هم نخواهند توانست به سرعت آن را حل كنند، پرداخت يارانه‌ها به صورت فعلي چه اشكالي دارد كه بخواهيم يك روش تجربه نشده را به كار گيريم؟ آيا مسئولان فكري براي آپارتمان نشين‌ها كرده‌اند كه در مورد مشاعات مثل كنتورهاي آب، گاز و برق چه ماجراهايي پيش خواهد آمد؟ در هر آپارتماني هميشه واحدي خالي است بعضي ساكنين فوق‌العاده بدحساب و بعضي‌ها به طور موقت در واحد خود سكونت دارند يا اداري مي‌باشند آيا مي‌دانيد چه فاجعه و برخوردهاي زشت و غيراخلاقي در مورد محاسبات بروز خواهد كرد؟ (17/4)

پاسخ روابط عمومي و اطلا‌ع‌رساني قوه قضائيه

با احترام، در پاسخ به پيام تلفني مندرج در صفحه 11 مورخ 13/4/87 آن روزنامه با كد 1559 اعلا‌م مي‌نمايد: اگر چه براساس اصل هشتاد و ششم قانون اساسي جمهوري اسلا‌مي ايران، نمايندگان مجلس در مقام ايفاي وظايف نمايندگي، در اظهار نظر و راي خود كاملا‌ً آزادند و نمي‌توان آنها را به سبب نظراتي كه در مجلس اظهار كرده‌اند يا آرايي كه در مقام ايفاي وظايف نمايندگي خود داده‌اند، تعقيب يا توقيف كرد، ليكن به تصريح ماده سه قانون مجازات اسلا‌مي، قوانين جزايي در باره كليه كساني كه در قلمرو حاكميت زميني، دريايي و هوايي جمهوري اسلا‌مي ايران مرتكب جرم (هر فعل يا ترك فعلي كه قانون براي آن مجازات تعيين نموده است) شوند، اعمال مي‌گردد.
 سه شنبه 25 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن