تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زبان مؤمن در پس دل اوست، هرگاه بخواهد سخن بگويد درباره آن مى‏انديشد و سپس آن را...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815174854




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مسكن مهر يا مسكن متري،كداميك


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: مسكن مهر يا مسكن متري،كداميك
اختصاصي/تفاوت ها از كجا تا كجا؟تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز:مسابقه اي بين دولت و شهرداري تهران براي خانه دار شدن مردم آغاز شده است كه با تبليغات گسترده اي كه در اين زمينه انجام شده است دولت براي مسكن مهر شهرداري تهران براي مسكن متري، اين سوال براي مردم ايجاد شده است كه از پيوستن به كدام طرح زودتر صاحب مسكن مي شوند.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران،در بررسي اجمالي ماهيت هر دو طرح مي توان به تفاوت هايي دست يافت كه مسير را براي انتخاب شهروندان آسان مي كند.

1-در هيچ كدام از دو طرح اعلام شده قيمت تمام شده مسكن مشخص نيست.

2-سرمايه اوليه براي ورود به طرح مسكن متري بايد حداقل 4 ميليون و 500 هزار تومان باشد در حاليكه در مسكن مهر يك ميليون تومان بيشتر نياز نيست.

3-در طرح مسكن متري افراد مي تواننددر هر مقطع از پروژه انصراف دهند و پول شان را با كسب سود 7 تا 5/19 درصد دريافت كنند اما در پروژه مسكن مهر هنوز ضوابط مشخص براي انصراف دهندگان و محاسبه سود يا جريمه آنها اعلام نشده است.

4-در طرح مسكن متري امكان واگذاري امتياز به غير وجود دارد در حاليكه در مسكن مهر هرگز اين امكان وجود ندارد.

5- طرح مسكن متري مناسب كساني است كه به صورت فوري نياز به خريد مسكن ندارند چرا كه اين افراد مي توانند از اين طريق و در ظرف سه سال صاحب يك آپارتمان شوند.

در طرح مسكن مهر ظرفيت براي تهران 250 هزار نفر است و در طرح مسكن متري ظرفيت 5500 واحد در تهران تعيين شده است.

هر دو طرح دولت و شهرداري به نوعي براي گروه هاي كم در آمد در نظر گرفته شده با اين تفاوت كه در طرح فروش متري مسكن مهر لازم نيست افراد بدون خانه و متاهل باشند.

انتهاي پيام//
 دوشنبه 24 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن