تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به خدا قسم سه چيز حق است: هيچ ثروتى بر اثر پرداخت صدقه و زكات كم نشد، در حق هيچ كس ستم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815353160




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو هيات رييسه مجلس: اقدام آمريكا براي تشديد تحريم‌ها عليه ايران اقدامي انفعالي است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: عضو هيات رييسه مجلس: اقدام آمريكا براي تشديد تحريم‌ها عليه ايران اقدامي انفعالي است
حميدرضا حاجي بابايي روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار سياسي ايرنا، با اشاره به مذاكرات آتي دبير شوراي عالي امنيت ملي و مسوول سياست خارجي اتحاديه اروپا گفت: آمريكا به دليل فضاي انتخاباتي حاكم بر اين كشور، در يك وضعيت انسداد سياسي قرار گرفته و ناگزير است كه اقداماتي را براي خروج از اين انسداد برنامه ريزي كند.

وي با اشاره به تاكيد مقامات آمريكا بر تعليق غني‌سازي اورانيوم از سوي جمهوري اسلامي ايران اظهار داشت: به دليل آنكه اين خواست آمريكا از سوي ايران پذيرفته نشد، اين كشور در تلاش است تا در چند ماه آينده به شكلي عمل كند كه مردم اين كشور در آستانه انتخابات رياست جمهوري احساس شكست واضحي را در برابر ايران نداشته باشند.

حاجي بابايي افزود: با توجه به شرايط حاكم در آمريكا اقدامات و فشارهاي اين كشور بر ضد ايران در آستانه انجام مذاكرات جليلي -سولانا در ژنو، يك امر كاملا طبيعي و يك عكس العمل و حركت انفعالي است.

عضو هيات رييسه مجلس يادآور شد: همزمان با سولانا در سفر اخير خود به تهران و ارايه بسته پيشنهادي گروه ‪ ،۵+۱‬ايالات متحده بحث اعمال تحريم‌هاي بيشتر اقتصادي عليه ايران را دنبال كرد. ضمن اينكه تهديدهاي نظامي رژيم صهيونيستي براي حمله به تاسيسات هسته‌اي ايران نيز درست در زماني روي داد كه بسته پيشنهادي ‪ ۵+۱‬به ايران ارايه شده بود.

حاجي بابايي اظهار داشت: در آن زمان تحليل‌ها حاكي از آن بود كه با توجه به اين تحريم‌ها و تهديدهاي نظامي، مذاكراتي بين ‪ ۵+۱‬و ايران صورت نخواهد گرفت اما امروز شاهديم كه دو طرف پذيرفته‌اند كه در ‪ ۲۹‬تيرماه جاري بدون پذيرش پيش شرط تعليق از سوي ايران، مذاكراتي را در ژنو ترتيب دهند.

عضو هيات رييسه مجلس تصريح كرد: برگزاري اين دور از مذاكرات نشان مي‌دهد كه اروپايي‌ها احساس متفاوتي نسبت به آمريكايي‌ها در موضوع هسته‌اي ايران دارند. اروپايي‌ها به رغم اينكه مي‌خواهند ايران را تحت فشارهاي تحريم اقتصادي قرار دهند تا غني‌سازي را تعليق كند، تمايل ندارند كه آمريكايي ها ميدان دار كار شوند و دست آمريكا باز باشد.

حاجي بابايي همچنين به آزمايش نسل جديد موشك شهاب سه از سوي ايران در منطقه خليج فارس اشاره كرد و گفت: آمريكايي‌ها بعد از مانور قدرتمندانه جمهوري اسلامي ايران، از موضع‌گيري هاي خود درباره تهديد نظامي ايران عقب نشيني كردند كه نشان مي‌دهد گزينه نظامي براي آمريكايي‌ها كاملا منتفي شده است.

نماينده مردم همدان در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: با توجه به منتفي شدن برخورد نظامي با ايران از سوي آمريكايي ها، اين كشور براي مقابله با تهران راهي جز افزايش قدرت مانور در بحث تحريم‌هاي اقتصادي ايران ندارد.

حاجي بابايي، تصريح كرد: اين راهبرد كاخ سفيد، نشانه شكست و عقب نشيني آمريكا و رژيم صهيونيستي در مقابله نظامي با ايران است.

اين عضو هيات رييسه مجلس با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران از همه امكانات خود براي كاهش اثرات تحريم‌ها و محدوديت‌ها به كار مي‌گيرد، اظهار داشت: ايران ضمن استفاده از موقعيت‌هاي سياسي و جغرافيايي خود در مقابله با اين تحريم ها، ارتباطات خود را با كشورهاي مختلف برقرار كرده تا از محدوديت‌هاي اقتصادي كه آمريكا دنبال مي‌كند، بكاهد.

حاجي بابايي تلاش مقامات كاخ سفيد براي تشديد تحريم‌هاي اقتصادي عليه ايران را با مساله انتخابات رياست جمهوري اين كشور مرتبط دانست و گفت:
نومحافظه كاران آمريكا نمي‌خواهند در موضوع هسته‌اي ايران كوتاه بيايند زيرا به شدت نيازمند ژست قدرت در داخل آمريكا هستند.

اين عضو هيات رييسه مجلس به حذف پيش شرط تعليق از مذاكرات آتي جليلي - سولانا اشاره كرد و گفت: آمريكايي‌ها به دنبال افزايش فشارها بر ايران هستند اما كشورهاي اروپايي‌ها مي‌خواهند كه در كنار اين افزايش فشارهاي سياسي و اقتصادي، به شكلي عمل كنند كه ميدان مانور و قدرت نمايي را به آمريكايي‌ها ندهند.

حاجي بابايي تاكيد كرد: اينكه آمريكايي‌ها مخالفتي با برگزاري مذاكرات جليلي- سولانا ندارند، بيانگر اين است كه اروپا در حال اظهار وجود در مساله هسته‌اي ايران است.

وي گفت: با توجه به اينكه نقش اروپا در موضوع عراق از سوي آمريكايي ها تحقير شد، كشورهاي اروپايي مي‌خواهند كه در موضوع هسته‌اي ايران بخشي از گذشته را جبران كرده و در عرصه بين‌الملل ابراز قدرت كنند.

عضو هيات رييس مجلس تاكيد كرد: مذاكرات جليلي - سولانا بيانگر اين است كه طرف مقابل به يك انسداد رسمي رسيده و براي شكستن اين انسداد نياز به اين مذاكره و گفت و گو هست.
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن