تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): مؤمن را بر مؤمن، هفت حق است. واجب ترين آنها اين است كه آدمى تنها حق را بگويد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815557641




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با اكثر اعضاي دولت احمدي‌نژاد ملاقات كردم


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: با اكثر اعضاي دولت احمدي‌نژاد ملاقات كردم


سياست‌خارجي- گروه سياسي:
هوشنگ اميراحمدي كه خود را رئيس انجمن دوستي ايران و آمريكا معرفي مي‌كند، طي ‌گفت‌و گويي مفصل با روزنامه‌همشهري عصر گفت كه حضور مجددش در تهران بنابر تمايل خود او صورت گرفته است.

وي اگرچه تلويحا تصريح كرد به جهت طرح گشايش دفتر حافظ منافع آمريكا در تهران و بحث‌هاي پيرامون آن راهي ايران نشده، اما در عين حال خاطر نشان كرد كه قبل از آنكه به تهران بيايد با برخي مقامات رسمي ايالات متحده ديدار و در اين باره گفت‌وگو كرده است.

اميراحمدي همچنين از ديدار چند روزه خود با شائول موفاز معاون نخست‌وزير اسرائيل خبر داد كه به درخواست آنها در نيويورك صورت گرفت.

موفاز چندي قبل در اظهاراتي مغرضانه گفته بود چنانچه ايران برنامه هسته‌اي خود را متوقف نكند، اسرائيل به ايران حمله خواهد كرد. به گفته اميراحمدي وي به همين خاطر با تشريح مواضع واقعي نظام جمهوري‌اسلامي ايران درخصوص مسئله اسرائيل و فلسطين نسبت به پيامد هرگونه حمله‌اي به ايران از سوي اسرائيل به موفاز هشدار داده است.

حاشيه و متن سفر قبلي هوشنگ اميراحمدي بخشي ديگر ازگفت‌وگوي همشهري عصر را تشكيل مي‌دهد كه نكات خواندني دارد. وي ضمن آنكه لطف آقاي احمدي‌نژاد رئيس جمهوري جهت فراهم كردن مقدمات سفرش به ايران را يادآور مي‌شود مي‌گويد كه حضور پيشين او نه به دعوت رحيم مشايي معاون رئيس‌جمهور بلكه به سفارش مقام بالاتر؛ يعني شخص احمدي‌نژاد صورت گرفت.

اميراحمدي در عين حال كه تصريح مي‌كند در سفر قبلي خود تقريبا با تمام اعضاي كابينه رئيس دولت ديدار و گفت‌وگو داشته است، مي‌افزايد كه تا اين لحظه ديدار مجددي با مسئولان كشور نداشته هرچند كه هميشه قراري براي انجام ملاقات هست ولي بايد ديد چه پيش مي‌آيد.

رئيس انجمن دوستي ايران و آمريكا در بخشي ديگر از گفت‌وگو در خصوص احتمال برقراري رابطه ايران و آمريكا با تاكيد بر اهميت اين موضوع، مي‌گويد: در حال حاضر برخي با قد و قواره كوچكشان در اين زمينه اظهار نظر مي‌كنند.

وي در ادامه بزرگترين چالش اسرائيل را نه اعراب بلكه ايران مي‌داند كه آنها هم زيركانه اين موضوع را بردوش آمريكا منتقل كرده‌اند. اميراحمدي همچنين با تاكيد بر اينكه نه جاسوس است و نه خائن مي‌گويد: عاشق ايران است و درباره رابطه آمريكا با ايران حتي اگر حامل پيام رسمي هم نباشد، حامل حرف است.

اميراحمدي نهم تيرماه در فاصله‌اي كمتر از چهارماه مجددا به ايران آمد. مشروح اين مصاحبه را مي‌توانيد فردا در روزنامه همشهري عصر بخوانيد.

تاريخ درج: 23 تير 1387 ساعت 13:34 تاريخ تاييد: 23 تير 1387 ساعت 15:31 تاريخ به روز رساني: 23 تير 1387 ساعت 15:26
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن