تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):روزه سپرى است از آفت هاى دنيا و پرده اى است از عذاب آخرت.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806867308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش فارس از امضاي تفاهمنامه بين معاونت سينمايي و وزارت بازرگاني؛ جايزه سازمان توسعه تجارت به صادرات محصولات سنيمايي


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: گزارش فارس از امضاي تفاهمنامه بين معاونت سينمايي و وزارت بازرگاني؛ جايزه سازمان توسعه تجارت به صادرات محصولات سنيمايي
خبرگزاري فارس: مدير سازمان توسعه تجارت اعلام كرد: ما در پاسخ به درخواست آقاي جعفري‌جلوه اعلام مي‌كنيم كه به صادرات محصولات هنري جايزه مي‌دهيم چون معتقديم صادرات هنري و سينمايي مي‌تواند در صدر صادرات كشور قرار بگيرد.


به گزارش خبرنگار سينمايي فارس، صبح امروز در ساختمان شماره 2 وزارت بازرگاني، تفاهم‌نامه‌اي في‌مابين معاونت امور سينمايي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و وزارت بازرگاني و مركز ملي فرش ايران امضا شد.
بر اساس اين گزارش، در اين مراسم محمد‌رضا جعفري جلوه (معاون امور سينمايي)، محمد آفريده (مديرعامل مركز گسترش سينماي مستند و تجربي)، مهدي غضنفري (رياست سازمان توسعه تجارت)، مرتضي فرجي (معاون وزير بازرگاني و مديرعامل مركز ملي فرش ايران) حضور داشتند.
در ابتداي اين مراسم، محمد حقيقي مسئول دبيرخانه تفاهمات بين بخشي معاونت سينمايي اظهار داشت: حدود يك سال است كه موضوع امضاي تفاهم‌نامه در ارتباط با سينما و مجموعه‌هاي بازرگاني در حال انجام است. ما بسيار خوشحاليم كه در موضوع بحث صادرات غيرنفتي ارتباط با سينما برقرار شده است چون اين امر مي‌تواند به بدنه سينما كمك كند.
وي جزئيات اين تفاهم‌نامه را كه مجري آن مركز گسترش سينماي مستند و تجربي است برشمرد و گفت: مركز گسترش سينماي مستند امروز قرار است تفاهم‌نامه‌اي با مجموعه بازرگاني، تجارت و فرش امضا كند تا در عرصه فيلم‌هاي كوتاه، مستند، انيميشن و سينمايي محصولات خوبي را توليد نمايد.
بر اساس اين گزارش، متن تفاهم‌نامه معاونت سينمايي و سازمان توسعه تجارت ايران و سازمان مركز فرش ايران قرائت شد.
در اين تفاهم‌نامه تقويت و همكاري‌هاي متقابل جهت نيل به اهداف عاليه جمهوري اسلامي ايران در عرصه اقتصاد و فرهنگ كمك به بسط و گسترش فرهنگ اقتصاد غيرمتكي، نمايش توسعه تجارت و توانمندي‌هاي صادراتي فرش دستباف ايران به كمك رسانه سينما از جمله اهداف اين تفاهم‌نامه ذكر شده است.
در ادامه، محمد‌رضا جعفري جلوه با تبريك ايام ماه رجب و ولادت با سعادت امام علي (ع) اظهار داشت: به بركت اين ايام قدمي موثر در تعامل في‌مابين و بين بخشي كه اصلي‌ترين نيازهاي ما در رشد و توسعه است كه اتفاق نخواهد افتاد مگر از طريق به اجرا درآوردن تعاملات بين بخشي و شناخت مسئوليت‌هاي في‌مابين.
وي به ديدار سينماگران با مقام معظم رهبري در سال 85 اشاره كرد و گفت: در بيانات ظريف، دقيق و عميقي كه ايشان داشتند يكي از نكات مهم و البته مغفول مانده در اكثر ايام اشاره به رابطه متقابل و في‌مابين ذي‌نفع سينما و ذي‌نقشان سينما بود. وقتي فرمودند هنگامي كه محصول اثر يك سينماگر ارزيابي شود و در آن فراز و فرودهايي به وجود مي‌آيد و غنا و كاستي‌هايي در آن مشاهده مي‌شود، بايد ديد كه آيا مجموعه عناصري كه بايد در اين عرصه انجام وظيفه مي‌كردند آيا نقش خود را ايفا كرده‌اند يا خير.
«جعفري‌جلوه» تصريح كرد: براي اينكه سينماگران مطالبات درخواست شده را به مرحله عمل برسانند نيازمند حمايت هستند و اينجاست كه مشخص مي‌شود ما دچار آسيب و فاصله بوده‌ايم. مطالبه‌كنندگان بايد در اين بخش نقش خود را ‌بشناسند و آن را به مرحله عمل كشانند. شناختي كه هر ذي‌نفع از سينماي كشور بايد به آن دست پيدا كند و طيف وظايف خود را بازشناسي كند.
وي با اشاره به بازشناسي و برنامه‌ريزي بين بخشي در معاونت سينمايي گفت: اين اتفاق در دو حركت و در يك تنظيم و تدوين، در قالب كتابي با عنوان «طرحي براي اكنون» انجام شد كه در دسترس ما است و به همه دستگاه‌هاي كشور تقديم خواهد شد. حركت دوم نيز ايجاد دبيرخانه‌اي براي محقق كردن تفاهم‌نامه‌هايي كه به زعم ما در آن كتاب تمامي مفاهيم آنها درج شده است.
معاون امور سينمايي يكي از عرصه‌هاي پيشقدم در حوزه تعاملات بين بخشي را وزارت بازرگاني دانست و گفت: وزارت بازرگاني به ويژه در مركز ملي فرش ايران، اقدامات اجرايي خوبي را دنبال كرده‌اند كه محصول بهره‌گيري از دانش‌ مشاوران هوشمندي بود كه به آنها ياري رساندند.
به گزارش فارس، در ادامه، جعفري جلوه خواستار رونق صادرات محصولات سينمايي با عنوان كالاي غير نفتي شد و افزود: يكي از نكات بسيار مهم و قابل اعتنا در روابط بين بخشي حمايت از صادرات كارهاي فرهنگي و هنري به عنوان كالاي غيرنفتي است كه اين با توجه به مزيتي كه سينما از آن برخوردار است، جايگاه قابل اعتنايي كه در منطقه و جهان دارد و نيازي كه مخاطبان به اين سينما در خود احساس مي‌كنند، تعريف مي‌شود.
وي افزود: كافي است كه اين ضعف در صادرات كالاي فرهنگي غلبه كند و با مساعدت فعالان اين امر، سامانه‌اي شكل دهيم كه به عنوان صادرات جدي و اثرگذار سمعي و بصري از آن ياد كنيم.
در ادامه، مهدي غضنفري به نمايندگي سازمان توسعه تجارت ايران ضمن قدرداني از زحمات رئيس سازمان ملي فرش ايران وزير بازرگاني معاونت امور سينمايي، منوچهر محمدي و محمد آفريده گفت: 29 مهرماه روز ملي صادرات است كه ما هر سال آن را گرامي مي‌داريم. سال گذشته در همين روز بود كه راديو تجارت را با همكاري سازمان توسعه تجارت و معاونت صدا و سيما افتتاح كرديم و براي اولين بار صدايي پخش شد كه مي‌گويد تجارت چقدر مهم است.
غضنفري در ادامه گفت: آرزوي ما اين بود كه در كنار صدا، تصوير يا فيلم را در خدمت اين مقصود قرار دهيم، چرا كه مقام معظم رهبري فرمودند كه آرزوي من اين است كه روزي درهاي چاه‌هاي نفت بسته شود و ما اقتصاد بدون اتكا به نفت را تجربه كنيم.
وي بر صادرات غيرنفتي تاكيد كرد و گفت: ما نافذ‌ترين و تاثير‌گذارترين ابزار را براي تمركز بر صادرات غيرنفتي هنر مي‌دانيم. ما تهاجم فرهنگي را جدي گرفتيم و از هنرمندان خواستيم كه به آن بپردازند، اما تهاجمي كه به بازار ما مي‌شود هيچ وقت در هيچ فيلمي ديده نشد.
وي گفت: چرا بايد كالاهاي چيني در بازارهاي ما وجود داشته باشد؟ در اين راه چقدر هنرمندان ما اين مسئله را نشان دادند و شيوه مصرف ما را اصلاح كردند؟هنرمندان مي‌توانند به ما بگويند كه چگونه يك كالا را بهتر معرفي كنيم و اجتماعي برون گرا داشته باشيم.
مدير سازمان توسعه اعلام كرد كه به كالاهاي سينمايي كه امكان صدور مي‌يابند،جايزه‌اي تخصيص خواهد يافت. وي گفت: ما در پاسخ به درخواست آقاي جعفري‌جلوه اعلام مي‌كنيم كه به صادرات محصولات سينمايي جايزه مي‌دهيم. ما به مقدار 12 درصد ارزش هنري محصولي كه در سال 84 صادر شده‌،جايزه‌اي اهدا كرديم، در سال 85 نيز معادل 10 درصد و سال 86 معادل 8 درصد. چون معتقديم صادرات هنر مي‌تواند در صدر صادرات كشور قرار بگيرد.
وي تأكيد كرد: سازمان توسعه اعلام آمادگي مي‌كند كه براي هيأت تجاري حوزه‌هاي مختلف هنري، نمايشگاه‌هاي هنري، تشكيل خوشه‌هاي هنر برنامه‌ريزي كند و نيازهاي هنري از طريق اين پروتكل با سرعت بيشتري ضبط شود.
فرجي معاون وزير بازرگاني و مديرعامل مركز ملي فرش ايران نيز طي سخناني اظهار داشت: ما در راستاي پيام مقام معظم رهبري در ديدار با كارگردانان در سال 85 كه فرمودند سينما مي‌تواند در مسايل و مشكلات ملي فعاليت كند و منجر به رشد و توسعه در اين عرصه شود، سه حركت را شروع كرديم كه اولين حركت ساخت مجموعه 15 فيلم با 15 كارگردان شكل گرفت.
وي ادامه داد: همچنين تفاهم‌نامه‌اي با شبكه 3 سيما براي توليد 3 تله‌فيلم امضا شده كه يكي از آنها در حال توليد است و در نهايت همين تفاهم‌نامه كه با مركز گسترش سينماي مستند و تجربي صورت مي‌گيرد.
فرجي در ادامه افزود: ما از هنرمندان مي‌خواهيم كه جهت معرفي دستاوردهاي ملي و فرهنگ‌سازي حركت كنند و از كارگردانان، توليد‌كنندگان و سينما‌گران در سطح ملي و به ويژه بين‌المللي حمايت مي‌شود تا دستاوردها و توليدات ملي را به نمايش بگذارد.
در انتها اين تفاهم‌نامه به امضاي طرفين رسيد.
انتهاي پيام/ا
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 202]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن