تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):نشانه‏هاى مؤمن پنج چيز است: ... و بلند گفتن بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806848040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اقدام محتاطانه امريكا و عراق درخصوص توافق امنيتي بخاطر حساسيتهاي موجود


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اقدام محتاطانه امريكا و عراق درخصوص توافق امنيتي بخاطر حساسيتهاي موجود
تهران / واحد مركزي خبر / سياسي
87/04/23
00:02:09.20
با حساسيتهاي بوجود امده در عراق و امريكا درباره طرح امنيتي بغداد-واشنگتن، دولتهاي دو طرف با احتياط در اين مسير حركت مي كنند.
به گزارش شبكه تلويزيوني الجزيره انگليسي، ابتدا جاسم الحزاوي مجري شبكه گفت مذاكرات جاري ميان عراق و امريكا درخصوص توافق امنيتي نه تنها سبب شده است در عراق و امريكا جنجال برانگيز شود بلكه اين مساله عنوان شده است كه ايا عراق به اندازه كافي حاكميت و استقلال دارد كه بتواند وارد چنين گفتگوهايي شود. امريكا خواهان ان است كه تاپايان امسال اين توافق حاصل شود. نمايندگان پارلمان عراق به اينكه براي چنين توافقي عجله شوند بي اعتماد هستند. انها نگران توافقهاي پشت پرده و مخفي هستند. دو مساله بغرنج كه در ذهن بسياري از قانونگذاران امريكايي در اين خصوص وجود دارد عبارتست از اينكه چرا نبايد صبر كرد تا رئيس جمهور اتي امريكا مراسم تحليف خود را بجا بياورد و ديگر اينكه ايا چنين توافقي امريكا را وادار خواهد كرد تا در بلندمدت براي محافظت از عراق ملتزم باشد.
الجزيره انگليسي در ادامه با اشاره به وضعيت امنيتي عراق و تحولاتي كه در شهرك صدر رخ داده است گفت از زمان تهاجم امريكا به عراق در پنج سال پيش ، خشونتهاي روزمره در محله هاي مختلف عراق به امري معمول و اشنا براي اكثر عراقي ها تبديل شده است. اما اقدامات اخير ارتش امريكا و نيروهاي امنيتي عراق در سركوب شبه نظاميان شيعه و القاعده سبب شود تاحدودي امنيت ثبات به تدريج در بغداد و ديگر مناطق عراق استقرار پيدا كند. مقامات امريكايي اعلام ميكنند ميزان خشونتها در عراق به پايين ترين سطح خود در چهار سال اخير رسيده است. مردم عراق از توافق اتش بس نيروهاي ارتش المهدي با ارتش عراق استقبال كرده اند. به گفته مسوولان سفارت امريكا در عراق ، دولت اين كشور به پانزده هدف اساسي از هيجده هدف درنظر گرفته شده نائل شده است. البته كنگره امريكا دولت جرج بوش را به گمراه كردن كنگره و مردم متهم كرده است.
آلِستر كَمپِل (Alastair Campbell ) مدير موسسه تحقيقاتي آر يو اِس آي امريكا (RUSI) در قطر در اين خصوص مي گويد..حتي اگر همه هدفهاي مدنظر در عراق محقق نشده باشد بخش اعظم انها تحقق پيدا كرده است. تعيين اين هدفها به دولت اتي امريكا اين امكان را مي دهد تا همانند دوران جنگ ويتنام ضمن ارزيابي ميزان پيشرفت در نيل به اهداف درباره اين تصميم اساسي فكر كند كه ايا زمان خروج نيروهاي نظامي امريكا از عراق فرارسيده است يا خير. مي توان با توجه به اين اهداف تعيين شده ارزيابي كرد كه ايا عراق در شرايط كنوني در وضعيتي بهتر از زمان پيش از تهاجم به ان قرار دارد يا خير.
الجزيره انگليسي در ادامه افزود موفق الربيعي ، مشاور امنيت ملي عراق، پس از ملاقات با ايت الله سيستاني اعلام كرد عراق هيچ گونه توافق نظامي را با امريكا نخواهد پذيرفت مگرانكه به صورت مشخص جزييات روند و زمان خروج نيروهاي نظامي امريكا از عراق مشخص شود. وزارت امورخارجه امريكا با شگفتي اين سخن را رد و اعلام كرد هرگونه پيشنهاد عراق را براي تعيين برنامه زماني خروج نيروهاي نظامي امريكا از اين كشور رد مي كند و هرگونه خروج نظامي امريكا از عراق بستگي به شرايط موجود در اين كشور خواهد داشت.آلِستر كَمپِل در اين خصوص مي گويد..نكته اي كه بايد درخصوص عراق بدان توجه داشت ان است كه نوري المالكي در مقايسه با گذشته در موقعيت بسيار قوي تري قرار دارد. نخست وزير عراق موفق شده است با اقدامات خود در مقابله با شبه نظاميان در بصره و العماره وشهرك صدر بغداد اعتماد بسياري از مردم كشورش خود را جلب كند. بااين اوصاف، وي در موقعيت قوي تري قرار گرفته است تا با امريكايي ها درباره توافق امنيتي گفتگو كند. درعين حال، ميزان احترام به نوري المالكي در كشورهاي همسايه و ديگر كشورهاي عربي و قدرت وي در نزد اين كشور بسيار افزايش يافته است.
الجزيره انگليسي در ادامه افزود ممكن است دو طرف امريكايي و عراقي به انعقاد قرارداد امنيتي كوتاه مدت رضايت بدهند تا قانونگذاران عراقي را دور بزنند و نگرانيهاي مقامات كنگره امريكا را نيز كاهش بدهند. يك نكته كاملا روشن است و ان اينكه مردم عراق به دقت اين مذاكرات واشنگتن و بغداد را پيگيري خواهند كرد تا از هرگونه نشانه دال بر توافق پشت پرده محرمانه و يا نقض حاكميت عراق را كشف كنند.
00:05:16.21.
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 57]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن