تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):خدای تعالی ایمان را برای پاکیزگی از شرک قرار داد ، و نماز را برای دوری از تکبر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815384297




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دومين نشست خبري جشنواره و نمايشگاه ملي رسانه‌هاي ديجيتال برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: دومين نشست خبري جشنواره و نمايشگاه ملي رسانه‌هاي ديجيتال برگزار شد
گروه وبلاگ و IT: در اين نشست فراخوان جشنواره در بخش‌هاي نرم‌افزارهاي چندرسانه‌اي، بازي‌هاي رايانه‌اي، نرم‌افزارهاي تلفن همراه، پايگاه‌هاي اينترنتي و وبلاگ‌ها و هنرهاي ديجيتال تشريح شد.
به گزارش خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، مركز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال به عنوان متولي برگزاري نمايشگاه و جشنواره ملي رسانه‌هاي ديجيتال صبح امروز شروع اين جشنواره را در نشستي با حضور روزنا‌مه‌نگاران و خبرنگاران اعلام كرد.

اين نشست با سخنان عيسي زارع‌پور رئيس مركز توسعه و فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و رئيس دومين جشنواره و نمايشگاه ملي رسانه‌هاي ديجيتال و همچنين مهدي سرامي معاون مركز توسعه و فناوري اطلاعات و رسانه‌هاي ديجيتال آغاز شد.

اين مركز با تشكيل كار گروه معين شوراي سياستگذاري اين جشنواره و نمايشگاه در آذرماه اقدامات اجرايي خود در اين حوزه را شروع كرد.

در اين نشست ايجاد جايگاهي رسمي جهت ارائه و ارزيابي سالانه آثار توليد شده در حوزه رسانه‌هاي ديجيتال در كشور، فرهنگ‌سازي و جريان‌سازي جهت ايجاد و توسعه محتواي منطبق بر فرهنگ بومي، ملي و اسلامي در حوزه رسانه‌هاي ديجيتال، توسعه خط و زبان فارسي در محيط رايانه و ابزارهاي ديجيتال، كاهش هزينه و توسعه دسترسي عمومي به ميراث مكتوب تاريخي، علمي، فرهنگي، ديني و هنريي كشور و حمايت از افراد، مراكز، موسسات، تشكل‌ها و شركت‌هاي فعال در حوزه توليد آثار و محصولات ديجيتال فرهنگي و هنري از اهداف برگزاري اعلام شد.

از ديگر اين اهداف بسترسازي و فراهم كردن زمينه در راستاي تحقق جنبش نرم افزاري در حوزه محتوايي فناوري اطلاعات،فراهم‌كردن محيطي به منظور ايجاد همدلي و هم‌افزايي بين پديدآورندگان آثار در حوزه رسانه‌هاي ديجيتال،ايجاد بستر رقابت ميان توليد كنندگان آثار و محصولات ديجيتال فرهنگي ـ هنري، جهت رشد، شكوفايي و رونق بخشي به بازار داخلي و صادرات در اين صنعت نيز برشمرده‌شد.

بخش‌هاي اصلي جشنواره و نمايشگاه كه توسط زارع‌پور تصريح شد، عبارتند از: بسته‌هاي نرم‌افزاري چندرسانه‌اي، نرم‌افزارهاي تلفن همراه، بازي‌هاي رايانه‌اي، پايگاه‌هاي اينترنتي و وبلاگ‌ها، هنرهاي ديجيتال و پخش ويژه انقلاب اسلامي (به مناسبت سي‌امين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي).

همچنين اين جشنواره داراي شش بخش جانبي نيز بوده كه عبارتند از: بخش نشست‌هاي تخصصي و كارگاه‌هاي آموزشي، ميزگرد، بخش خانواده و فناوري اطلاعات رسانه‌هاي ديجيتال، بخش آثار فرهنگي و هنري با موضوع رسانه‌هاي ديجيتال، بخش مسابقات پيش از نمايشگاه و در حين برگزاري نمايشگاه، بخش مراكز ارائه‌دهنده خدمات حوزه رسانه‌هاي ديجيتال و بخش ويژه نوآوري به مناسبت سال نوآوري و شكوفايي.

در اين نشست بيست و سوم تيرماه را آغاز فراخوان ارسال آثار، و سي و يكم تيرماه را آخرين مهلت ارسال آثار، اول تا دهم مهرماه را زمان بررسي و داوري آثار و هفته اول مهرماه را زمان برگزاري نشست خبري دوم، هفته اول مهرماه اعلام كرده‌اند.

مراسم افتتاحيه جشنواره و نمايشگاه، ساعت 10 صبح يكشنبه بيست و يكم مهرماه انجام شده و نمايشگاه تا بيست و نهم برپا خواهد بود و روز پاياني در محل تالار وحدت مراسم اختتاميه برگزار خواهد شد.

همچنين زارع‌پور در ادامه خاطرنشان ساخت: پس از برگزاري دومين جشنواره و نمايشگاه در مهرماه، در صورت مساعد بودن شرايط استانها اين نمايشگاه به صورت استاني تا پايان سال در 8 استان كشور به صورت دوهفته يك بار برگزار خواهد شد.

براي اطلاعات بيشتر درباره دومين جشنواره و نمايشگاه ملي رسانه‌هاي ديجيتال اينجا را كليك كنيد!
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن