تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):فال بد زدن شرك است و هيچ كس ازما نيست مگر اين كه به نحوى دستخوش فال بد زدن مى شود، ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813208278




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تقويت مناسبات ميان كشورهاي حوزه مديترانه و اروپا در يك اتحاديه‌ي جديد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: تقويت مناسبات ميان كشورهاي حوزه مديترانه و اروپا در يك اتحاديه‌ي جديد
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يي

رييس‌جمهور فرانسه و 42 تن از رهبران ديگر جهان امروز (يكشنبه) اتحاديه‌اي را بين اروپا و همسايگان مديترانه‌يي‌اش تشكيل دادند، ولي تنش‌هاي موجود در خاورميانه احتمالا مانع اجراي طرح‌هاي بزرگ اين اتحاديه خواهد شد .

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري فرانسه، سران 27 عضو اتحاديه‌ي اروپا و كشورهاي حوزه‌ي درياي مديترانه از مراكش تا بالكان كه جمعيتي در حدود 756 ميليون نفر دارند، از نشست جديد در كاخ اليزه حمايت خواهند كرد.

بشار اسد، رييس‌جمهور سوريه و ايهود المرت، نخست‌وزير رژيم صهيونيستي در اين نشست حضور دارند. ولي به رغم حضورشان بر سر يك ميز قرار نيست هيچ گفت‌وگويي بين آنها صورت بگيرد.

معمر قذافي، رهبر ليبي اين نشست را تحريم كرده، ولي رجب طيب اردوغان، نخست وزير تركيه پس از لابي نيكولا ساركوزي، رييس‌جمهور فرانسه، با حضور در اين نشست موافقت كرد. ساركوزي قبلا به دليل مخالفت با عضويت تركيه در اتحاديه اروپا خشم اردوغان را برانگيخته بود.

هدف اين اتحاديه احياي نشست بارسلونا است كه گرفتار مناقشات بين اسراييل و همسايگان عرب آن شد ولي اين شركا را در يك جايگاه برابرتر قرار داد.

آنگلا مركل، صدراعظم آلمان گفته است: ما دوست داريم در آينده با كشورهاي حاشيه مديترانه در شرايط برابر درباره‌ي مشكلات‌شان صحبت كنيم و اين گفت‌وگوها به حل مشكلات اروپا نظير هجوم مهاجران كمك كند.

پيش‌نويس بيانيه‌ي نشست سران اتحاديه مديترانه نشان مي‌دهد، اين اتحاديه جديد در اهداف خود ميانه‌رو است، ولي در مقايسه با گردهمايي محكوم به شكست سه سال قبل در بارسلونا در مسير موفقيت قرار دارد.

بسياري از رهبران جنوبي با حضور در اين نشست كه به مناسبت دهمين سال تاسيس نشست بارسلونا برگزار شد، مخالفت كردند اما شركت كنندگان نيز نتوانستند با بيانيه‌ي پاياني نشست موافقت كنند.

تنها سران اتحاديه اروپا در كنفرانس خبري پاياني حضور يافتند.

رهبران شركت كننده بر پاكسازي مديترانه، ساخت بزرگراه‌ها و خطوط آبي، چگونگي پاسخ به فجايع و بلاياي طبيعي، توسعه انرژي خورشيدي، تقويت آموزش و تحقيقات و كمك به تقويت تجارت توجه خواهند داشت.

انتهاي پيام
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن