تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):عمل اندک و بادوام که بر پایه یقین باشد و در نزد خداوند از عمل زیاد که بدون یقین ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813060369




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دو قدم مانده به صبح و تبرئه طاغوتيان


واضح آرشیو وب فارسی:کيهان: دو قدم مانده به صبح و تبرئه طاغوتيان
محمد اباذري
اين كه برنامه دو قدم مانده به صبح، طي دو برنامه مجزا در يك هفته، اقدام به پاسداشت و تبرئه بازيگران فاسد طاغوتي نموده امري بي سابقه در طول سه دهه فعاليت صدا و سيما است.
در حالي كه جهت گيري نظام به سمت جوان گرايي است و رهبر انقلاب همواره بر استفاده از توانمندي هاي نسل جوان تاكيد فرموده اند - و نتيجه اين تاكيد را در پيشرفت هاي خيره كننده علمي و هسته اي مي بينيم - رسانه ملي در برنامه اي تريبون را در اختيار كساني نهاد كه خواهان احياي تاريخ مصرف گذشته هايي از زباله دان فرهنگ كشور شدند.
يكي از اين برنامه ها، با حضور جمشيد مشايخي به تمجيد بهروز وثوقي و در لفافه، فردين اختصاص يافت. مشايخي با ناديده گرفتن فساد حاكم بر دستگاه سينمايي طاغوت و خيانت هايي كه امثال وثوقي و فردين به فرهنگ اين مرز و بوم كردند، از ناديده گرفتن آن ها در سينماي پس از انقلاب شكايت كرد. مشايخي در حالي دم از مظلوميت بازيگران طوغاتي زده است كه پيش از انقلاب، به دليل حضور چهره هايي همچون فردين و وثوقي هيچ گاه فرصت عرض اندام نيافت. اين انقلاب اسلامي بود كه زمينه را براي امثال مشايخي فراهم نمود تا پله هاي ترقي را يكي پس از ديگري طي كنند. مشايخي بدون انقلاب هيچ گاه «كمال الملك» نمي شد. اما چه شده كه اين گونه خود را به خواب زده است؟
تاسف بار اين كه درست چند شب بعد در همين برنامه و اين بار با حضور رضا كيانيان، نه تنها ياد و خاطره عتيقه هاي شاهنشاهي زنده شد كه تبرئه هم شدند و كم مانده بود كه انقلاب به خاطر پاك كردن عناصر بدكاره از سينما مورد محاكمه قرار گيرد. به راستي عدم حضور عناصري چون ناصر ملك مطيعي در سينماي پس از انقلاب اسلامي ايران، آنقدر فاجعه آميز است كه در يك برنامه زنده سيما، اين گونه براي آن ها مرثيه سرايي شود؟ چرا بايد كاري كرد كه در نهايت دست به دامان نقص فني و قطع برنامه شد، آيا نمي توان از قبل از پخش برنامه تمهيدي را انديشيد كه چنين اهانت هايي به مردمي كه يكي از اهداف انقلابشان تنفس در فضاي فرهنگي متعالي بود نشود؟
ابتذال يكي از اصول روشنفكري ليبرال است و اساسا اين جريان خواهان حذف چارچوب هاي اخلاقي در هنر هستند. نمونه اش برنامه چهارشنبه شب گذشته دو قدم مانده به صبح بود كه ميزگرد بحث سينمايي، تبديل به گپ و گفت كافي شاپي بين فريدون جيراني و مهناز افشار شد! چنين جرياني از موانع پيشرفت فرهنگي و هنري كشورمان است.
اين موارد، نياز به نظارت قبل از پخش بر برنامه هاي صدا و سيما و به خصوص كنترل برنامه هاي زنده را بيش از پيش نشان مي دهد.
 يکشنبه 23 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: کيهان]
[مشاهده در: www.kayhannews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن