تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):خوش اخلاقى عبادت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815398600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حمايت اوباما از توافق هسته اي هند و آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: حمايت اوباما از توافق هسته اي هند و آمريكا
نامزد دموكرات انتخابات رياست جمهوري آمريكا در حالي حمايت خود را از توافق هسته اي كشورش با هنداعلام كرد كه ادامه مخالفتها با آن در صحنه سياسي دو كشور،دورنماي روشني براي آن رقم نزده است.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از سي ان ان، باراك اوباما گفت : من به توافق هسته اي هند و آمريكا راي موافق دادم به خاطر اينكه هند كشوري است با دموكراسي قوي، و يك همپيمان طبيعي راهبردي براي آمريكا در قرن حاضر به شمار مي رود.

نامزد دموكراتها همچنين اشاره كرد كه اين توافق به شيوه اي مؤثر در برخي از مسائل مهم از روابط راهبردي آمريكا با هند تا نگراني هاي دو كشور در زمينه اشاعه تسليحات هسته اي، و همچنين نياز آن كشور به انرژي، توازني ايجاد كرده است.

اومابا با اشاره به توليد گازهاي گلخانه اي از سوي هند كه عاملي براي گرم شدن زمين است، توافق دو كشور را در زمينه هسته اي عاملي در راستاي كمك به مبارزه با گرم شدن زمين توصيف كرد.

"جرج بوش" رئيس جمهوري آمريكا در2 مارس سال 2006 (11 اسفند سال 1385) در سفر خود به دهلي نو، توافقي را با سينگ امضا كرد كه بر اساس اين توافق كه پايه هاي آن در 18 جولاي سال 2005(27 تير 1384) صورت گرفت، آمريكا متعهد شد تا به هند فناوري هسته اي صلح آميز بدهد.

توافقنامه آمريكا-هند به دهلي نو اجازه مي دهد كه راكتورهاي هسته اي و سوخت آنها را از خارج تهيه نمايد، اما گروههاي مخالف از جمله احزاب چپ و كمونيست و همچنين ناسيوناليستهاي اين كشور بر اين اعتقادند كه اين توافق استقلال و آزادي عمل هند را در فعاليتهاي هسته اي سلب مي كند و به چهره اين كشور به عنوان عضو جنبش عدم تعهد نيز لطمه وارد مي كند.

همچنين در آمريكا نيز برخي از اعضاي كنگره اين كشور با اين توافق مخالفت كرده اند.
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 225]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن