تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر بنده «خدا» مى‏دانست كه در ماه رمضان چيست [چه بركتى وجود دارد] دوست مى‏داشت كه تم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806694546




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل صندوق مهر رضا: سپره هاي قرض الحسنه به مصرف قرض الحسنه برسد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مديرعامل صندوق مهر رضا: سپره هاي قرض الحسنه به مصرف قرض الحسنه برسد
تهران/ واحد مركزي خبر/ اجتماعي 1387/04/22
مديرعامل صندوق مهر امام رضا با اشاره به سياست هاي دولت نهم براي هزينه منابع قرض الحسنه بانك ها به صورت قرض الحسنه گفت: انتظار مردم و مسئولان اين است بانك ها بعد از تامين سپرده قانوني ، 80 درصد باقيمانده منابع را به مصرف قرض الحسنه پس انداز برسانند.
به گزارش خبرنگار واحد مركزي خبر، خليل يسايي در حاشيه‌ همايش قرض‌الحسنه راهبرد اقتصاد سالم در جمع خبرنگاران افزود: بانك ها نبايد فقط10 تا 20 درصد سپرده هاي قرض الحسنه مردم را به مصارف قرض الحسنه و بقيه را به مصارف ديگر برسانند بنابراين آئين نامه موجود در اين زمينه بايد اصلاح شود.
وي گفت: سپرده گذاران قرض الحسنه در بانك ها در پي سود نيستند و بانك ها بايد صرفا اين منابع را به مصرف قرض الحسنه برسانند كه در اين صورت بخش زيادي از احتياجات مردم در زمينه ازدواج ، اشتغال و مسكن برطرف خواهد شد. يسايي منابع قرض الحسنه نزد بانك ها را شامل قرض الحسنه هاي جاري، پس انداز و ساير سپره هاي قرض الحسنه دانست و افزود: نظر كارشناسان و دولت بر اساس بسته سياستي بانك مركزي اين است كه منابع بيشتري به مصرف نيازهاي قرض الحسنه برسد.
وي گفت: طبق آمارهاي موجود سالانه بيش از 700 هزار ازدواج در كشور ثبت مي‌ شود و به منظور تامين حداقل نيازهاي پيوند زوج ‌هاي جوان، به بسترسازي فرهنگي و تامين اعتبارات كلان نياز است و انجام اين امور بايد از طريق تعامل و مشاركت دولت و خانواده ‌ها صورت گيرد.
مديرعامل صندوق مهر امام رضا گفت: تاكنون صندوق مهر امام رضا به يك ميليون و 600 هزار نفر تسهيلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت كرده و كل تسهيلات پرداختي اشتغال نيز 358 هزار ميليارد تومان بوده است.
يسايي درباره تبديل صندوق مهر امام رضابه يك موسسه مالي و اعتباري گفت: اين صندوق برخلاف ساير موسسات اعتباري عملكرد كاري خود را معطوف به قرض الحسنه كرده و تاكنون تمام تسهيلاتي كه در بخش ازدواج يا اشتغال پرداخت كرده قرض الحسنه بوده است.
وي اضافه كرد: ما مشكلي در زمينه فعاليت صندوق نداريم و اعتقاد ما بر اين است كه اين صندوق نقش موثري در اقتصاد كشور دارد و به طور كلي بايد ضوابط بانك مركزي و ضوابط شوراي پول و اعتبار را درباره حجم نقدينگي و تزريق آن در جامعه اعمال شود.
يسائي درباره پرداخت حواله كالا به زوج هاي جوان گفت: با اين كار از حجم نقدينگي جلوگيري مي شود.
مديرعامل صندوق مهر امام رضا در پاسخ به اين پرسش كه وظايف صندوق با بانك قرض الحسنه دچار تداخل است و حجم نقدينگي را افزايش مي‌ دهد گفت: اين حرف صحت ندارد و صندوق مهر امام رضا به يك باره اين مبالغ را به جامعه تزريق نمي ‌كند و تنها چيزي كه در حال حاضر صندوق به جامعه تزريق مي ‌كند براي كمك به توليدكنندگان لوازم خانگي و كمك به جوانان است.
يسايي گفت: چنانچه منابع لازم در ارتباط با ساخت و ساز مسكن تامين شود اجراي اين كار يكي از وظايف اصلي صندوق مهر رضا در آينده است و اين كار را عملياتي خواهد كرد.
وي اضافه كرد: از اواخر سال گذشته ثبت نام از متقاضيان تسهيلات اشتغال آغاز شد و تا آخر خرداد امسال نيز ادامه پيدا كرد و چون تعداد درخواست‌ ها از ميزان تسهيلات در نظر گرفته شده بيشتر بود فعلاً ثبت نام جديد متوقف شده است.
يسائي درباره افزايش سرمايه صندوق در سال جاري تصريح كرد: هم اكنون سرمايه صندوق 1200 ميليارد تومان است كه قرار شده 400 ميليارد تومان ديگر نيز در سال جاري به آن افزوده شود.
وي خاطرنشان كرد: صندوق مهر رضا يك موسسه اعتباري است كه فقط تسهيلات ازدواج، اشتغال را با كارمزد چهار درصد پرداخت مي‌ كند.
وي هدف همايش قرض الحسنه را احياي سنت قرض الحسنه دانست و گفت: با ايجاد دبيرخانه دائمي ارتباط دائمي صندوق مهر رضا با حوزه و دانشگاه بيشتر خواهد شد تا براي فعاليت واحدهاي اعتباري ،بانك ها و صندوق هاي قرض الحسنه فتح بابي باشد تا منابع قرض الحسنه را پرداخت كنند.
يسايي گفت: احيا و تقويت سنت قرض‌ الحسنه در كشور، راه‌ اندازي شعب مستقل به منظور ارائه خدمات عمومي، تقويت دفاتر شهرستاني و استاني صندوق در راستاي سياست‌ هاي دولت در خصوص جلوگيري از تمركز و افزايش ميزان تسهيلات ازدواج از طريق اعطاي كارت خريد كالا از فعاليت هاي صندوق مهر امام رضاست.
در همايش امروز با حضور وزير كار ، مدير عامل بانك ها و شخصيت هاي فرهنگي و اقتصادي از صندوق هاي برتر شهرستاني كه در ترويج سنت قرض الحسنه و پرداخت تسهيلات قرض الحسنه فعاليت داشتند؛ تقدير شد.
تصوير با صدا دارد
كد0001/10102/68/29
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 450]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن