تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بلند مرتبه ترين مردم نزد خداوند در روز قيامت كسى است كه در روى زمين بيشتر در نصیحت و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813017038




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

غلامحسين الهام: ملت ايران، ملت تهديد پذير نيست


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: غلامحسين الهام: ملت ايران، ملت تهديد پذير نيست
جام جم آنلاين: سخنگوي دولت گفت: جمهوري اسلامي ايران در مذاكرات 29 تيرماه با گروه 1 + 5 هيچ پيش شرطي را قبول نكرده است. وي با تاكيد بر اينكه هيچ كس نمي تواند موضوعي را بر جمهوري اسلامي ايران تحميل كند، گفت: گفتگو بايد در شرايط عادلانه و برابر صورت گيرد و هيچ اقدامي در جهت محروميت از بلوغ ملت ايران، قابل بحث نيست.


به گزارش ايرنا ، «غلامحسين الهام» روز شنبه در ادامه نشست خبري خود با خبرنگاران داخلي و خارجي افزود: جمهوري اسلامي ايران هيچ پيش شرطي را در اين مذاكرات قبول نكرده است و اگر بناست پيش شرطي وجود داشته باشد، ايران تعيين كننده آن خواهد بود.

سخنگوي دولت تصريح كرد: همانگونه كه خود مدعيان اين بحث مي گويند آنها از موضع خود عقب نشسته و متوجه شده اند كه خواسته هاي آنها غيرمنطقي بوده است. آنها گامي در جهت پيگيري يك فرايند عقلايي برداشته اند كه بايد استمرار داشته باشد.

سخنگوي دولت افزود: مذاكرات و گفت و گوي 29 تيرماه براي نحوه پيشبرد مذاكرات انجام خواهد شد و اصل اين مذاكرات بر مبناي مشتركات بسته هاي پيشنهادي است. اين طرح جامعي است كه همه مسايل بين المللي و مشترك دو طرف مي تواند در آن مورد بحث قرار گيرد.

تعرض به ايران حماقت است

دكتر الهام تصريح كرد: تعرض و هر گونه اقدام نظامي عليه ايران حماقتي است كه عوارض آن گريبانگير همه خواهد شد و تصور نمي كنيم كه اين بي عقلي در عرصه نظامي تحقق يابد و قدرت چنين تعرضي نيز وجود ندارد.

سخنگوي دولت، با اشاره به برگزاري مانور موشكي ايران از دكتر الهام پرسيد آيا با اين مانور موشكي بحث حمله و تهديد نظامي جدي تر شده و ايران مي خواهد در اين رزمايش تسلط خود را بر تنگه هرمز اعلام كند كه سخنگوي دولت گفت: اقتضاي وظيفه نيروهاي مسلح، برگزاري رزمايش است، رزمايش تمرين آمادگي رزمي و طبيعت نيروهاي مسلح است.

آنهايي كه فكر مي كنند با تهديد نظامي مي توانند ملت بزرگ ايران را از موضع به حقشان به عقب نشيني وادار كنند، اين يك تجربه شكست خورده است.

وي تاكيد كرد: نكته ديگر در اين رزمايش آن است كه رزمايش، آزمايش سلاح ها، فناوري و دستاوردهاي نوين دفاعي است كه در عرصه تجهيز و استفاده از همه ظرفيت هاي علمي در يك جهاد سازندگي در نيروهاي مسلح انجام شده است.

وي با بيان اينكه اين رزمايش بخش اندكي از قدرت بازدارندگي و دفاعي جمهوري اسلامي است، گفت: توان بازدارندگي و دفاعي ايران در خدمت صلح و ثبات در منطقه است و جلوي هر نوع تصور تعرض، تجاوز و سلب امنيت را از هر كسي مي گيرد.

ما بارها گفته ايم جمهوري اسلامي ايران تهديد نيست، يك قدرت بزرگ جهاني است كه مي تواند اين قدرت را در خدمت صلح، ثبات، امنيت و عدالت در منطقه به كار گيرد. جمهوري اسلامي هيچ گاه تهديد نبوده و به هيچ وجه تهديد پذير نيست.

به گفته وي، آنهايي كه فكر مي كنند با تهديد نظامي مي توانند ملت بزرگ ايران را از موضع به حقشان به عقب نشيني وادار كنند، اين يك تجربه شكست خورده است.

الهام افزود: ملت ايران ملت تهديد پذير نيست و بر موضع به حق خود ايستاده است و جز عدالت، صلح و امنيت مطالبه اي ندارد.

سخنگوي دولت گفت: تعرض و حمله يا اقدام نظامي عليه جمهوري اسلامي حماقتي است كه عوارض آن گريبانگير همه خواهد شد.تصور نمي كنيم كه يك چنيني جنون، بي عقلي در عرصه نظامي تحقق يابد و شدني باشد، آنها قدرت چنين تعرضي را ندارند، مواضع آمريكايي ها نيز نشان مي دهد كه آنها مسير عقلاني را پيدا و طي مي كنند.

وي در پاسخ به سئوال ديگري درباره تداوم تغييرات كابينه اظهار داشت: البته همه اين موارد به افراد بر نمي گردد بلكه ممكن است از توانمندي اشخاص در حوزه ها ي ديگر استقاده شود.

سخنگوي دولت در پاسخ به اين پرسش كه اگر تغييرات كابينه به نصف برسد، دولت بايد مجددا از مجلس راي اعتماد بگيرد، گفت: اين حكم قانون اساسي است اما هنوز تغييرات كابينه به نصف نرسيده و اگر تغييرات كابينه به نصف برسد براساس قانون عمل مي شود.

خبرنگاري در پاسخ به اين گفته دكتر الهام اظهار داشت تركيب مجلس تغيير يافته است كه سخنگوي دولت در پاسخ گفت: مشكلي پيش نخواهد آمد، در صورت لزوم يك راي اعتماد مجدد انجام خواهد شد.

خبرنگاري در خصوص معرفي استاندار جديد ايلام و علت انصراف وي از الهام سوال كرد كه سخنگوي دولت گفت : موضوع تغيير استاندار ايلام در دولت مطرح شد اما استاندار پيشنهاد آمادگي كار نداشت و اعلام كرد كه منصرف است.

سخنگوي دولت اظهار داشت: وزارت كشور در حال پيگيري اين امر است.

الهام با بيان اينكه در دولت نهم خدمت اصالت دارد،تصريح كرد: دولت پويايي، حركت رو به جلو و خدمت پر توان تر را دنبال مي كند.

مهلت معرفي وزير اقتصاد به مجلس تمام نشده است

سخنگوي دولت با بيان اينكه هنوز مهلت معرفي وزير اقتصاد به مجلس تمام نشده است، گفت: اين كار در زمان قانوني صورت خواهد گرفت.

دكتر الهام پيش از ظهر امروز در پاسخ به سئوالي درباره مهلت دولت براي معرفي وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اين مطلب اظهار داشت: اين موضوع در اختبارات رئيس جمهور است كه فردي را به عنوان وزير به مجلس معرفي كند.

سخنگوي دولت در پاسخ به اين سئوال كه معرفي وزير با تعطيلات مجلس مواجه شده است، گفت: مجلس تنفس دارد و تعطيلي بردار نيست. مجلس شوراي اسلامي هميشه حضور دارد.

موسسات دولتي اراضي خود را رايگان واگذار مي كنند

سخنگوي دولت با اعلام دو مصوبه جديد شوراي مسكن گفت: شركت‌ها و موسساتي كه صددرصد سهام آنها در اختيار دولت است، مكلفند اراضي در اختيار خود را به صورت رايگان واگذار كنند.

الهام گفت: در راستاي مصوبات جديد شوراي مسكن 4300 هكتار اراضي در اختيار وزارتخانه‌ها و موسسات دولتي شناسايي شده و به صورت رايگان در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت.

سخنگوي دولت با بيان اين كه بخشي از اين واگذاري در چارچوب طرح مسكن مهر امام رضا (ع) صورت مي‌گيرد، اظهار داشت: در اين زمينه اولويت با كارمندان آن موسسات، نهاد‌ها و وزارتخانه‌هاست.

وي مصوبه ديگر شوراي مسكن را حمايت از واحد هاي اجاره‌اي اعلام كرد و گفت: بر اين اساس كساني كه مي توانند واحد مسكوني با قيمت ارزان براي اجاره در اختيار مردم قرار دهند از هر گونه حمايت دولتي برخوردار خواهند بود. : دولت در اين راستا براي 97 هزار واحد مسكوني تسهيلات فراهم كرده است.

الهام افزود: وام‌هاي مسكن هم تقسيم بندي شده كه توسط بانك مركزي اعلام خواهد شد. به گفته سخنگوي دولت، وزارت مسكن نيز بانك‌هاي عامل در اين زمينه را مشخص و اعلام مي كند.
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 175]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن