تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ واعـظـى مـؤثرتر از نصيحت نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805142938




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

متكي : ترور و اشغال، ماهيت رژيم صهيونيستي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: متكي : ترور و اشغال، ماهيت رژيم صهيونيستي
واحد مركزي خبر: منوچهر متكي پيش از ظهر شنبه در يادواره چهار ديپلمات ربوده شده ايراني در لبنان توسط رژيم صهيونيستي با حضور سفيران كشورهاي مختلف و نمايندگان سازمان هاي بين المللي و داخلي گفت: چهره مصمم و صميمي سيد محسن موسوي كاردار جمهوري اسلامي ايران در لبنان و همكاران او در سفارت، فضايي از معنويت را پديد آورده بود و پيام آور نسيم انقلاب نوپاي اسلامي ايران در لبنان بود.

متكي ضمن محكوم كردن جنايت رژيم صهيونيستي در ربودن ديپلمات هاي ايراني گفت: اين رژيم و ديگر ماموران آمريكا امروز هم به اقدامات خود ادامه مي دهند.

وزير امور خارجه كشورمان افزود: ربودن بعضي اتباع جمهوري اسلامي ايران و سناريوهاي جديد براي اعمال فشار به بعضي كشورها با اتهام هاي جعلي و پس از آن در خواست استرداد اتباع ما در بعضي كشورها، روي ديگر آدم ربايي از سوي عناصر و عوامل اين رژيم و حامي اصلي آنها يعني آمريكا است.

متكي اقدام به ربودن معاون سابق بازنشسته وزارت دفاع در سفر شخصي به تركيه، فشار به برخي از كشورها در مورد بازداشت برخي از اتباع ايراني را نقشه رژيم صهيونيستي و امريكا دانست .وزير امور خارجه با تشكر از كشورهايي كه در اين بازي جديد در مقابل آمريكا تمكين نكرده اند گفت: دولت انگلستان اكنون در معرض آزمايشي سخت درباره سفير سابق جمهوري اسلامي ايران آقاي تاجيك است كه در انگليس سرگرم تحصيل بود و در يك خيمه شب بازي آشكار توسط عناصر سيا براي وي از سوي آمريكا درخواست استرداد شده است.

متكي گفت :ما با هشدار به دولت انگليس نسبت به تبعات اين استرداد، مجدانه خواستار آن هستيم كه با توجه به شرايط بسيار سخت جسماني و روحي و رواني كه براي اين تبعه جمهوري اسلامي ايجاد شده است نسبت به رفع محدوديت ها و تسهيل بازگشت او به ايران اقدام كنند.

وزير امور خارجه گفت :آنها تصور مي كنند با توسل به زور و قدرت نظامي و بين المللي و اقتصادي و استفاده يك جانبه از سازمان هاي بين المللي قادر هستند به اجراي هر چه كه مي خواهند بپردازند اما امروز صحنه متفاوت است و آنها ناگزيرند به افكار عمومي اعلام كنند كه با ديپلمات هاي ما چه كرده اند.

متكي گفت: عملكرد رژيم صهيونيستي موجب شده است سرنوشت ديگري براي آنها رقم بخورد و اكنون اين رژيم به شكلي بي سابقه در شرايط سخت عدم پذيرش مشروعيت در منطقه و نيز بين الملل قرار گرفته است و استدلال بي معناي سرزمين بي مردم و مردم بي سرزمين در ايجاد اين رژيم هرگز نتوانسته است جاي خود را باز كند.

وزير امور خارجه افزود: چنين رژيميبه لحاظ منطقي قابل دوام نيست و مانند رژيم نژاد پرست آفريقاي جنوبي ناگزير به زوال است.

متكي گفت: جمهوري اسلامي ايران با محكوم كردن اقدام ربودن ديپلمات هاي ايراني سازمان ها و نهادهاي بين المللي و بشردوستانه را براساس تعهدات بين المللي مكلف و مسئول پيگيري اين پرونده مي داند.

وزير امور خارجه همچنين از رئيس جمهور، دولت و مجلس لبنان خواست با توجه به اينكه اين آدم ربايي وحشيانه در خاك لبنان رخ داده است ، بر ظرفيت هاي خود در اين زمينه بيافزايند و براي روشن شدن وضعيت اين ديپلمات ها تلاشي جدي كنند.

متكي با اشاره به اينكه مسائلي كه در سي سال گذشته بر ايران تحميل كرده اند نتيجه عكس داده است گفت :جنگ بر جمهوري اسلامي تحميل شد و هدف اين بود كه يا نظام را ساقط و يا اگر نتوانستند ، نظام را وابسته كنند اما جمهوري اسلامي ايران به حيات پرنشاط خود ادامه داد و نسيم روح افزا و اثرگذار او در اقصا نقاط جهان پراكنده شد و امروز پيام صلح و عدالت و انسانيت را به سراسر جهان منتشر مي كند.
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن