تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):آدمى با نيّت خوب و خوش اخلاقى به تمام آن چه در جستجوى آن است، از زندگى خوش و امنيت محي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806911435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس مركز آمار ايران خبر داد: توزيع فرم شناسايي دهك‌هاي درآمدي از ابتداي مردادماه


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس مركز آمار ايران خبر داد: توزيع فرم شناسايي دهك‌هاي درآمدي از ابتداي مردادماه
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: اقتصاد

براي اجراي عدالت در طرح پرداخت يارانه‌هاي بايد قشرهاي مختلف و توانايي‌هاي اقتصادي آنها را شناسايي كرد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محمد مدد ـ رييس مركز آمار ايران ـ اظهار كرد: در سيستم‌هاي اقتصادي موجود، اطلاعات هيچ يك از خانوارها مشخص نيست، اما پرسشنامه‌اي كه تهيه شده مشخص مي‌كند كه هر فرد در كلام دهك قرار دارد.

به گفته او براي مشخص كردن دارايي‌هاي افراد در آينده بايد پرسشنامه‌ها را تهيه و هويت افراد را از نظر نام و نام خانوادگي، شماره ملي، نام پدر و تعداد اعضاي خانوار، سطح تحصيلات، شغل و درآمدي كه از شغل اصلي كسب مي‌كنند شناسايي كرد.

رييس مركز آمار تصريح كرد: همچنين براي كنترل ميزان درآمد با شاخص‌هاي ديگر بايد صاحبخانه يا مستاجر بودن افراد، زيربنا و ارزش ملك، ميزان وامي كه فرد دريافت كرده است و همچنين تعداد و نوع خودرو وي را مشخص كرد. بنابراين در اين پرسشنامه سعي كرده‌ايم از طريق سيستم خود اظهاري، اطلاعات دقيق را دريافت كنيم به علاوه هر يك از ستون‌هاي پرسشنامه نيز به پايگاه‌هاي اطلاعاتي كشور متصل شده است. حدود پايگاه اطلاعاتي كشور را به هم متصل كرديم تا تا درستي هر يك از سوالات را به وسيله آن پايگاه‌ها كنترل كنيم.

مدد گفت: اگر پرسشنامه‌اي دو بار پر شده باشد به عنوان خطا تلقي شده حذف مي شود بنابراين براي كنترل صحت ستون‌ شماره يك تا 10پرسشنامه مي‌توان از پايگاه ثبت احوال كمك گرفت و بقيه ستون‌ها را با پايگاه نيروي انتظامي و كارت سوخت، بانك اطلاعات بانك مركزي و يا بانك سهام عدالت كه اطلاعات حدود 25 ميليون نفر را درج كرده است، كنترل كرد. در حال حاضر هماهنگي‌ها انجام شده، موافقت‌ها صورت گرفته و مشخصات پايگاه‌ها ارائه شده است. بنابراين مردم بايد بدانند كه به سوالات با دقت پاسخ دهند.

وي خاطر نشان كرد: اين طرح يك نوع سرشماري است كه در زمينه درآمدها انجام مي‌شود، در سرشماري عمومي نفوس و مسكن 56 سوال پرسيده مي‌شد و اصراري به آگاهي از هويت فردي نداشتيم، اما اين اطلاعات آماري به دليل آنكه قرار است براي هر فرد حساب بانكي گشوده شود، بنابراين لازم است اطلاعات داخل پرسشنامه‌ها درست وارد شود و بر اساس اين پرسشنامه، دهك‌هاي درآمدي مشخص شوند.

مدد درباره هزينه اجراي طرح افزود: هزينه اين طرح حدود 30 ميليارد تومان است كه براي چاپ فرم، تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري دستمزد آمارگيريان در نظر گرفته شده است حدود 36 هزار و 400 ايستگاه آمارگيري خواهيم داشت و 48 هزار نفر در اين طرح با مركز آمار ايران همكاري خواهند كرد. در هر استان، استاندار رييس ستاد جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوار خواهد بود و مشابه طرح سرشماري عمومي نفوس و مسكن اين طرح از رده‌هاي فرمانداري تا آبادي انجام مي‌شود. همچنين با وزارت آموزش و پرورش هماهنگ كرديم تا مدارس هر آبادي محل اين ايستگاه‌ها باشند.

وي در ادامه گفت: براي دسترسي به فرم نيز كارهايي انجام شده است، اين فرم به طرق مختلف از جمله از طريق پايگاه اطلاع‌رساني مركز آمار ايران (www.amar.org.ir) در اختيار مردم قرار مي‌گيرند. فرم‌ها حتماً بايد در قطع A3 باشند. در حال حاضر روزانه 12 هزار نفر وارد پايگاه اطلاع‌رساني مركزي شوند و فرم‌ها را برداشت مي‌كنند.

او گفت: فرم پس از تكميل توسط سرپرست خانوار بايد به تاييد نزديكترين مسجد محل رسيده و مهر و امضا شود تا اطلاعات قبل از ورود به ايستگاه كنترل اوليه شود. سپس سرپرست خانوار اطلاعات را تاييد مي‌كند و مداركي را كه بايد به ايستگاه ارائه شود تحويل مي‌دهد. اين مدارك عبارتند از شماره ملي همه اعضاي خانوار، شناسنامه خانوار، قرارداد اجاره مستاجران، اين اسناد براي انتقال اطلاعات اقتصادي خانوارها مورد نياز است.

مدد اضافه كرد: مامور ايستگاه آموزش‌هاي لازم را فراگرفته و فرم‌هاي مخصوصي دارد كه الكترونيكي و از نوع ICR است. اطلاعاتي كه توسط سرپرست خانوار تكميل شد و به تاييد مسجد محل رسيده با دقت در فرم اصلي درج مي‌شود. در پايان سرپرست خانوار فرم اصلي را تاييد مي‌كند. بعد از اين مرحله با خانوار كاري نداريم و عمليات به صورت كامپيوتري انجام مي‌شود. سرپرست خانوار پس از پايان كار رسيدي همراه با يك كد رهگيري دريافت مي‌كند تا اگر در آينده با سوال يا مشكلي مواجه شد، با استفاده از اين كد، مشكل را برطرف كند.

وي تصريح كرد: از اول مرداد پرسشنامه‌ها توزيع مي‌شود و از 12 مرداد ماه كارخانوارهاي دو و سه نفره به مدت پنج روز، انجام مي‌شود. خانوارهاي چهار نفره بايد در پنج روز بعدي و خانوار پنج نفره و شش نفره نيز بايد به فاصله‌ پنج روز پنج روز مراجعه كنند. اطلاعات خانوارهاي هفت نفره به بالا و ساير نيز در 10 روز آخر جمع‌آوري خواهد شد.

رييس مركز آمار ايران گفت: ابتدا بايد اطلاعات را جمع‌آوري كرد و بر اساس آنها، مشخص كنيم كه دهك يك تا چهار، چند نفر و دهك پنجم تا هفتم چند نفر و هشتم تا دهم نيز چند نفر را شامل مي‌شود. بر اساس اطلاعات اين پرسشنامه ميزان پرداختي به هر كدام از اين خانوارها مشخص خواهد شد. هدف اين است كه خانوارهاي با درآمد پايين تر بتوانند سهام بيشتري دريافت كنند هنوز سقف و كف پرداختي‌ها مشخص نشده است، اما اين اعداد بايد پس از تكميل پرسشنامه‌ها آزمايش و كنترل و سپس قطعي شود.

مدد درباره رقم يارانه اعلام شده از سوي رييس جمهور اظهار كرد: اين رقم تقريبي است. اما ميزان دقيق آن به زمان اجراي طرح و اينكه چه مقدار از آن بايد در مرحله اول تحقق شود بستگي دارد، كليه ابهام‌ها پس از تكميل پرسشنامه‌ها رفع خواهد شد.

وي درباره منابع يارانه افزود: قرار است منابع مالي طرح از محل بازپرداخت اين يارانه‌ها تامين شود. كارشناسان، برنامه‌ريزي كرده‌اند تا منابع سه ماه اول را تامين كنند و پس از محل بازپرداخت‌ها اين طرح ادامه خواهد يافت.

ريس مركز آمار ايران گفت: بعضي از جزئيات طرح جنبه اجرايي دارد و به قانون نيازي ندارد اما در زمينه ماليات‌ها و موارد ديگر چنانچه نياز به قانون باشد به مجلس خواهد رفت. البته ما وظيفه خود مي‌دانيم تمام جزئيات و مطالعات طرح را براي مجلس و نمايندگان مردم تشريح كنيم.

مدد درباره محل صرف يارانه‌ها به نشريه برنامه گفت: گروه اقتصادي طرح، روي اين موارد كار مي‌كنند. وظيفه مركز آمار ايران جمع‌آوري اطلاعات است. در مورد نحوه پرداخت به صورت نقدي يا غير نقدي و نحوه هزينه كرد آن گروه اقتصادي طرح اظهار نظر خواهند كرد.

وي درباره استخراج آمار مربوط به تسهيلات بانكي اضافه كرد: در زمينه تسهيلات اعطاء شده از طريق بانك‌ها، فهرست افرادي را كه وام گرفته‌اند، در اختيار داريم.

رييس مركز آمار ايران در پايان اظهار كرد: از 12 مرداد به مدت يك ماه جمع‌آوري اطلاعات انجام خواهد شد. فعاليت‌هاي مربوط به استخراج و تجزيه و تحليل نيز يك ماه طول مي‌كشد. اواخر مهرماه نتايج كار مشخص و در اختيار دولت قرار مي‌گيرد. بعد از آن گروه اقتصادي بر اساس اطلاعات استخراج شده مركز آمار، تصميم گيري و برنامه‌ريزي مي‌كنند.

انتهاي پيام
 شنبه 22 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 216]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن