تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815071485




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معرفي كتاب‌


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: معرفي كتاب‌


نام‌آوران فرهنگ معاصر

*‌ مؤلف: شهاب‌الدين عباسي‌

*‌ ناشر: انتشارات مرواريد

* چاپ اول: 1387

800 *ص، 16000 تومان‌

كتاب حاضر، مجموعه‌اي است در شناخت صد تن از شخصيت‌هاي صاحب نام معاصر در عرصه‌هايي چون: الهيات، فلسفه، علم، دين‌پژوهي، ادبيات و هنر، اخلاق و جزاينها.‌

تلاش نويسنده در اين مجموعه بر آن بوده تا روزنه‌اي باشد به آراء و انديشه‌ها و دغدغه‌هاي اصلي اين شخصيت‌ها.

در اين مجموعه، سعي بر آن بوده تا چيزي توليد شود و كار، حداكثر فاصله را با نقل قول‌گرايي و قطعه‌برداري از آثار فارسي داشته باشد. بنابراين معيار، مقاله‌ها با استفاده از روش ترجمه و تأليف و يا تلفيقي ميان آنها و بر پايهِ منابع و متون عمدتاً انگليسي به نگارش درآمده است. در بيش از 60 درصد مقالات، آثار خود شخصيت‌ها مبناي تحقيق و نگارش بوده و در ساير موارد هم مبناي كار، ترجمه منابع انگليسي بوده است.

اين مجموعه عمدتاً معطوف به شخصيت‌هاي حوزه‌هاي ياد شده در غرب است. اگرچه پرسش‌ها و مسائل اساسي مطروحه در اين كتاب، منحصر به غرب نيست. ما در اين مجموعه، كم و بيش با پرسش‌ها و مسائل مهم انساني روبه‌روييم.

مطالعه مجموعه حاضر نشان مي‌دهد كه انسان معاصر نيز مانند گذشتگان خويش درگير و دلمشغول موضوعات، پرسش‌ها و مسائل اساسي و بنيادين است. خدا، اختيار و آزادي بشر، بحران يا دشواري‌هاي بزرگ اخلاقي و ضرورت روي آوردن به اخلاق و معنويت، راههاي كسب شناخت و معرفت، رابطه ميان علم و دين، دعا و پرستش، زندگي شاعرانه انسان در زمين، خلاقيت هنري، مسأله شر، حضور در رسانه‌هاي جديد و تكنولوژي مدرن، نقش الهيات در دنياي معاصر، حدود هر علم و رابطه ميان آنها، بنيان‌هاي فكر سياسي، مدرنيته، تفكر سنت‌گرا، ارتباط ميان اديان، تفسير كتاب مقدس، تاريخ و عبرت‌بخشي‌هاي آن، حفظ محيط زيست، نقش ادبيات معاصر و... جز اينها.

اين اسامي، تعدادي از صد شخصيت مطرح در مجموعه

درآمدي بر ادبيات معاصر ايران‌

*‌ نويسنده: دكتر محمود عباديان‌

* ناشر: انتشارات مرواريد

* چاپ دوم: 1387

105 *ص، 1800 تومان‌

كه 16 سال از زمان انتشارش مي‌گذرد، اجمالي از تجربه تدريس اين رشته در تهران و در اراك در سالهايي است كه رويكرد به مسائل ادبيات معاصر، آن‌گونه كه در اين نوشته بازتاب يافته است، هنوز چندان طرف توجه آموزگاران و مدرسان آن نبود.

برخي گروه‌هاي ادبيات فارسي در مدارس عالي كشور، جايگاه خاصي براي ادبيات معاصر كه برازندهِ شأن آن باشد، قائل نبودند، نسبت به ارزش‌هاي فرهنگي و زيباشناختي آن ترديد داشتند و فقط دو واحد براي تدريس آن در نظر گرفته شده بود كه به طور عمده صرف اشاره به برخي جنبه‌هاي شعر دوران گذار مي‌شد.

در دو قرن اخير كه صحنه تاريخ جهان و ايران دستخوش دگرگوني‌هاي دوران‌ساز بوده است، ادبيات ايران چگونه شكل گرفته، تكوين يافته و رو به كدام سو دارد؟ ماهيت ادبيات معاصر ايران چيست و دستاوردهاي آن در عرصه شكل و محتوا كدامند؟ اينها مقولات و مباحثي است كه در اين كتاب مورد نظر قرار گرفته‌اند.

به اعتقاد نويسنده، اكنون جايگاه و شرايط ادبيات معاصر نسبت به گذشته تغيير پيدا كرده است. شعر و نثر معاصر ايران از شأن برازندهِ خود برخوردار است‌؛ بر واحدهاي درسي آن افزوده شده، و مهمتر آن كه از انزواي گذشته‌اش نزد روشنفكران و جوانان، بسيار كاسته شده و دانشجويان اين رشته، اهميت آن را در بررسي‌ها و پايان‌نامه‌هاي خويش نشان مي‌دهند. پژوهش بر ادبيات معاصر، دامنه و گسترش يافته و آثار ارزنده در آن نگاشته شده است.

كتاب حاضر در 2 فصل تدوين يافته: فصل اول، گرايش‌هايي ادبي عصر قاجار را در برمي‌گيرد؛ فصل دوم نيز عنوان درآمدي بر ادبيات معاصر ايران را بر پيشاني خود دارد.

طلوع عشق‌

*‌ نويسنده: كن فالت‌

* مترجم: فرشته خجندي‌

* انتشارات مرواريد

* چاپ اول: 1387

465 *ص، 7500 تومان‌

كتاب حاضر، رماني در گونه داستان‌هاي دلهره‌آور و وحشت‌زاست كه در هر ورقي از كتاب از وحشت به خود مي‌لرزيد! كمتر نويسنده‌اي در زمينه داستان‌هاي دلهره‌آور به موفقيت بوده است. اين نويسنده،‌ خواننده كتاب را تا آخر آن ميخكوب مي‌كند. در 27 سالگي با كتاب پا به عرصه نويسندگي گذاشت. اين كتاب، جايزه ادگار را از آن خود كرد و پرفروش‌ترين كتاب بين‌المللي شد. پس از آن، رمان‌هاي ديگري نوشت كه به همان اندازه موفق بودند. تازه‌ترين آنها نام دارد.

برخي از آثار ديگر او عبارتند از: راه حل ربه‌كا، در كنار شيرها، بر بال عقابها (كه دربارهِ فرار دو آمريكايي از ايران در بحبوحه انقلاب است).

كتاب ديگر او است كه در ايران با نام چاپ و منتشر شده است. اين كتاب، از جمله موفق‌ترين آثار كن فالت به شمار مي‌رود كه در سال‌هاي اخير در فهرست پرفروش‌ترين كتاب‌هاي جهان بوده است. كن‌فالت با خانواده‌اش در لندن و در هرت‌فوردشر زندگي مي‌كند. چند خط زير، نمونه و فرازي از نثر داستاني است:






 پنجشنبه 20 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 250]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن