تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زِنا، شش پيامد دارد: سه در دنيا و سه در آخرت. سه پيامد دنيايى‏اش اين است كه: ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806833424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

29 روز تا المپيك پكن امروز با هما حسيني و محسن شادي‌


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: 29 روز تا المپيك پكن امروز با هما حسيني و محسن شادي‌
جام جم آنلاين: روئينگ در قايقراني رشته نوپايي است و همين كه براي اولين بار از ايران 2 قايقران ايراني در رقابت‌هاي المپيك حضور دارند، برايمان جاي خوشحالي دارد.محسن شادي و هما حسيني كه هر دو اوايل ارديبهشت در چين، جواز حضور در المپيك را كسب كردند، اين روزها سخت‌ترين تمرينات را سپري مي‌كنند.


«با روزي 6 ساعت تمرين، فشار زيادي را متحمل مي‌شويم، چرا كه ديگر برنامه بدنسازي از تمريناتمان خارج شده و فقط پارو مي‌زنيم و ركوردگيري مي‌كنيم؛ آن هم در اين گرماي طاقت‌فرسا.» هما حسيني، قهرمان 19 ساله قايقراني ايران كه بعد از سارا خوش جمال فكري، دومين سهميه بانوان كشورمان را در المپيك پكن به دست آورد، اين را مي‌گويد، اما خستگي در صدايش نيست: «ما از مسابقات سهميه المپيك كه برگشتيم، فقط 5 روز استراحت كرديم و اردوهايمان تا همين امروز به صورت فشرده ادامه داشت.»

اردوي قايقرانان المپيكي تا 24 تيرماه كه قرار است به اروپا اعزام شوند، بدون وقفه دنبال مي‌شود. محسن شادي مي‌گويد تا 6 مرداد در اروپا مسابقه مي‌دهيم و تمرين مي‌كنيم. البته هما حسيني اطلاعات بيشتري در اين زمينه دارد: « روز 24 تير ماه به مسابقات جهاني زير 23 آلمان اعزام مي‌شويم. اين رقابت‌ها تا 31 تير ادامه خواهد داشت و پس از آن، يك هفته هم به اردوي تداركاتي اتريش مي‌رويم تا به آمادگي كامل برسيم. اردوي اتريش تا 8 مرداد ادامه خواهد يافت سپس به تهران برمي‌گرديم تا بلافاصله همراه اولين كاروان اعزامي ايران به المپيك، راهي پكن شويم.»

ظاهرا فدراسيون قايقراني تدارك خوبي براي المپيكي‌هايش ديده است. هم هما حسيني و هم محسن شادي اين را تاييد مي‌كنند. تنها قايقران مرد كاروان ايران در المپيك مي‌گويد: «خوشبختانه مشكل خاصي در اين مدت نداشتيم و همه چيز خوب و راضي‌كننده است. مسوولان با تمام قدرت براي موفقيت ما تلاش مي‌كنند و ما هم تاكنون تمرينات خوبي را سپري كرده‌ايم.» هما حسيني هم مي‌گويد: « همه زحمت مي‌كشند، مخصوصا آقاي دنيامالي، رئيس فدراسيون قايقراني كه من به شخصه شاهد زحمات ايشان هستم؛ همه اينها يعني همكاري و فراهم كردن شرايط خوب براي نتيجه گرفتن.»

با اين همه تلاش آيا مي‌توان به موفقيت قايقرانان روئينگ كشورمان در المپيك اميدوار بود؟ «اميدوارم بتوانيم در اولين حضور قايقراني ايران در بازي‌هاي المپيك‌ سربلند باشيم. روئينگ ايران در آسيا پيشرفت خوبي داشته و سال گذشته عنوان سومي قاره كهن را به دست آورد، اما در دنيا حريفان قدرتمندي چون آلمان و روماني هستند، كه عرصه را بر ديگران تنگ مي‌كنند.» اينها حرف‌هاي محسن شادي است.

هما حسيني هم با بيان اين‌كه هميشه با اميد در مسابقات شركت مي‌كند، درباره رقابت‌هاي المپيك مي‌گويد: « نتيجه براي خودم خيلي اهميت دارد و هر وقت در پايان مسابقاتم به اين نتيجه برسم كه تمام تلاشم را انجام داده‌ام، ديگر از چيزي ناراحت نخواهم شد. در همين مسابقات انتخابي آسيا، من چهارم شدم، اما از نفر اول هم خوشحال‌تر بودم، چون اين نهايت تلاشم بود. اميدوارم در المپيك هم بتوانم با تمام قدرتم شركت كنم، تا حداقل بتوانم خودم را راضي نگه دارم.»

نكته جالب و البته مشترك درباره 2 قايقران المپيكي كشورمان اين است كه هيچ شناختي از حريفانشان ندارند. هر دو مي‌گويند حريفانمان را نمي‌شناسيم، اما هما حسيني توضيح مي‌دهد: «اين‌كه حريفانمان را بشناسيم خيلي اهميت دارد، اما من اطلاع دقيقي از حريفانم ندارم و فقط مي‌دانم كه از آسيا 7 ورزشكار در روئينگ تك‌نفره شركت مي‌كنند. البته بايد بگويم من تجربه خيلي كمي دارم و در مسابقات چين كه سهميه المپيك را گرفتم، در كل دومين مسابقه بين‌المللي بود كه شركت مي‌كردم. به عبارتي من اصلا در مسابقات جهاني شركت نكردم كه بخواهم شناختي از حريفانم داشته باشم.

تنها شناختم از رقبا به ركوردهايشان محدود مي‌شود كه آن هم زياد قابل اطمينان نيست، چراكه در قايقراني باد و موج تاثير زيادي روي ركوردها مي‌گذارد. البته نكته اميدواركننده اين است كه مسوولان فدراسيون قايقراني از همين حالا براي المپيك 2012 برنامه‌ريزي ‌كرده‌اند و فكر مي‌كنم 4 سال ديگر با اميدواري بيشتري بتوانيم به دنبال نتايج دلخواهمان باشيم.»

محسن شادي هم مثل هما حسيني تجربه حضور در مسابقات جهاني را ندارد و تازه در رقابت‌هاي المپيك چهره رقبايش را رويت خواهد كرد. با اين حال براي هر دو قهرمان قايقراني روئينگ كشورمان در رقابت‌هاي المپيك آرزوي موفقيت مي‌كنيم.

رضا پور‌عالي
 پنجشنبه 20 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 963]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن