تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 22 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):درباره ما غلو نکنید، ما را بندگان پرورش یافته (حق تعالی) بدانید آنگاه در فضلیت ما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815045198




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توافق گروه هشت براي مقابله با افزايش بهاي نفت و غذا


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: توافق گروه هشت براي مقابله با افزايش بهاي نفت و غذا


آسيا- گروه بين‌الملل:
سران كشورهاي گروه8 در بيانيه پاياني نشست خود در ژاپن، موافقت كردند كه با افزايش بهاي نفت و مواد غذايي كه به تورم فزاينده جهاني منجر شده است، مقابله كنند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، سران گروه8 اعلام كردند: ما بر سر لزوم پرداختن ويژه به موضوعاتي همچون افزايش بهاي نفت و غذا، تورم جهاني، ثبات بازارهاي مالي و مبارزه با سياست حمايت از صنايع داخلي، به توافق رسيديم.

سران گروه8 در همين حال وعده دادند شفافيت و تعادل بين عرضه و تقاضا را در بازار نفت، از طريق تقويت گفت‌وگوها بين كشورهاي مصرف‌كننده و توليدكننده، بهبود ببخشند.

در اين بيانيه آمده است كه در واكنش به افزايش شديد بهاي نفت، موافقت شد كه تعادل در زمينه عرضه و تقاضا با تلاش و گفت‌وگو بين كشورهاي مصرف‌كننده و توليدكننده و با هدف شفافيت در اين خصوص بهبود يابد.

در بخش ديگري از اين بيانيه با اشاره به روند خلع سلاح هسته‌اي كره شمالي آمده است: ما روي اهميت سرعت بخشيدن به روند گفت‌وگوهاي 6جانبه درباره برنامه هسته‌اي كره شمالي، تاكيد مي‌كنيم.

آنها همچنين بار ديگر درخواست خود را از كره شمالي براي كنار گذاشتن برنامه‌هاي هسته‌اي‌اش تكرار كردند.

قبل از شروع اجلاس سران گروه8، بسياري انتقاد مي‌كردند كه اين گروه نتوانسته تعهدات خود درباره كمك‌هاي توسعه را به موقع انجام دهد.

در اجلاس سران گروه8 در3سال قبل در اسكاتلند، كشورهاي شركت‌كننده وعده داده بودند تا سال 2010 ميزان كمك به كشورهاي در حال توسعه را تا 50 ميليارد دلار افزايش دهند و قرار بر اين شده بود كه نيمي از اين مبلغ در آفريقا به مصرف برسد.

تحليل اينديپندنت از ناكامي اجلاس ژاپن

روزنامه اينديپندنت ديروز همزمان با پايان اجلاس گروه8 در تحليلي به بررسي نتايج اجلاس ژاپن پرداخت و با اشاره به ناكامي اين اجلاس، نوشت: رهبران ثروتمندترين كشورهاي جهان اميد به يك توافق جهاني براي مبارزه با تغييرات جوي را زنده نگاه داشتند، زيرا با كاهش توليد گاز كربن خود تا 50درصد تا سال 2050 موافقت كردند اما گروه‌هاي طرفدار محيط زيست گفتند كه اين توافق در نشست گروه8 در ژاپن حركت كافي نداشت و بررسي يك توافق درباره پيمان جديد كيوتو به گفت‌وگوها در سال آينده موكول شد.

در ادامه اين مطلب آمده است: جورج بوش، رئيس‌جمهوري آمريكا كه قبلا مانع پيشرفت در اين زمينه شده بود، با اطلاع از اين موضوع كه باراك اوباما و جان مك كين جانشينان احتمالي وي آماده‌اند تا در اين زمينه اقدام بيشتري انجام دهند، تنها از طريق موافقت با بررسي جدي كاهش 50درصدي گاز كربن در نهايت حركت كمي را ايجاد كرد.

به نوشته اين روزنامه، اما رهبران گروه8 نتوانستند بر سر يك هدف موقت براي كاهش توليد گاز كربن تا سال 0202 يا يك تاريخ آغاز براي كاهش اين 05 درصد به توافق برسند.

اين مطلب مي‌افزايد: گروه‌هاي سبز اعلام كردند كه رهبران گروه8 يك فرصت طلايي را از دست دادند و اينك آنها مسئول افزايش 62درصدي دي اكسيد كربني هستند كه وارد اتمسفر زمين مي‌شود و تغييرات جوي را سبب مي‌شود.

تاريخ درج: 19 تير 1387 ساعت 21:31 تاريخ تاييد: 20 تير 1387 ساعت 00:34 تاريخ به روز رساني: 20 تير 1387 ساعت 00:32
 پنجشنبه 20 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 164]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن