تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سجده شكر برهرمسلمانى واجب است،با آن نمازت را كامل و پروردگارت را خشنود مى سازى و فرش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815608281




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قاليباف: تحول اساسي در شهرداري‌ها نيازمند تغيير رويكرد است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: قاليباف: تحول اساسي در شهرداري‌ها نيازمند تغيير رويكرد است
به گزارش ايرنا ، محمدباقر قاليباف روز چهارشنبه در نشست شهرداران كلان شهرهاي كشور درتبريز گفت: درحالي كه شهرداري‌هاازآغاز موجوديت خود تاكنون سه سطح خدمات ، ايفاي نقش نهادي اجتماعي و فعال كردن شهروندان را مد نظر داشته‌اند ، ما هنوز درسطح نخست مانده‌ايم.

وي ، سطح نخست فعاليت شهرداري‌ها درعرصه جهاني را شامل ارايه خدمات در حوزه‌هاي از قبيل جمع‌آوري و دفن زباله، توسعه فضاي سبز، حل‌مشكلات ترافيكي دانست و افزود: فعاليت شهرداري‌هاي كشور دراين سطح ، ناكافي و ناقص است.

وي اظهار داشت: شهرداري‌ها درسطح دوم فعاليت خود به نهادي‌اجتماعي تبديل شده ، ساكنان شهرها را از " مردم " به " شهروند " تغيير ماهيت داده و از طريق ارايه‌آموزش‌هاي همگاني آنان را به‌مشاركت در امور شهري كه سرمايه‌گذاري در طرح‌هاي عمراني ، شكلي از آن است ، ترغيب مي‌كنند.

قاليباف سطح سوم فعاليت شهرداري‌ها را تبديل شهروندان از افرادي غيرفعال و خدمت گيرنده به افرادي فعال و پاسخگو دانست كه در آن شهروندان نسبت به اداره امور شهري ، احساس مسووليت كرده و در اين راستا براي خود حقوقي ، قايل مي‌شوند.

وي با بيان اين مطلب كه طي كردن سطح ياد شده به صورت خطي ناممكن بوده و دستيابي به سطح سوم از طريق تغيير رويكرد و نگرش نسبت به مسايل مديريت شهري ميسر است ، تاكيد كرد: تا زماني كه به سطح سوم كاركرد شهرداري‌ها در كشور دست نيابيم ، تحول چشمگير خاصي در اين حوزه روي نخواهد داد.

وي گفت: تكرار كارهاي ‪ ۵۰‬سال قبل در حوزه مديريت شهري با استفاده از روش‌هاي همان زمان و تسريع روند امور در سايه پيشرفت فناورانه ، دال بر ضرورت تغيير رويكرد در زمينه فعاليت شهرداري‌هاي كشور به منظور ارتقاي سطح آنهاست.

وي‌باتاكيدبر لزوم نوآوري در حوزه مديريت شهري و پرهيز از هر گونه آزمون و خطا ، افزود: مقايسه شاخص‌هاي شهري در مقطع زماني فعلي با شاخص‌هاي سه دهه قبل كار پسنديده‌اي نيست.

شهردار تهران با بيان اين مطلب كه جنس دنياي امروزي از شيشه بوده و همه جاي جهان به‌راحتي قابل مشاهده است ، خواستار مقايسه شاخص‌هاي شهري كشورمان با وضعييت كنوني همتاهايشان در كشورهاي ديگر شد.

وي با بيان اين مطلب كه امروزه در مديريت شهرها بايد به دنبال توليد ثروت و نه پول درآوردن بود ، اظهار داشت: تاكيد مقام معظم رهبري بر اجراي اصل ‪ ۴۴‬مي‌تواند ، بستري براي تحقق اين مهم باشد.

وي تشريح كرد:صرف سالانه‌يك هزار و ‪ ۴۰۰‬ميليارد ريال اعتبار براي جمع‌آوري و دفن زباله‌اي كه ارزش سالانه آن به بيش از دو هزار ميليارد ريال مي‌رسد ، جاي تامل دارد.

وي يادآور شد: به دليل وجود مشكلات در مجموعه ساختار اداري و سياسي و تعريف رابطه بين دولت مركزي و مديريت شهري به عنوان دولت محلي ، شهرهاي ما هنوز به شكل سنتي اداره مي‌شود.

پنجاه‌و سومين نشست ادواري شهرداران كلان‌شهرهاي كشور روز چهارشنبه در هتل شهريار تبريز گشايش يافت.

در اين نشست دو روزه، شهرداران هشت كلان‌شهر كشور ، مسوولان نهادهاي مرتبط باكلان‌شهرها در وزارت كشور و جمعي از شهرداران شهرهاي آذربايجان‌شرقي شركت دارند. ك/‪۲‬
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 143]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن