تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 16 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):امّتم همواره در خير و خوبى اند تا وقتى كه يكديگر را دوست بدارند، نماز را برپا دارن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804903985




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

طرح «جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوار» از ساماندهي تا اجرا


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: طرح «جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوار» از ساماندهي تا اجرا


سرويس اقتصادي: به منظور سياستگذاري، برنامه‌ريزي، هماهنگي، نظارت و هدايت فعاليت‌هاي مربوط به شناسايي خانوارهاي مشمول طرح پرداخت هدفمند يارانه‌ها ستادي با عنوان ستاد شناسايي افراد طرح هدفمند كردن يارانه‌ها تشكيل شده و جهت اجراي طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي كشور در سال 87 كه در مرداد ماه سال جاري اجرا خواهد شد ستاد هماهنگي و تلفيق با هدف سياستگذاري، برنامه‌ريزي، هماهنگي نظارت و هدايت فعاليت‌هاي مربوط به طرح تشكيل شده است.

همچنين هفت گروه جهت سياستگذاري و تعيين اهداف كلي طرح تشكيل و با توجه به اجراي طرح در سطح كشور در هر استان ستاد هماهنگي استان نيز تشكيل شده است. ‌

همچنين با توجه به وسعت شهر تهران، سازمان اجرايي در كل كشور و با سازمان اجرايي در استان تهران متفاوت مي‌باشد.

گروه سازماندهي اجرا و اداري و مالي با توجه به تجربيات گذشته در سازماندهي و اجراي سرشماري‌ها نسبت به تهيه و طراحي اين راهنما به منظور اجراي هر چه صحيح‌تر و با كيفيت اجراي طرح اقدام كرده تا با اجراي صحيح و دقيق آن مسائل و مشكلات موجود در خلال اجراي طرح به حداقل ممكن برسد. ‌

ستاد عالي شناسايي افراد طرح هدفمند كردن يارانه‌ها

ستاد شناسايي افراد طرح هدفمند كردن يارانه‌ها با هدف سياستگذاري، برنامه‌ريزي، هماهنگي، نظارت و هدايت فعاليت‌هاي مربوط به شناسايي خانوارهاي مشمول طرح پرداخت هدفمند يارانه‌ها تشكيل مي‌شود.محل ستاد، در مركز آمار ايران و رياست آن برعهده رئيس مركز آمار ايران است. اعضاء ستاد به اين شرح است:

رئيس مركز آمار ايران، معاون وزير كشور، معاون وزير رفاه و تأمين اجتماعي، معاون وزير آموزش و پرورش، معاون وزير امور اقتصادي و دارايي، معاون سازمان صدا و سيما، رئيس سازمان خصوصي‌سازي، رئيس سازمان ثبت احوال كشور، معاون معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي، معاون بانك مركزي و معاون وزارت بازرگاني.

وظايف ستاد شناسايي افراد طرح هدفمند كردن يارانه‌ها نيز چنين است:

سياستگذاري، برنامه‌ريزي و تعيين اهداف كلي طرح، بررسي و تصويب شرح وظايف ستاد، بررسي و تصويب فعاليت‌ها و زمان‌بندي انجام آن‌ها، بررسي و تاييد كليات طرح شامل پرسشنامه خانوار، برنامه‌ زماني، سازمان اجرايي و بودجه، تصويب پيش‌نويس مصوبه‌هاي هيأت دولت در رابطه با طرح، ايجاد هماهنگي در زمينه تأمين نيروي انساني، امكانات، تبليغات و ملزومات مورد نياز اجراي طرح، بررسي و تصويب طرح‌ها و برنامه‌ها به منظور ارائه به مسئولان ذيربط، پيگيري اجراي مصوبات ستاد از ستاد تلفيق و هماهنگي و گروه‌هاي ذيربط، ارائه گزارش پيشرفت كار و اطلاع رساني درباره‌‌ اقدامات انجام شده به رياست جمهوري و هيأت وزيران. ‌

ستاد هماهنگي و تلفيق و گروه‌هاي وابسته

ستاد هماهنگي و تلفيق با هدف سياستگذاري، برنامه‌ريزي، هماهنگي، نظارت و هدايت فعاليت‌هاي مربوط به طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي كشور تشكيل مي‌شود. محل ستاد، مركز آمار ايران و رياست آن برعهده رئيس مركز آمار ايران است. اعضاء ستاد به اين شرح است: ‌

رئيس مركز آمار ايران، مسئول گروه هماهنگي پايگاه‌هاي اطلاعاتي، مسئول گروه تهيه طرح و آموزش، مسئول گروه اداري، مالي و سازماندهي و اجرا، مسئول گروه نظارت، مسئول گروه فناوري اطلاعات، مسئول گروه تبليغات و اطلاع‌رساني، مسئول گروه دبيرخانه و مستندسازي. ‌

اهم وظايف ستاد هماهنگي و تلفيق نيز چنين است:

سياستگذاري، برنامه‌ريزي و تعيين اهداف كلي طرح، بررسي و تصويب سازمان ستادي و سازمان اجرايي، بررسي و تصويب شرح وظايف ستاد و گروه‌ها و تعيين اعضاي گروه‌ها، بررسي و تصويب فعاليت‌ها و زمان بندي انجام آن‌ها، بررسي و تصويب كليات طرح‌هاي موضوعي، آموزش، استخراج، نظارت، تبليغات، بررسي و تصويب فهرست پيشنهادي مسئولان نظارت و نمايندگان مركز در استان‌ها، بررسي و تاييد بودجه پيشنهادي طرح، تهيه پيش‌نويس مصوبه‌هاي هيأت دولت در رابطه با طرح، هدايت، هماهنگي و نظارت بر فعاليتهاي فني و اجرايي طرح، دريافت و جمعبندي طرح‌ها و موضوعات ارائه شده از گروه‌ها، بررسي و تصويب طرح‌ها و برنامه‌ها به منظور ارائه به مسئولان ذيربط، پيگيري اجراي مصوبات ستاد از گروه‌هاي ذيربط و استانها، ارائه گزارش پيشرفت كار و اطلاع رساني از اقدامات انجام شده به ستاد شناسايي افراد طرح هدفمند كردن يارانه‌ها.

ستاد هماهنگي استان

در هر استان ستادي با عنوان تشكيل مي‌شود كه فعاليت‌هاي آن جنبه‌ ستادي دارد. مدير اجراي استان با كمك اعضاء ستاد هماهنگي، سياست‌ها و برنامه‌هاي اعلام شده توسط ستاد عالي طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي كشور را طبق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌هاي ستاد مزبور به مرحله‌ اجرا گذاشته، امكانات، تجهيزات و نيروي انساني مورد نياز اجراي طرح را نيز با هماهنگي ستاد تأمين مي‌كند.

اعضاي ستاد هماهنگي استان عبارتند از:

استاندار (رئيس)، معاون برنامه‌ريزي استاندار (مدير اجراي استان)، معاون اداري و مالي استاندار، مديركل آمار و اطلاعات استانداري (قائم مقام مدير اجراي استان)، فرمانده‌ نيروي انتظامي استان، رئيس سازمان آموزش و پرورش استان، رئيس سازمان صدا و سيماي استان، رئيس سازمان تأمين اجتماعي، دو نفر به انتخاب استاندار. ‌

وظايف ستاد قبل از اجراي طرح‌

با شركت در سمينار توجيهي كه از طرف مركز آمار ايران برگزار مي‌شود، با اهداف طرح،‌ ويژگي‌ها و سازمان اجرايي آن آشنا شوند.

پس از دريافت حكم انتصاب به عنوان مدير اجراي استان، براساس برنامه زماني، فعاليت‌هاي مربوطه را شروع و مراتب را به دبيرخانه ستاد طرح كشور اعلام كند.

نسبت به صدور احكام عوامل طرح در استان اقدام كند.

براي تسهيل در امر جمع‌‌آوري اطلاعات و تأمين امنيت نقاط واقع در محدوده‌ طرح استان يك نفر را به عنوان رابط نيروهاي نظامي و انتظامي استان انتخاب كرده و قبل از شروع با وظايف خود آشنا شود.

براي جذب نيروهاي واجد شرايط به منظور تصدي رده‌هاي ستادي و سرپرستان اجرايي، افراد علاقمند، متعهد، مدير، توانا در سطح استان شناسايي شوند.

باتوجه به نياز، در زمينه تأمين فضاهاي مناسب براي تشكيل كلاس‌هاي آموزشي و استقرار عوامل اجرايي بررسي‌هاي لازم به عمل آيد.

با شركت در ستاد هماهنگي استان، در زمينه‌ لزوم همكاري سازمان‌ها و ارگان‌هاي دولتي در اجراي طرح، نيازهاي خود را مطرح و پس از مشخص‌شدن ميزان همكاري هر يك از مسئولان اداري استان توسط ستاد، تعهدات مزبور تا تحقق كامل آنها پي‌گيري شود.

با نماينده ستاد طرح كشور و ناظرين استان، كه به منظور آگاهي از چگونگي انجام فعاليت‌هاي طرح و كمك به رفع مشكلات، اعزام مي‌شوند، همكاري كرده و امكانات موردنياز آنان تأمين شود.

مدير اجراي شهرستان و معاون فني و اجرايي شهرستان را انتخاب كرده و از آن‌ها براي حضور در جلسه توجيهي و هماهنگي دعوت كند.

راهنماي تكميل فرم 650

اين فرم به منظور ثبت كاركرد روزانه مأمور آمارگير تهيه شده است. ابتدا اطلاعات آدرس سمت راست بالاي فرم تكميل شده و براي هر روز كاري، يك سطر اختصاص يافته كه داراي تاريخ همان روز مي‌باشد. به فاصله هر پنج سطر (پنج روز) يك سطر فاقد تاريخ است كه بايد كاركرد پنج روز، جمع و در آ‌ن نوشته شود.

مدت اجراي طرح 30 روز است ولي در برخي از موارد ممكن است به دلايل مختلف اين كار چند روز به درازا بكشد. لذا سطر اضافي بدين منظور درنظر گرفته شده است.

م-أمور طرح بايد، ابتدا آدرس بالاي فرم را تكميل كرده و كاركرد روزانه خود را در سطر همان روز بنويسد. در ستون يك، تاريخ روزهاي اجراي طرح چاپ شده است. چنانچه در يك روز به عللي پرسشنامه‌اي تكميل نشده در سطر مزبور به آن روز تيره زده مي‌شود. تعداد خانوار (ستون 2) تعداد افراد خانوار (ستون 3) از فرم يك جمع و در ستون و سطر مربوط نوشته مي‌شود.

ارقام ستون‌هاي 2 و 3 كه در فاصله پنج روز كاري در سطرهاي مربوط نوشته مي‌شود جمع شده و در سطر مربوط به درج مي‌گردد. ارقام اين سطر نبايد با ارقام سطر ديگر جمع شود ثانياً اگر تعداد روزهاي كار در داخل پنج روز كمتر از آن مثلاً چهار روز، و يا كمتر بود فقط كاركرد اين روزها را بايد جمع و در سطر درج شود. اين فرم هر پنج روز يك بار در اختيار كارشناس مسئول فني و اجرايي قرار مي‌گيرد تا ارقام مربوط به به گزارش كار (فرم 651) منتقل شود. در پايان طرح، ارقام درج شده در سطرهاي (جمع كاركرد) جمع شده و حاصل به عنوان جمع كاركرد مأمور در سطر آخر (جمع كل كاركرد) ثبت مي‌گردد.

راهنماي تكميل فرم 651

اين فرم به عنوان گزارش كار كارشناس مسئول فني و اجرايي مورد استفاده قرار مي‌گيرد. در بالاي فرم، دوره زماني گزارش، نام استاني كه محدوده فعاليت گروه را تشكيل مي‌دهد، درج مي‌شود.

كارشناس گروه اين فرم را هر پنج روز يك بار، با استفاده از جمع كاركرد پنج روز مأموران آمارگير تحت سرپرستي خود، در دو نسخه تهيه مي‌كند و نسخه اصلي را به معاون فني و اجرايي شهرستان تحويل مي‌دهد.

كارشناس مسئول فني و اجرايي بايد، پس از كنترل و ثبت جمع كاركرد پنج روزه هر يك از مأموران آمارگير تحت سرپرستي، فرم گزارش كار تكميل و تحويل دهد.

راهنماي تكميل فرم 652

اين فرم به عنوان گزارش كار مدير اجرايي شهرستان و به منظور گزارش دوره‌اي پيشرفت كار در شهرستان تهيه شده است. در بالاي فرم محلي براي درج دوره زماني گزارش و نان استان و شهرستان تعيين شده است. اين فرم هر پنج روز يك بار با استفاده از گزارش پنج روزه كارشناسان مسئول فني و اجرايي تحت سرپرستي، در دو نسخه تكميل مي‌شود و نسخه اول آن به مدير اجرايي استان تحويل مي‌گردد و نسخه دوم براي استفاده در گزارش‌هاي بعدي نزد معاون فني و اجرايي شهرستان باقي مي‌ماند.

معاون فني و اجرايي شهرستان پس از دريافت گزارش كار كارشناسان مسئول فني و اجرايي تحت سرپرستي و كنترل آنها، اين فرم را بايد تكميل كند.

راهنماي تكميل فرم 653

اين فرم به منظور گزارش دوره‌اي پيشرفت طرح در استان تهيه شده است. مدير اجرايي استان، پس از دريافت گزارش دوره‌اي عملكرد شهرستان‌هاي استان اين فرم را به شرح زير در دو نسخه تكميل و نام استان را سمت راست بالاي فرم درج مي‌كند.‌

ارقام و اطلاعات ستون‌هاي 3 و 4 مربوط به گزارش كار هر شهرستان به ترتيب در ستون‌هاي مربوط و در سطر همان شهرستان درج مي‌شود.

ارقام درج شده در هر يك از ستون‌ها جمع و به ترتيب در سطر (جمع اين گزارش) ثبت مي‌شود، براي تكميل سطر ارقام سطر مربوط به گزارش قبل عيناً به اين سطر منتقل مي‌گردد.

ارقام دو سطر فوق جمع و حاصل به ترتيب در سطر نوشته مي‌شود.

در اولين گزارش سطر سفيد مي‌ماند لذا ارقام سطر اول عيناً به سطر سوم منتقل خواهد شد.

مشخصات مسئول در پايين فرم نوشته و آن را امضا و يك نسخه آن را براي دبيرخانه ستاد طرح كشور ارسال مي‌كند.

راهنماي تكميل فرم 654

اين فرم به منظور تحويل و تحول فرم‌ها و مدارك طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي كشور بين كارشناسان مسئول فني و اجرايي، معاونان فني و اجرايي شهرستان تهيه شده است.

كارشناس مسئول فني و اجرايي بايد پس از دريافت فرم‌ها و مدارك طرح ازآمارگيران تحت سرپرستي و حصول اطمينان از كامل بودن آنها، اين فرم را به ترتيب زير در دو نسخه تكميل و همراه با فرم‌ها و مدارك به معاون فني و اجرايي شهرستان تحويل دهد:

نام استان و شهرستان در محل تعيين شده در سمت راست بالاي فرم درج شود، با توجه به اينكه مرحله اول و يا دوم تكميل فرم مي‌باشد در مربع مربوطه علامت (x) بگذارد، هر سطر از فرم را به يك ايستگاه اختصاص داده و شماره آنرا در ستون يك بنويسد، تعداد پوشه بنددار در ستون 2 درج گردد، تعداد پاكت فرم شماره 2 هر ايستگاه در ستون 3 درج شود، در صورتيكه توضيحات لازم باشد در ستون 4 درج مي‌شود پس از تكميل اطلاعات فوق در مورد كليه ايستگاه‌هاي تحت سرپرستي، نام و نام خانوادگي مأمور در محل تعيين شده در زير فرم نوشته و پس از درج تاريخ امضاء مي‌كند و به همراه فرم‌ها و مدارك دريافت شده به معاون فني و اجرايي شهرستان تحويل مي‌دهد.

راهنماي تكميل فرم 655

اين فرم به منظور تحويل و تحول فرم‌ها و مدارك طرح جمع‌آوري اطلاعات اقتصادي خانوارهاي كشور بين مدير اجرايي شهرستان و قائم مقام مدير اجرايي استان تهيه شده است.

مدير اجرايي شهرستان بايد پس از دريافت فرم‌ها و مدارك طرح از معاونين فني و اجرايي تحت سرپرستي و حصول اطمينان از كامل بودن آنها، اين فرم را در دو نسخه تكميل و همراه با فرم‌ها و مدارك به قائم مقام مدير اجرايي استان تحويل دهد.




 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 141]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن