تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):روزه‏دارى كه زبان و گوش و چشم و جوارح خود را حفظ نكرده روزه‏اش به چه كارش خواهد آمد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813050429




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تهديد روسيه به گزينه نظامي براي مقابله با سپر موشكي آمريكا


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: تهديد روسيه به گزينه نظامي براي مقابله با سپر موشكي آمريكا
در پي امضاي توافق مقدماتي استقرار رادار موشكي آمريكا در جمهوري چك، روسيه تهديد كرد به تهديدهاي موشكي آمريكا به شيوه نظامي پاسخ خواهد داد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از آسوشيتدپرس، وزارت امور خارجه روسيه در بيانيه اي اعلام كرد :" اگر يك سپر ضد موشكي آمريكا در نزديكي مرزهاي اين كشور مستقر شود؛ ما مجبور خواهيم شد تا واكنش نشان دهيم كه اين واكنش البته نه به شيوه اي ديپلماتيك، بلكه، استفاده از منابع نظامي خواهد بود.

در اين بيانيه آمده است : استقرار تجهيزات راهبردي آمريكا در مرزهاي روسيه مي تواند پتانسيل بازدارندگي روسيه را تضعيف كرده و اين امر سبب خواهد شد تا روسيه نيز در قبال آن و براي مقابله با اين تهديدهاي امنيتي، تدابيري متعادل اتخاذ كند.

"كاندوليزا رايس" و "كارل شوارتزنبرگ" وزيران امور خارجه آمريكا و جمهوري چك روز گذشته توافقنامه مقدماتي استقرار رادار آمريكايي دفاع ضد موشكي در خاك اين كشور را امضا كردند.

آمريكا در ژانويه سال 2007 به دو كشور لهستان و جمهوري چك كه پيشتر از اقمار شوروي بودند و در حال حاضر از اعضاي اتحاديه اروپا و ناتو هستند، پيشنهاد داد تا يك سامانه دفاع ضد موشكي شامل 10 موشك رهگير در لهستان و يك سيستم راداري را در خاك چك مستقر كند.

واشنگتن توجيه خود را از اين اقدام به زعم خود مقابله با تهديدهايي موشكي كشورهايي مانند ايران اعلام كرده، اما روسيه به عنوان مخالف اصلي استقرار چنين سامانه اي بر اين باور است كه تهران فاقد چنان توان موشكي است كه بتواند منافع واشنگتن را مورد هدف قراردهد، بنابراين به باوركرملين هدف استقرارچنين سامانه اي ازسوي آمريكا دراروپاي شرقي كنترل سيستم هاي موشكي روسيه است.

"گوردون جاندرو" سخنگوي كاخ سفيد در اين ارتباط در تلاش براي توجيه اين طرح جنجال برانگيز مدعي شد :" ما درصدد همكاري هاي راهبردي براي جلوگيري از تهديدهاي موشكي متحدين و همپيمانانمان از سوي كشورهاي دشمن مانند ايران هستيم".

وي كه در حاشيه نشست گروه هشت در ژاپن سخن مي گفت، از ادامه گفتگوهاي آمريكا با روسيه خبر داد.

اين مقام آمريكايي افزود: ما مي خواهيم سيستمي را بين آمريكا، روسيه و اتحاديه اروپا طراحي كنيم و هر طرفي مي تواند به صورت برابر در آن مشاركت داشته باشد.
 چهارشنبه 19 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن