تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 26 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به خدا توكل كند، دشوارى ها براى او آسان مى شود و اسباب برايش فراهم مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806606923




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشکل با چرخاندن اشیا سنگین در مکس


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: mohammad_bagherani28-01-2010, 09:27 PMسلام من وقتی میخوام توی یک محیط سنگین (مثل چند تا درخت) اشیا رو انتخاب و جابه جا کنم یا صحنه رو بچرخونم سیستم برای چند لحظه شدیدا کند عمل میکنه و تیک میزنه :13:ولی بعد از چند ثانیه سرعت خوب و سریع میشه و چرخش راحت انجام میشه و تا زمانی که اشیا از انتخاب خارج نشدن همینطور می مونه.:18: توی دو تا سیستم خوب هم آزمایش کردم ولی فرقی نداشت.:41: لطفا توی سیستم خودتون هم آزمایش کنید ببینید برای شما هم همینطوره بله و خیر بگید و اگه علت رو میدونید اطلاع یدید منتظرم جوابم با تشکر hadi66528-01-2010, 10:04 PMسلام خوب بله همینطوره وقتی درخت های mesh میزاری توی صحنه خیلی خیلی سگمنتا میره بالا رم خیلی پر میشه باید رمت بالا باشه یا ممری مجازی اضاف کنی یا صحنتو خلوت کنی یا تیکه تیکه رندر کنی سمت راستو که رندر میکنی درختای چپو پاک کنیو برعکس N O V A L I S28-01-2010, 11:27 PMاگر از منتال ری یا وی ری برای رندر می خوای استفاده کنی از Proxy استفاده کن و اشیاء رو مثلا به یه موضوع mr Proxy تبدیل کن.. اینطور حتی با یه رم پائین هم می تونی چند صد تا از این موضوعات داشته باشی... تو آموزش های خود مکس 2010 در مورد mr Proxy یه اموزش خیلی خوب هست.. http://up.iranblog.com/7/1264726535.png M600i28-01-2010, 11:42 PMمنم با دوستمون Novalis موافقم vray-proxy خیلی بهتره حجم کار خیلی میاد پایین و سبک تر میشه منتال پروکسی خیلی حجمو پایین نمیاره (مال من که اینطوره!) موفق باشی SSS_HHH_OOO28-01-2010, 11:58 PMخوب اگه کلا منظورت چرخیدن تو یه محیط سنگینه یا حرکت دادن میتونی آبجکتای سنگینت رو انتخاب کنی بری تو پراپرتیز و روی display as box کلیک کنی و آبجکتایی که لازم نداریشون فعلا رو هاید کنی saadi12629-01-2010, 12:51 AMخوب اگه کلا منظورت چرخیدن تو یه محیط سنگینه یا حرکت دادن میتونی آبجکتای سنگینت رو انتخاب کنی بری تو پراپرتیز و روی display as box کلیک کنی و آبجکتایی که لازم نداریشون فعلا رو هاید کنی اين روش واقعا عالي عمل ميكنه- پيشنهاد يكنم از اين روش استفاده كني HOMAYOON.F29-01-2010, 11:24 AMواسه اینکه اینجور چیزی پیش نیاد باید صحنه رو بهینه کنید، به این طریق که گزینه Adaptive Degradation رو با کلید حرف O یا Adaptive Degradation button (همون مکعب کوچیک زیر خط تایم لاین) فعال کنید. روشهایی که میشه به تنظیمات Adaptive Degradation دست پیدا کرد: 1. Status bar > Right-click the Adaptive Degradation button مکعب کوچیک زیر خط تایم لاین. 2. Views menu > Viewport Configuration > Viewport Configuration dialog > Adaptive Degradation tab Right-click a viewport label. > Configure > Viewport Configuration dialog > Adaptive Degradation tab .3 برنامه این امکان رو به ما میده فقط زمانی که محیط پیچیده و شلوغ شد، هنگام چرخش صحنه محیط رو با توجه به خواسته ما خلوت کنه، که خواسته ی ما میتونه: Fast Shaded Wireframe Bounding Box Point Helper یا اگه کامپیوتر خیلی کند شد: Hide Objects باشه. در آخر هم بگم موضوع یا موضوعات انتخاب شده دست نخورده باقی میمونن. ------------------------------------------- اگه با این کار مشکل حل نشد، فایل رو به یه آدرس دیگه ذخیره کنید یا مدلها رو با فرمت obj. خروجی و دوباره وارد یه محیط خالی کنید و بعد ذخیره کنید! mohammad_bagherani29-01-2010, 03:46 PMاز توجه همگی شما متشکرم مشکل من همون استارت کاره. یعنی وقتی که میخوام صحنه رو حرکت بدم یک مکث مرگبار رخ میده ولی وقتی که راه میفته هیچ مشکلی ندارم حتی اگه صد تا درخت باشه. مثل اینه که اطلاعات از رم بخواد به حافظه گرافیک منتقل بشه و اونجا صحنه دست کارت گرافیک بیفته و کار رو راحت انجام بده. فکر میکنم همین انتقال اطلاعات باعث کندی چند ثانیه ای میشه که زجر آوره. در ضمن task manager رو که بررسی کردم موقعی که اشیا صحنه برای مثلا حرکت انتخاب میشه و اون کندی رخ میده قبل از حرکت رم مثلا 230 مگ گرفته، هنگام کند شدن 380 و بعد از این که روان میشه برمیگرده به 250 و این حدودا. tiger11129-01-2010, 06:34 PMدوست عزیز 3d max فقط هنگام رندر گرفتن از تمام هسته های cpu استفاده میکنه و در موقع جابه جا کردن اجسام فقط از یه هسته استفاده میکنه و احتمالا اون یه هسته شما می چسبه ته و این باعث به وجود اومدن مشکل شما میشه MB 3d29-01-2010, 06:39 PMاز توجه همگی شما متشکرم مشکل من همون استارت کاره. یعنی وقتی که میخوام صحنه رو حرکت بدم یک مکث مرگبار رخ میده ولی وقتی که راه میفته هیچ مشکلی ندارم حتی اگه صد تا درخت باشه. مثل اینه که اطلاعات از رم بخواد به حافظه گرافیک منتقل بشه و اونجا صحنه دست کارت گرافیک بیفته و کار رو راحت انجام بده. فکر میکنم همین انتقال اطلاعات باعث کندی چند ثانیه ای میشه که زجر آوره. در ضمن task manager رو که بررسی کردم موقعی که اشیا صحنه برای مثلا حرکت انتخاب میشه و اون کندی رخ میده قبل از حرکت رم مثلا 230 مگ گرفته، هنگام کند شدن 380 و بعد از این که روان میشه برمیگرده به 250 و این حدودا. حداکثر همش می ره رو 380 مگ ؟؟؟:18: مال من به طور عادی رو 2 3 گیگه mohammad_bagherani29-01-2010, 11:03 PMدوست عزیز 3d max فقط هنگام رندر گرفتن از تمام هسته های cpu استفاده میکنه و در موقع جابه جا کردن اجسام فقط از یه هسته استفاده میکنه و احتمالا اون یه هسته شما می چسبه ته و این باعث به وجود اومدن مشکل شما میشه به عنوان ختم کلام 1-و وقتی که بعد از چند ثانیه به حالت عادی یعنی سرعت بالا و روان برمیگرده چه اتفاقی میفته؟ 2-آیا برای همگی شما هم این اتفاق میفته؟(کند شدن اولیه) حداکثر همش می ره رو 380 مگ ؟؟؟:18: مال من به طور عادی رو 2 3 گیگه :27: برای یکی دو تا درخت:46: دو سه گیگ خیلی نیست؟ مگه شهر رو باهاش ساختین؟:18: بحث اینجاست که با 200 300 مگ اینطوری کم میاره چه برسه به چنگ گیگ!!! من روی دو سیستم دو هسته ای و چهار هسته ای AMD , رم 2 و 4 گیگ و گراف 9400و 9500 و مین MSI و GIGA تست کردم. HOMAYOON.F30-01-2010, 12:49 AMمن روی دو سیستم دو هسته ای و چهار هسته ای AMD , رم 2 و 4 گیگ و گراف 9400و 9500 و مین MSI و GIGA تست کردم. ببین دوست عزیز، منم یه بار یه کلبه که از چندین ساقه ی نِی تشکیل شده بود درست کردم. فایلش اصلا سنگین نبود! اما زمانی که اون فایل رو open میکردم واسه لود شدن اجسام (و حتی چرخش صحنه)، چیزی در حدود 5 تا 10 دقیقه طول میکشید! اوایل فکر میکردم که واقعا بخاطر تعداد آبجکتها صحنه خیلی شلوغ شده، در صورتی که اینجور نبود و بعدا متوجه شدم فایل max. برنامه مورد داره. تا اونجا که الان یادم میاد تمام آبجکتها رو با فرمت obj. خروجی گرفتم و دوباره تو یه صحنه ی خالی import کردم. بعد از سیو کردن با فرمت max. سرعت لود شدن خیلی زیاد شد. حالا شما هم با توجه به اینکه با چندتا سیستم تست کردید این احتمال وجود داره که فایل max. مشکل داشته باشه. (البته احتمال میدم.) سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 872]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن