تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 28 تیر 1403    احادیث و روایات:  حضرت مهدی (عج):خدا با ما است و نيازمند ديگرى نيستيم، و حق با ما است و باكى نداريم كه كسى از...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806877867




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مدير راديو جوان در اولين نشست رسانه‌اي: هدف «راديو جوان» پرهيز جدي از هرگونه سياه‌نمايي است


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مدير راديو جوان در اولين نشست رسانه‌اي: هدف «راديو جوان» پرهيز جدي از هرگونه سياه‌نمايي است
خبرگزاري فارس: مدير جديد شبكه راديويي جوان گفت: پرداختن به روحيه شهروندي و موضوعات اجتماعي، اجتناب جدي از به‌كارگيري واژگاني كه با اخلاق و شأنيت جامعه ايراني متناسب نيست و پرهيز از هرگونه سياه‌نمايي از جمله كارهايي است كه ما در «راديو جوان» قصد انجام آن را داريم.


به گزارش خبرنگار راديو و تلويزيون فارس، مسعود احمدي افزايي مدير جديد راديو جوان، امروز در اولين نشست مطبوعاتي خود ضمن ارائه بيوگرافي خود، به اهداف و تصميمات جديد اين شبكه راديويي اشاره كرد و گفت: ما بايد سه ركن ميل، نياز و مصلحت را اساس كار قرار دهيم و برمبناي آن، كار كنيم. در ساير حوزه‌ها نيز بايد اشاره كنم كه مثلا در حوزه موسيقي در حال حاضر در دسترس جوانان جامعه ما انواع موسيقي وجود دارد از جمله سنتي و غربي و غيره.

راديو جوان از موسيقي بازسازي‌شده و غربي پاك شد
------------------------------------------------------------------
وي افزود: آن چيزي كه در جامعه به وفور يافت مي‌شود، موسيقي بي‌هويتي است كه كاركرد آن رو به افزايش است و مربوط به گروه‌هاي خاصي با اهداف خاصي است يا موسيقي‌هاي بازسازي‌شده قبل از انقلاب كه ارزش هنري ندارند. راديو جوان از حضور اين گونه موسيقي‌ها پاك شده و از موسيقي فاخر استفاده مي‌كند و در كنار آنها از موسيقي‌هاي فاخر غربي نيز بنابر نوع برنامه استفاده خواهد شد و خصوصا به موسيقي مقامي محلي نيز توجه ويژه‌اي شده است.
وي در ادامه گفت:فرهنگ و اقوام مختلف در ايران رنگين كمان زيبايي دارد. بنابراين شبكه راديويي كه براي ايران كار مي‌كند بايد از تمام حوزه‌ها و توانايي‌هاي خود استفاده كند. حضور كارشناس موسيقي در برنامه‌ها نيز در حال تقويت است و شوراي موسيقي شبكه را دوباره راه‌اندازي كرده‌ايم. شايد يك مدتي اين شورا فعاليتش كمتر شده بود، ولي اين روزها فعاليتش بيشتر شده است. ارتباط فعال با مركز موسيقي سازمان صدا و سيما و مراكز استان‌ها همراه با هويت ايراني، جوان ايراني نيز يكي ديگر از برنامه‌هاي ما است كه انتظار داريم مراكز استان‌ها نسبت به ارسال آثار خود اهتمام بيشتري بورزند.
مدير جديد راديو جوان در ادامه با بيان اينكه برنامه نبايد در خدمت موسيقي باشد، بلكه بايد موسيقي در خدمت برنامه باشد و همچنين ما بايد علم استفاده از موسيقي‌هاي فاصله را هم بيشتر كنيم، اظهار داشت:برنامه‌‌اي هم براي گروه پنج‌گانه جوان ريخته‌ايم. گروه جوان و انديشه ما رويكردش استفاده از موسيقي سنتي است. گروه جوان و فرهنگ بايد از موسيقي‌هاي محلي، سنتي و كلاسيك استفاده كند و گروه جوان و جامعه با توجه به اينكه بخش عمده برنامه‌ها برعهده اين گروه است، بايد از موسيقي سنتي و محلي بيشتر استفاده كند. همچنين گروه جوان و دانش بايد در بخش‌هايي كه به پژوهش مي‌پردازد، از موسيقي ايراني بهره ببرد. گروه جوان و ورزش نيز با پرهيز جدي از موسيقي‌هاي بي‌هويت همراه با هيجان كاذب، كار خود را ادامه خواهد داد.

به بازسازي مقولات طنز پرداخته‌ايم
---------------------------------------------
وي تصريح كرد:در گروه جوان و ورزش رويكرد جدي در حوزه تفريحات انجام شده و به بازسازي مقولات طنز پرداخته‌ايم و در اين انديشه هستيم كه چه چيزي را به مخاطبان جوان خود ارائه مي‌كنيم؟بازنگري جدي در مقولات طنز يكي ديگر از رويكردهاي ماست و براينكه از طنز بي‌هويت دوري كنيم، اتاق طنز را تشكيل داده‌ايم كه مدت‌ها تعطيل بود. ما حكايات بسيار زيادي در حوزه طنز نداريم. در حوزه طنز فاخر نيز اين طنز هم بايد روشنگري كند، هم لبخند و نوميدي و سياهي را به جان مخاطب نياندازد.
مسعود احمدي افزايي گفت: در همين راستا قرار شد تا بخشي از برنامه طنز «روز هشتم» كه به‌طور زنده پخش مي‌شد، به خاطر كنترل طنز موجود در آن از قبل توليد شود و همچنين برنامه تفريحي چهارميخ روز جمعه نيز توليدي شد، چون به اين نكته رسيديم كه اجراي زنده در حقيقت بداهه گويي است و منجر به بدعت‌گويي و خلاف گويي مي‌شود. ما در حوزه طنز مي‌خواهيم زبان معيار باشيم، اين مفاهيم در اتاق طنز توليد و با هدف ارتقاء كيفي ارائه مي‌شود.
مدير جديد راديو جوان در ادامه سخنان خود اظهار داشت: رويكرد پرداختن به روحيه شهروندي، موضوعات اجتماعي، پرهيز از سياه انگاري، القاء نااميدي، اجتناب و پرهيز جدي از كاربست واژگاني كه با اخلاق و شأنيت جامعه ايراني متناسب نيست از جمله كارهايي است كه ما قصد انجام آن را داريم چون كشور به سمت شكوفايي اقتصادي حركت مي‌كند و ما براي اينكه به تحول اقتصادي كشور كمك كنيم، از حوزه طنز نيز براي اين رشد كمك مي‌گيريم. البته طنز نبايد اهداف كلان اقتصادي را به سخره بگيرد. در محور ورزش نيز بحث هويت ايراني و شخصيت ايراني مطرح است و در گروه جوان و انديشه نيز مباحث فكري و معرفت ديني مورد بررسي قرار مي‌گيرد.
وي ادامه داد: برنامه «سندس» توليد گروه جوان و انديشه نيز از هفته آينده با همان مقولات سابق به صورت توليدي ارائه مي‌شود و ما سعي مي‌كنيم برنامه‌‌هاي اذان گاهي خود را غني‌تر كرده و رنگ و هواي ايام اعتكاف را در گروه انديشه بيشتر كنيم. از كارشناسان ديني هم مي‌خواهيم كه ما چطور مي‌توانيم به شادي برسيم كه معقول باشد و از برنامه‌هاي توصيفي به توضيحي و گفت‌وگو محور برسيم. همچنين در حوزه جوان و دانش رويكرد ما در برنامه‌ها توجه به نوآوران و مبتكران جوان ايراني است و پرهيز جدي از هرگونه سياه‌نمايي از فعاليت‌هاي كشور چون در حال حاضر كشور در جنبش رسانه‌اي قرار دارد و ما بايد در پيشرفت علمي آن گام‌هاي موثري برداريم.

تحولات برنامه‌اي در راديو جوان
----------------------------------------
وي با بيان اينكه امسال سال نوآوري و شكوفايي است و ما به آن نيز خواهيم پرداخت، ادامه داد: گروه جوان و جامعه حساس‌ترين برنامه‌ها را داشته و بيشترين حجم را به خود اختصاص داده است. در همين راستا برنامه صبحگاهي ما به نام يك صبح يك سلام جاي خود را به برنامه‌اي با رويكردي تابستاني و جوان پسند و با محور اميدبخشي و نشاط بخشي با عنوان جوان ايراني سلام مي‌دهد. اين برنامه همه جوانان را مورد خطاب قرار مي‌دهد و مجريان صبح گاهي مراكز استان‌ها در برنامه‌ جوان ايراني سلام حضور خواهند داشت و اين برنامه يك روز در هفته به اجراي مشترك با مراكز استان‌ها مي‌پردازد.
احمدي ادامه داد: برنامه پارازيت نيز كه ساعت 10 پخش مي‌شود با توجه به تغييرات تابستاني جاي خود را به برنامه‌اي مي‌دهد با محوريت جوان ايراني در خانواده ايراني و برنامه جواني آزاد نيز كه بعدازظهرها پخش مي‌شد، جاي خود را به آلاچيق داد و تا ابتداي ماه رمضان هم اين برنامه ادامه خواهد داشت.
وي همچنين گفت: ما در اصطلاحات راديويي شعارهايي مانند «راديوي خوب، راديوي بد است» داريم كه رسانه‌هاي خصوصي غربي متاسفانه از اين تعريف استفاده مي‌كنند و در حوزه رسانه‌هاي گروهي ما نيز طرفدار پيدا كرده و ما مي‌خواهيم بگوييم كه «راديوي خوب، راديوي خوب و با هويت ايراني و اسلامي» است. يعني ما براي جذب مخاطب حق نداريم به هر شكلي مخاطب را جذب كنيم .ما بايد خوب حرف بزنيم و حرف خوب بزنيم.

به دنبال ايجاد طوفان ذهني براي مخاطب هستيم
------------------------------------------------------------------
مدير جديد راديو جوان ادامه داد: همچنين ما مي‌بينم كه مدام حقوق اجتماعي مطرح مي‌شود، به خوبي هم مطرح مي‌شود و علاوه بر حقوق شهروندي تكاليف شهروندي هم بايد لحاظ شود. همچنين ما براي اينكه شبكه جوان براي كل ايران باشيم بايد ارتباطات خود را با مراكز استان‌ها بيشتر كنيم و برنامه‌سازان يكي از گروه‌هاي برنامه‌ساز هفته‌اي يك روز به يكي از مراكز برود و با آنها به اجراي مشترك بپردازد.
وي ادامه داد: روابط فرزندان و والدين نيز نكته بعدي است كه ما در حوزه جوان و فرهنگ به آن پرداخته‌ايم و در برنامه «نشاني» كه برنامه‌اي پرمخاطب است سعي مي‌كنيم كه با توجه به رويكرد فرهنگ ايراني از داستان‌ها و رمان‌هاي ايراني بيشتر بهره ببريم. مثلا مجموعه داستاني ملاصدرا را آرام، آرام به شيوه جوان پسند به كار ببريم. يا مجموعه داستان‌هاي شاهنامه و رودكي را كار كنيم و يكي از داستان‌هاي دفاع مقدس نيز به طور متناوب مورد استفاده قرار گيرد. همچنين بخش مشاعره را راه‌اندازي كرده‌ايم. البته بخش مشاعره تلفني است و شركت‌كنندگان تلفني رقابت مي‌كنند. اين كار، كاري پرمخاطب است و ما در اين برنامه‌ها به‌دنبال ايجاد طوفان ذهني براي مخاطب هستيم.
وي تصريح كرد: ما به شدت در حال مراقبت و كارشناسي هستيم كه ادبيات بديع جايش را به ادبيات بدعت بدهد و به مرور زمان دل آزار و غيرگوش‌نواز نشود، چون بداهه‌گويي حد و اندازه‌اي دارد و بايد با علم باشد. همچنين براي گروه‌هاي طرح و برنامه جلسات مختلفي راه‌اندازي شده‌ و مطالب ما بايد ويرايش و ويراستاري شوند.
مدير جديد راديو جوان گفت: ما در حال مشخص كردن ساعات طلايي شبكه هستيم. فرازهاي محتوايي كه جملاتي از امام (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامي است، در اين ساعات طلايي در قالب جملات كوتاه ارائه خواهند شد.
وي در ادامه درباره مجريان شبكه جوان نيز گفت: يك نكته مهم در اجرا اين است كه مجريان ما مجوز اجرا داشته باشد و حرفه‌اي، تخصصي و عالم باشند.

جسارت زماني ارزشمند و معنادار است كه با علم همراه باشد
----------------------------------------------------------------------------
احمدي‌افزايي در ادامه در پاسخ به اين سؤال كه آيا شبكه جوان رويكرد چند صدايي را پي‌گيري خواهد كرد، گفت: راديو جوان، راديويي براي جوانان و درباره جوانان است و در اين راديو تك صدايي معنا و مفهوم ندارد.حتما بايد گفتماني داشته باشيم كه در حوزه‌هاي مختلف صحبت كنيم. ما تا بي‌نهايت موضوعات چند صدايي داريم و مخالفين و موافقين بايد حرف‌هاي خود را بزنند و ما به همه موضوعات با وزن خود مي‌پردازيم.
وي ادامه داد: هر رسانه‌اي كارش مبتني بر ريسك است اما ريسك عادلانه. جسارت زماني ارزشمند و معنادار است كه با علم همراه باشد. شهامت زماني معنادار و داراي ارزش است كه داراي علم باشد. در اين نقطه قرار گرفته‌ايم و نقطه‌اي است كه مي‌خواهيم به سمت آن برويم.
اولويت سه ضلع مثلث ميل، نياز و مصلحت است
-------------------------------------------------------------
البته اولويت سه ضلع مثلث ميل، نياز و مصلحت است. آيا وقتي خداي ناكرده طنز مبتذلي پخش شود، شما از آن به عنوان ريسك ياد مي‌كنيد؟
احمدي ادامه داد: مصلحت كشور تمامي اهداف و افق‌هاي كلاني است كه كشور دنبال مي‌كند البته جهت‌گيري مهم شبكه جوان مقوله نوآوري و شكوفايي در حوزه‌هاي مختلف خصوصا علمي است.
وي درباره برگزاري جشنواره تسنيم نيز گفت: امسال به دليل اينكه تمركز شبكه جوان روي برگزاري جشنواره دهم راديو است و من به عنوان دبير آن معرفي شده‌ام، جشنواره تسنيم در قالب برنامه‌هاي شبكه اجرايي خواهد شد.
انتهاي پيام/ا
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 121]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن