تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813257479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

استاندار استان سوردلوفسك روسيه بر گسترش همكاريها با ايران تاكيد كرد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: استاندار استان سوردلوفسك روسيه بر گسترش همكاريها با ايران تاكيد كرد
خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا): مسكو- استاندار استان "سوردلوفسك" روسيه در ديدار با "غلامرضا انصاري" سفير ايران در روسيه، بر گسترش همكاريهاي اين استان با جمهوري اسلامي ايران در زمينه هاي مختلف بويژه اقتصادي، فرهنگي و انساني تاكيد كرد.


به گزارش بخش مطبوعاتي استانداري سوردلوفسك، "ادوارد راسل" روز سه شنبه در اين ديدار با اشاره به تمدن كهن ايران گفت: براي استان ما داشتن روابط با چنين كشوري مايه افتخار است.
وي با اشاره به موافقت نامه همكاري ميان اين استان و استان خراسان رضوي كه در جريان سفر وي در سال 1998 به ايران امضا شده است، گفت: روابط ميان استان سوردلوفسك و ايران در زمينه هاي اقتصادي، علمي، آموزشي و انساني در حال توسعه است.
استاندار استان سوردلوفسك روسيه با ابراز خرسندي از حجم مبادلات بازرگاني ميان اين استان و ايران كه در سال اخير از مرز 500 ميليون دلار فراتر رفت، گفت: همكاريهاي ميان سوردلوفسك و ايران از ظرفيت بيشتري براي توسعه برخوردار است.
راسل با اشاره به اين كه كارخانه واگن سازي "اورال واگن زاود" بين مراكز صنعتي سوردلوفسك، بيشترين همكاريها را با جمهوري اسلامي ايران دارد، گفت: مذاكرات ميان اين كارخانه و طرف ايراني براي ايجاد مركز توليد واگن با ظرفيت توليد شش هزار واگن در سال در خاك ايران جريان دارد.
استاندار سوردلوفسك همچنين از آمادگي استان متبوعه خود براي صادرات تجهيزات نيروگاههاي برق از جمله ژنراتورهاي 300 مگاواتي و دستگاههاي حفاري و بالابرهاي متحرك و تجهيزات ويژه استخراج نفت و گاز به ايران خبر داد.
وي با اشاره به ميزباني شهر يكاترينبورگ (مركز استان سوردلوفسك)براي اجلاس آتي سران كشورهاي عضو و ناظران سازمان همكاريهاي شانگهاي در ماه ژوئن سال 2009 گفت:براي برگزاري اين اجلاس كه در آن "محمود احمدي نژاد"رييس جمهوري اسلامي ايران شركت خواهد كرد، آماده مي شويم.
استاندار سوردلوفسك پيشنهاد كرد براي توسعه روابط اين استان با جمهوري اسلامي ايران، تهران كنسولي در يكاترينبورگ تعيين كند.
سفير ايران نيز با تشكر از استاندار سوردلوفسك براي پيشنهادهاي مطرح شده، استان سوردلوفسك را براي ايران جذاب خواند و گفت: تمام پيشنهادهاي مطرح شده در اين ديدار بدقت مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
"غلامرضا انصاري" با اشاره به روند رو به گسترش روابط ايران و روسيه افزود: حجم مبادلات بازرگاني ميان دو كشور در سال 2007 به سه ميليارد و 300 ميليون دلار رسيد.
وي همچنين روابط سياسي ميان دو كشور را خوب توصيف كرده و ضمن اشاره به سفر سال گذشته "ولاديمير پوتين" رييس جمهوري سابق روسيه به ايران و روابط گسترده دو كشور در زمينه هاي اقتصادي، فرهنگي و علمي، گفت: ظرفيت همكاريهاي دوجانبه بيشتر از اين است.
سفير ايران در روسيه افزود: مراكز صنعتي ايران علاقه مند به خريد تجهيزات در زمينه توليد فولاد و آلومينيوم، صنايع معدن و چوب از استان سوردلوفسك هستند.
وي همچنين با اشاره به آغاز روند خصوصي سازي مراكز دولتي در ايران گفت:فرصت خوبي براي سرمايه گذاري سرمايه گذاران روس در بخش هاي مختلف اقتصاد ايران وجود دارد.
انصاري همچنين از سفر هياتي از اتاق صنايع و بازرگاني ايران به منطقه اورال روسيه خبر داد و گفت: اميدواريم سفر اين هيات باعث تحكيم روابط دوجانبه شود.
انصاري از دانشمندان اورال براي شركت در نمايشگاه نانوتكنولوژي تهران دعوت بعمل آورد.
استان سوردلوفسك با مساحت 194 هزار و 300 كيلومتر مربع و جمعيت چهار ميليون و 395 هزار نفر در حوزه فدرال اورال روسيه واقع شده است.
اروپام**355**2242**1275**1388
 سه شنبه 18 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 136]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن