تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 6 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند به شكل شما و اموال شما نگاه نمى كند بلكه به دلها و اعمال شما توجه مى نمايد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1808214330




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افتراق و اختلاف در جامعه لازمه يك زندگي با نشاط است


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: افتراق و اختلاف در جامعه لازمه يك زندگي با نشاط است


قانونگذاري- گروه سياسي:
نماينده تهران در مجلس هفتم درباره‌ مضرات پيوند منافع حزبي گروه‌ها و تشكل‌هاي سياسي با منافع ملي گفت:

ما ضمن اين‌كه احزاب را مي‌پذيريم و گروه‌بندي‌ها را برمي‌تابيم اما در عين حال معتقد هستيم تفاوت‌هاي موجود در احزاب و تشكل‌ها نبايد به قيمت از بين رفتن مرزهاي ملي و ثبات سياسي و اجتماعي تمام شود؛ چرا كه هركدام از اين امور جايگاه ويژه‌ خود را دارد.

عماد افروغ نقش نخبگان فكري و روشنفكران را در ايجاد يك فضاي تعادل سياسي، برجسته و با اهميت دانست و اظهار كرد: نخبگان بايد هم به ايضاح مفهومي بپردازند و مفاهيم را شفاف كنند و هم بر اساس رسالت سنگيني كه بر دوش دارند ـ كه آن آگاهي‌بخشي به توده‌هاست ـ توده‌ها را نسبت به حقوق و نيازهاي‌شان آگاه كنند؛ چرا كه به ‌نظر مي‌رسد بخشي از مشكلاتي كه گريبانگير ماست، به خاطر ناآگاهي مردم به وجود آمده است. اگر مردم آگاه باشند به اصحاب قدرت فشار لازم را وارد مي‌كنند و اصحاب قدرت نيز متوجه خواهند شد كه تحت هر شرايطي نمي‌توانند منويات خود را حتي به قيمت تلاشي نظام و ناديده انگاشتن يك تمدن و فرهنگ كهن و آموزه‌هاي وحياني و عقلاني دنبال كنند.

عماد افروغ در گفت‌وگو با ايسنا وجود هرگونه تفاوت، تمايز و حتي افتراق و اختلاف را در فضاي سياسي كشور بدون اشكال و لازمه يك زندگي با نشاط دانست و با بيان اينكه در اين راستا آنچه با اهميت به‌نظر مي‌رسد واقعي و نه صوري بودن اين اختلافات است ادامه داد: بهتر است اين اختلافات در بستري از گفت‌وگو و با عنايت به موازين و معيارهاي مشترك آشكار شود و افراد گروه‌هاي مختلف اعم از درگير اين اختلافات و يا غير از آن به فكر چاره‌انديشي و راه‌حل‌هاي مشترك تا حد امكان باشند.

اين نماينده دوره هفتم مجلس تاكيد كرد: به هيچ‌وجه نبايد به اسم وحدت، اختلافات را پاك كرد؛ چرا كه جامعه‌ بدون اختلاف، جامعه‌اي همراه با نفاق خواهد بود و هر آن در معرض انفجار و فوران قرار خواهد گرفت.

وي خاطرنشان كرد: اگر جامعه يك دست باشد اخلاق معنايي ندارد؛ چرا كه اخلاق در شرايطي با معناست كه اختلافي موجود باشد. در مقابل كساني كه فكر مي‌كنند اگر جامعه‌اي اخلاقي شد، تمام اختلافات از بين خواهد رفت، بايد گفت كه چنين امري درست نيست؛ چرا كه در اين حالت ممكن است برخي از اختلافات از بين برود اما برخي از آنها باقي خواهند ماند.

وي با اشاره به مقاله اخير منتشر شده از سوي روزنامه‌ اعتماد ملي تاكيد كرد: چنين مقاله‌اي مي‌توانست نرم‌تر و مفهومي‌تر مطرح شود؛ چرا كه بار مصداقي اين مقاله‌ سنگين بود و بهتر اين است كه اگر كسي مي‌خواهد چنين مصاديقي را تكذيب كند، متوجه قلم خود باشد.

عماد افروغ اظهار كرد: اگرچه من، خود جزو اولين كساني بودم كه هم در نطق‌هاي پيش از دستور مجلس و هم در مصاحبه‌هاي خود به نقد انتظارگرايي نامعقول، خرافه‌گرايي و تمثال‌گرايي پرداختم، اما معتقدم تنها بحث‌هاي مفهومي و تحليلي در اين راستا باعث خواهد شد كه رشد و آگاهي مردم در اين زمينه افزوده شود.

وي در عين حال درباره شعار برخي افراد و گروه‌ها درباره لزوم حفظ وحدت گفت: به هيچ‌وجه نبايد به اسم وحدت تمايزها و تفاوت‌ها را پاك كرد؛ چرا كه جامعه‌ بدون اختلاف، جامعه‌اي همراه با نفاق و در معرض انفجار و فوران خواهد بود.

تاريخ درج: 17 تير 1387 ساعت 14:49 تاريخ تاييد: 17 تير 1387 ساعت 23:10 تاريخ به روز رساني: 17 تير 1387 ساعت 23:04
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن