تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همیشه جاهل یا افراط گر و تجاوزکار و یا کندرو و تفریط کننده است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813177383




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گزارش خبري مهر/روياي رئيس جديد اروپا و اذعان به ناكارآمدي G8


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: گزارش خبري مهر/روياي رئيس جديد اروپا و اذعان به ناكارآمدي G8
رئيس جمهوري فرانسه كه كشورش به تازگي رياست دوره اي اتحاديه اروپا را برعهده گرفته ضمن اذعان به اينكه دوران ابرقدرتي در جهان به سر آمده است تاكيد كرد : با توجه به حضور قدرتهاي جديد در جهان ساختار كنوني گروه هشت ناكارآمد و ناقص است.

به گزارش خبرگزاري مهر، "نيكلا ساركوزي" در گفتگوي با روزنامه فرانسوي لوموند ضمن هواداري از گسترش گروه هشت اظهار داشت: ادامه نشست هاي گروه هشت بدون حضور حتي يك كشور آفريقايي و يا حتي آمريكاي لاتين منطقي به نظر نمي رسد.

ديدار ساركوزي با رئيس جمهوري آفريقاي جنوبي

وي افزود: تشكيل نشست ها بدون حضور چين با يك ميليارد و 300 ميليون و هند با يك ميليارد نفر، درست و منطقه نيست. دنيا جهاني و چند قطبي است.

درحالي كه رئيس جمهوري فرانسه مي داند به علت ترديدهاي ژاپن در دعوت از چين، پيشنهاد وي براي گسترش گروه هشت بي فايده است، خواستار باز كردن درهاي باشگاه گروه هشت بر روي پنج قدرت ديگر جهاني شد.

ساركوزي از كشورهاي چين، هندوستان، برزيل، مكزيك و آفريقاي جنوبي (G5) نام برد.

اين مسئله كه نمايندگان اين كشورها تنها براي شركت در سومين روز اجلاس دعوت شده اند، بي اعتنايي به بيش از 2 ميليارد ونيم انسان زميني را به نمايش مي گذارد.

در سال 2007 ميلادي، افق جهاني به نظر آرام مي رسد. گروه هشت در نشست قبلي خود تحت رياست "آنجلا مركل" صدراعظم آلمان اعلام كرد كه اقتصادي جهاني در شرايط خوبي قرار دارد.

رئيس جمهوري فرانسه درباره بحران هايي همچون مالي، غذايي و انرژي در جهان كه در اجلاس كنوني گروه هشت مطرح مي شود، اظهار داشت: ما از انرژي سخن مي گوئيم، اما از نظر روسيه هيچ كشوري توليدكننده نيست. ما از پول صحبت مي كنيم ، اما چين حضوري ندارد. "جرج بوش" رئيس جمهوري آمريكا از آب وهوا سخن به ميان مي آورد، اما به اين شرط كه كشورهاي نوظهور هم تكاني به خود بدهند.

به گزارش مهر، تحولات دنياي جديد نشان مي دهد كه دوران تسلط غرب ديگر بسر رسيده است. و آنچه كه ازسوي "اوربر ودرين" وزير امور خارجه سابق فرانسه از ابرقدرتي آمريكا مطرح شده بود، مربوط به دهه 90 ميلادي است.

ساركوزي در اين باره تاكيد كرد: كلمه "ابرقدرت" ديگر وجود ندارد.

رئيس جمهوري فرانسه خطاب به كشورهايي كه خود را به سطحي از توسعه رسانده و و همچنين به كشورهايي كه براي كرسي دائم شوراي امنيت سازمان ملل متحد كانديدا شده اند، گفت: شما بزرگان دنياي فردا هستيد. شما بايد حقوق خود را داشته باشيد، اما همچنين مسئوليت هايتان را نيز برعهده بگيريد.

رئيس جديد شوراي اروپا اميدوار است كه قاره هايي همچون آفريقا براي ايجاد ساختارهاي حياتي خود مسير اروپايي ها را طي كنند.

وي همچنين اعلام كرد كه يك كشور مسلمان و عرب همچون مصر يا عربستان سعودي نيز بايد به گروه پنج افزوده شود. زيرا تمامي طرفين بايد بر سر ميز حضور داشته باشند تا به عنوان با روش بهتري از درگيري ها جلوگيري به عمل آيد.

ساركوزي قصد دارد رفتارهاي ويژه اي را در برابر كشورهاي در حال توسعه همچون آفريقاي جنوبي در پيش گيرد. البته نبايد اين موضوع را از نظر پنهان داشت كه وي ممكن است براي مواضع خود در نشست هاي كنوني مورد انتقاد شديد قرار گيرد.

سران گروه هشت در ژاپن

رئيس جمهوري فرانسه عقيده دارد كه بحران مالي تهديدي براي رشد كشورها شناخته مي شود.
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 131]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن