تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بار خدايا براى تو روزه گرفتيم و با روزى تو افطار مى كنيم پس آن را از ما بپذير، تشنگى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815371306




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نصر آزاداني خبر داد:اجراي 77 پروژه بزرگ عملياتي در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نصر آزاداني خبر داد:اجراي 77 پروژه بزرگ عملياتي در تهران
مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران گفت: عمليات اجرايي اتصال راه دسترسي برج ميلاد بر روي بزرگراه شيخ فضل الله ، تا دو ماه آينده آغاز مي شود و تا انتهاي امسال بدون اين كه مسدودي در اتوبان ايجاد كند به بهره برداري خواهد رسيد .

به گزارش خبرگزاري مهر ، دكتر مسعود نصر آزاداني در حاشيه حضور در مركز نظارت همگاني شهرداري تهران( 1888 )، در جمع خبرنگاران با اشاره به اين كه تهران به يك كارگاه بزرگ عملياتي تبديل شده است ، از اجراي 77 پروژه بزرگ عملياتي در تهران خبر داد و گفت : اميدواريم تا پايان امسال حدود 30 پروژه عمده به بهره برداري كامل برسد .

وي با اشاره به پروژه هايي كه در سال جاري افتتاح خواهند شد ، افزود :عمليات اجرايي تقاطع سه راه آزمايش ، ميدان شهيد كلاهدوز ، بزرگراه شهيد دوران ، بزرگراه شهيد زين الدين ، بزرگراه شهيد باكري و آسياي شمالي – جنوبي ، بخش هاي تكميلي بزرگراه آزادگان ، ميدان رسالت و تقاطع هاي آن با بزرگراه امام علي ، در حال انجام است و به تدريج در طول تابستان ، پاييز و انتهاي سال جاري به طور كامل بهره برداري مي شوند .

نصر آزاداني در ادامه اظهار كرد : در جنوب شرق نيز پل هاي شهيد تندگويان ، شقايق و بزرگراه شهيد كاظمي و صالح آباد از پروژه هايي هستند كه با تدابيري كه در روش هاي اجرا با استفاده از تجربيات شهري به كار گرفته مي شود و با مديريت بهينه در زمان اجرا ، به تدريج بر اساس زمان بندي هر پروژه بتوانيم شاهد اجراي آن باشيم .

وي از اجراي سه پروژه تونل هاي زيرزميني در تهران خبر داد و گفت : تونل نيايش - صدركه مي تواند ترافيك بخش شمالي را كم و بزرگراه صدر را به بزرگراه نيايش منتقل كند به صورت رفت و برگشت شش كيلومتر است كه در حال حاضر در مرحله انتخاب پيمانكار قرار دارد و عمليات اجرايي آن در تابستان آغاز مي شود .

مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران ، خاطر نشان كرد : تونل امير كبير در امتداد زيرگذر امير كبير در مركز شهر برنامه ريزي شده است كه در حال انجام مراحل مطالعاتي است و هم چنين در انتهاي بزرگراه صياد شيرازي به سمت ميدان سپاه نيز كه به دليل معارضان ملكي فشرده و زمان بري براي رفع آن ها هزينه هاي قابل توجهي مي طلبد ، قرار است تا تونلي از زير خيابان به صورت دو طبقه احداث شود .

وي با اشاره به عمليات اجرايي اتوبان امام علي ، اظهار كرد : به دليل تغييرات در روش هاي اجرا و طراحي ، در طول 2/2 كيلومتر در حد فاصل پيروزي تا ميدان شهيد محلاتي ، بالغ بر 176 ميليارد تومان صرفه جويي در بخش املاك انجام شده است كه با توجه به تصميمي كه براي اين پروژه اتخاذ شده است در ادامه مسير و قطعات بعدي تا خاوران و دولت آباد نيز در سال جاري و سال آينده اين كار انجام مي شود .

نصر آزاداني با بيان اين كه عمليات اجرايي پروژه هايي در تهران در دست اقدام است كه مي تواند به لحاظ معماري به عنوان شاخص براي پايتخت باشد ، گفت : احداث پل كاروان سنگي ، پل جواديه در ايستگاه راه آهن از پروژه هاي خاصي هستند كه از نظر معماري و با روش هاي نوين اجرا مي تواند بدون اين كه انحراف ترافيكي داشته باشد و با به حداقل رساندن جابه جايي معارضان تاسيسات شهري و ملكي و با مديريت بهينه در كاهش زمان اجرا ، به عنوان شاخصي براي شهر تهران باشد .

وي از اتصال راه دسترسي برج ميلاد به بزرگراه شيخ فضل الله تا پايان امسال خبر داد و افزود : عمليات اجرايي اتصال راه دسترسي برج ميلاد بر روي بزرگراه شيخ فضل الله ، تا دو ماه آينده آغاز مي شود و تا انتهاي امسال بدون اين كه مسدودي در اتوبان ايجاد كند به بهره برداري خواهد رسيد .

نصر آزاداني با بيان اين كه محدوديت اعتبارات جدي است و توان جذب منابع در بخش پروژه هاي عمراني بسيار بيشتر از حال حاضر وجود دارد ، گفت : هر چند منابع مالي نسبت به سال گذشته جهش چند برابري داشته و مثلا اعتبارات سازمان مهندسي و عمران از 75 ميليارد تومان در سال 84 با 9 برابر افزايش به 700 برابر رسيده است ، اما نيازهاي تهران بسيار فراتر از آن است و پتانسيل اجرايي شهر نيز به صورتي است كه بتوان اين نيازها را در مدت زمان مناسبي مديريت و به نتيجه رساند .

نصر آزاداني با اشاره به افزايش قيمت مصالح در اجراي پروژه هاي عمراني ، اظهار كرد : ميلگرد ، سيمان ، قير و رفع معارضان ملكي در اجراي يك پروژه مهم هستند ، قيمت سيمان تني 39 هزار تومان است كه در بازار آزاد بالاجبار تني 160 هزار تومان خريداري كرديم و ميلگرد طبق فهرست بها 650 تومان است كه در بازار بيشتر از 1600 تومان فروخته مي شود و قيمت املاك هم 5/2 برابر بيشتر شده است .

وي با بيان اين كه با اصلاح روش ها توانستيم صرفه جويي قابل توجهي در اجراي پروژه ها انجام دهيم ، گفت : با اصلاح روش هاي اجرا و حذف بسياري از معارضان ملكي ، در طول 2/2 كيلومتر توانستيم 176 ميليترد تومان از هزينه اجرا را كم كنيم و از آثار تورم ها در پروژه هاي عمراني كم كنيم .

مدير عامل سازمان مهندسي و عمران شهر تهران تصريح كرد : در حال حاضر كمتر پروژه اي در تهران وجود دارد كه ركود داشته يا متوقف شده باشد ، مگر آن كه دلايل ترافيكي يا تاسيسات شهري مانع آن شده باشد .
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن