تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815579164




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد: آمريكا و اسرائيل جرئت حمله به ايران را ندارند


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: احمدي نژاد: آمريكا و اسرائيل جرئت حمله به ايران را ندارند


سياست‌خارجي- همشهري آنلاين:
محمود احمدي نژاد كه براي شركت در اجلاس سران كشور‌هاي عضو گروه دي هشت به مالزي سفر كرده است، در مصاحبه‌اي مطبوعاتي ضمن پاسخ گويي به سؤالات خبرنگاران به تشريح مواضع ايران در عرصه بين‌الملل پرداخت.

به گزارش ايرنا، محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران، بعدازظهر دوشنبه 16 تير به وقت محلي با اجابت درخواست خبرنگاران تلويزيون و خبرگزاري ملي مالزي براي انجام مصاحبه، به سووالات مختلف آنها از جمله برنامه صلح اميز هسته‌اي ايران پاسخ داد.اين مصاحبه دوشنبه شب ژوئيه از تلويزيون ملي مالزي پخش خواهد شد.

رئيس‌جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به سؤال خبرنگار تلويزيون مالزي در خصوص تهديدات آمريكا و اسراييل مبني بر حمله نظامي به ايران، گفت: آمريكا و اسراييل كه سهل است، اگر صدها همچون اين‌ها گرد هم آيند جرات حمله به ايران را ندارند و خودشان هم مي دانند كه نمي‌توانند به ايران حمله كنند.

رئيس جمهوري در پاسخ به سؤال خبرنگاري مالزيايي تاكيد كرد: بوش آرزوهاي شيطاني و غير انساني فراواني از جمله مقابله با ملت ايران را داشته و دارد كه هيچكدام موفق نشده است، آنها ملت ايران را مي‌شناسند و مي‌دانند كه با زبان زور و تهديد نمي‌توانند با ما صحبت كنند و بايد به خواست ملت ايران تن دهند.

احمدي نژاد تاكيد كرد: حرف ملت ايران شفاف، روشن و قانوني است و دشمنان ملت ايران موضوع هسته‌اي را بهانه‌اي براي فشار بر ملت ما قرار داده‌اند، آن‌ها نگراني از بمب ندارند زيرا كشورهايي هستند كه بمب اتمي دارند، تحت نظارت آژانس نيز نيستند و مورد حمايت آمريكا هم قرار دارند.

رييس جمهوري تاكيد كرد: اين يك سناريو است كه از يك طرف درخواست مذاكره با ملت ايران را مطرح و از طرف ديگر تهديد مي‌كنند و مي‌گويند كه بايد به خواسته‌هاي غير قانوني آن‌ها تن دهيم و از حق خود دست برداريم كه اين يك نمايشنامه تكراري است.

احمدي نژاد با بيان اينكه دشمنان ملت ايران مخالف آرمان‌ها، ديدگاه و فرهنگ ملت ايران و مخالف توسعه و پيشرفت ايران هستند، گفت: البته ما اهل گفت وگو بوده و هستيم، اما در فضاي عادلانه و در موضوعات مشترك مذاكره خواهيم كرد، زيرا مذاكره در فضاي نابرابر و يكطرفه نتيجه نخواهد داشت.

رييس جمهوري خاطرنشان كرد: ايران قدرت بزرگي است و آن‌ها بايد بپذيرند و بدانند كه هر چقدر بخواهند مقاومت كنند بيشتر ضرر خواهند كرد، ملت ايران يكپارچه ايستاده است و تاريخ نشان داده كه هر زمان اراده كند، حتما به هدف خود خواهد رسيد.

احمدي نژاد افزود: ملت ايران در جنگ هشت ساله با صدام تنها و صدام از حمايت همه قدرت هاي زورگو برخودار بود، اما نتوانست كاري از پيش ببرد، تهديدات امروز آمريكا و اسراييل نيز يك جنگ تبليغاتي است كه ما با آن آشنا هستيم.

يكي ديگر از خبرنگار مالزيايي خطاب به رييس جمهوري اسلامي ايران گفت كه جهان با برنامه هسته اي ايران مخالف است، چرا به رغم اينكه از منابع و ذخاير عظيم گاز و نفت برخوردار هستيد ،اين برنامه را متوقف نمي‌كنيد؟ احمدي نژاددر پاسخ گفت: جهان مخالف نيست، بلكه تنها تعداد معدودي كشور زورگو هستند كه مي‌خواهند همه جهان تحت سلطه آن‌ها باشد و با توسعه و پيشرفت ملت ايران مخالفت مي‌كنند.

رييس جمهوري افزود: آمريكا بيشترين توليد نفت را دارد و كشورهاي ديگري هم هستند كه بزرگترين دخاير گاز و انرژي را دارند، اما از انرژي هسته‌اي كه يك انرژي پاك است استفاده مي‌كنند.

رييس جمهوري با بيان اينكه فناوري هسته‌اي فوايد و مزاياي فراواني دارد، گفت: اگر ملت‌ها از انرژي هسته‌اي استفاده كنند با بحران نفت روبه رو نخواهيم بود و آلودگي و خشكسالي و كمبود مواد غذايي نخواهيم داشت.

احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه استفاده از انرژي هسته‌اي حق همه ملت‌ها است، گفت: قدرت‌هاي زورگو اين انرژي را فقط براي خود مي‌خواهند تا وقتي دنيا با كمبود انرژي فسيلي روبه رو شد آن را به قيمت گزاف به ملت ها بفروشند و زماني كه ذخاير نفتي كشورهاي صادر كننده نفت به پايان رسيد اين كشورها را محتاج به خود كنند .

رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه ملت ايران هر روز يك دستاورد خوب در عرصه‌هاي علمي، فرهنگي، اقتصادي، صنعتي و فناوري و سياسي بدست مي‌آورد، افزود: ملت ايران ملت بزرگي است و تصميم گرفته كه روي پاي خود بايستد و به لطف خدا خواهد ايستاد و شما روزانه اخبار موفقيت‌هاي ملت ايران را مي‌شنويد و بزودي اولين ماهواره ساخت ايران با پرتابگر ايراني در فضا قرار خواهد گرفت.

تاريخ درج: 17 تير 1387 ساعت 14:35 تاريخ تاييد: 17 تير 1387 ساعت 17:09 تاريخ به روز رساني: 17 تير 1387 ساعت 17:07
 دوشنبه 17 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 193]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن